Ateljé Wallander

Ateljé Wallander Barnfotograf, Bröllopsfotograf, Porträtter, Studentbilder , Nyföddfotograf , bildproduktion Den perfekta presenten till familj och vänner.

Din fotograf i Kalmar

Efter 33 år som fotograf är det många som känner till mitt sätt att fotografera, och vad jag tycker är viktigt när man arbetar med människor. Fotografering för mig handlar om snygg ljussättning, trevlig komposition och att bilden förmedlar en känsla men framförallt att ha roligt tillsammans. Barnfotograf

Ateljé Wallander har lång erfarenhet som barnfotograf, och sätter barn

et och er i focus. En bild tagen av en barnfotograf som fångar ett barns glädje och lekfullhet är ett minne för livet. Bröllopsfotograf

Bröllopsdagar är magiska och fulla av kärlek, och som bröllopsfotograf på Ateljé Wallander är det en glädje att få förevigar er magiska dag. Med långa erfarenhet som bröllopsfotograf lyfta jag fram glädje, romantik och kärlek tillsammans med er som brudpar. Till Er alla andra, välkomna! Med vänlig hälsning
Elisabet Ehnemark

La familia.. 1 år gammal liten Hugo som var på sitt allra bästa humör, och med hjälp av världens roligaste pappa  så var...
12/06/2026

La familia..
1 år gammal liten Hugo som var på sitt allra bästa humör, och med hjälp av världens roligaste pappa så var det inte svårt att fånga dessa ögonblick. info gällande barn o familj hittas på
www.ateljewallander.se
Snart stundar semestrar för många men studion är öppen som vanligt tre dagar i veckan om vi inte kommer överens om en annan dag, lite flexible får man vara ibland, som idag , då jag stänger kl 15,00. I morgon ned till södra Öland för att fotografera bröllop.
Ha en fin helg
Mvh Elisabet

Tänk så fort åren går, sist jag träffade F var på hans konfirmation för typ 4 år sedan och nu står han här som nybakad s...
11/06/2026

Tänk så fort åren går, sist jag träffade F var på hans konfirmation för typ 4 år sedan och nu står han här som nybakad student.
Ibland träffar man familjer som man klickar med direkt och så var det med den här familjen, helsköna människor som har lätt till skratt och uppskattar proffsiga bilder, självklart tog jag stora systerns student bilder för 3 år sedan och deras ursöta jaktlabbe för 2 år sedan. info hittas som alltid på www.ateljewallander.se
Att skapa minnen med mina kunder det är det fina med mitt jobb.
Nu stundar studentfirande och skolavslutningar hela veckan lång , själv firar jag 15 år med min sambo i morgon och tänkte stänga redan kl 15,00 så vi hinner till någon mysig restaurang.
Mvh Elisabet , snart 40 år i branchen

Till alla mammor, ni är fantastiska. Jag hade nog inte lyckats bolla med alla kläder, ombyten, ja ni vet vad, hålla koll...
04/06/2026

Till alla mammor, ni är fantastiska.
Jag hade nog inte lyckats bolla med alla kläder, ombyten, ja ni vet vad, hålla koll på flocken så alla är nöjda och glada.
Så klappa er själva på axeln och njut så länge de inte börjar bestämma allt för mycket.
info gällande syskonbilder, familjebilder och 1 års bilder hittar ni som alltid via webben www.ateljewallander.se
Ps öppet hela sommaren Ds
Välkomna
Mvh Elisabet

Alltså , så jädrans kul när mina kunder blivit inspirerade av de bilder som jag har på hemsidan och här på facebook.Den ...
29/05/2026

Alltså , så jädrans kul när mina kunder blivit inspirerade av de bilder som jag har på hemsidan och här på facebook.
Den här nyblivna familjen visste precis hur det ville ha sina bilder, och jag kan hålla med det är något visst med känslan på bilderna när man har ljussättningen på det här sättet.
info gällande nyfödd hittar ni på www.ateljewallander.se
Finns ett antal fotopaket att välja på, från 895 kr.
Varmt välkomna
Mvh Elisabet

Jösses vilka två veckor jag haft.Träffat mängder av likasinnade odlare , min hobby som får mig att finna lugn o ro, trot...
21/05/2026

Jösses vilka två veckor jag haft.
Träffat mängder av likasinnade odlare , min hobby som får mig att finna lugn o ro, trots att jag jobbar arslet av mig.
I lördags full rulle med möte med ett urgulligt kommande brudpar, sen fotografera denna 1 åring som verkligen var på topphumör. Min jury redovisning på Ekerum, ett rum fullt med förväntansfulla fotografer som givetvis var nyfikna vem som tog guldet.
Kort och sagt en fullspäckad tid.
Nu kör vi 100 % rakt in i nya projekt.
Info hittas som alltid gällande olika fotoerbjudanden på www.ateljewallander.se
Fotograf Elisabet

Söt lökar :-) Har precis gjort i ordning den här familjens förstoringar och visst är de söta.. info hittas som vanligt p...
16/05/2026

Söt lökar :-)
Har precis gjort i ordning den här familjens förstoringar och visst är de söta.. info hittas som vanligt på www.ateljewallander.se
Men här kommer info gällande nästa v, den 20 maj är byn strömlös så då har jag valt att ha stängt, lite svårt att ta bilder eller betalt.
Öppet som vanligt torsdag och fre.
Dela gärna så fler vet hur läge är.
Trevlig helg.
Mvh Elisabet

Vilken ära jag fått av Ölands fotoklubb, Riksfototräffen som går av stapeln här på Öland nu i helgen ,och jag har tillsa...
13/05/2026

Vilken ära jag fått av Ölands fotoklubb, Riksfototräffen som går av stapeln här på Öland nu i helgen ,och jag har tillsammans med en co jury( Louise) bedömt 304 bidrag under vintern , många vackra , konstiga och fantasieggande bilder och collage , och nu på lördag ska medaljerna delas ut, är jag nervös ,, massor.
Inte så ofta jag står och pratar inför mängder av andra fotograf och kreatörer.
Check på den bucketlistan om jag inte svimmar innan 🤓
Förövrigt är jag på jobbet, även i morgon Kristhimmelsfärd mellan 10-14 .
för info som vanligt checka in www.ateljewallander.se

Tjena..Om ni vill hämta en beställning så är jag på plats men nere på gatuplan. Min tvillingsyrra hjälper mig så vet ni....
07/05/2026

Tjena..
Om ni vill hämta en beställning så är jag på plats men nere på gatuplan. Min tvillingsyrra hjälper mig så vet ni.
fre 10-17
lör 10-15
sön 10-14
Vem vet kanske en planta får följa med er hem.
Info gällande 1 åringar , bröllop, familj och nyfödda , checka in på
webben www.ateljewallander.se
Välkomna
Trevlig helg

Öland Spirar pågår nästa vecka mellan den 8-10 maj och då kommer jag vara nere på markplan och sälja plantor, ett axploc...
29/04/2026

Öland Spirar pågår nästa vecka mellan den 8-10 maj och då kommer jag vara nere på markplan och sälja plantor, ett axplock ser ni i mina bifogade bilder.
Valborgsmässoafton är studion stängd på grund av förberedelse inför eventet, men ni får tag på mig som vanligt via pm och titta gärna förbi , kanske få med er några plantor eller hämta bilder går bra det också, ps dela gärna inlägget så fler ser att jag är här men nere på backen.
Trevlig Valborg.
www.ateljewallander.se
Fotograf och odlare
Mvh Elisabet

Full rulle med 1 åringen Björn , denna lilla spjuver lärde sig gå tidigt i livet så det blev att hänga med när han börja...
23/04/2026

Full rulle med 1 åringen Björn , denna lilla spjuver lärde sig gå tidigt i livet så det blev att hänga med när han började springa runt.
Minns du när dina började gå?
Förresten har du ett barnbarn som du vill få bilder på, ge ett presentkort vet ja 😍
info hittas som vanligt på webben www.ateljewallander.se
Ha det fint i vårvädret.
Fotograf Elisabet

Adress

Algutsrum 208
Färjestaden
38690

Öppettider

Onsdag 10:00 - 17:00
Torsdag 10:00 - 17:00
Fredag 10:00 - 17:00

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Ateljé Wallander postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Affären

Skicka ett meddelande till Ateljé Wallander:

Dela