09/03/2026
Jag skulle bara vilja säga TACK och wow!
Har nog haft försäljningsrekord för två tävlingsadagar sedan jag började med tävlingsfotografering för ca 20 år sedan! 🙏❤️
För ett år sedan skulle jag lägga ner tävlingsfotograferingen då det sålde alldeles för dåligt.
Det var liksom inte värt tiden och energin det tar att stå från morgon till kväll och fota tävlingar.
Det kunde jag göra för skojs skull som tonåring. Nu är jag 35+ år gammal med ett annat heltidsjobb och ett gäng hästar, tävlar och tränar själv.
Det är mer och mer en uppoffring att lägga en hel helg på att fotografera och ladda upp bilder.
Det är inte alla tävlingar jag ens får tillbaka min bränslekostnad.
Vad många inte vet är att jag enbart får betalt för de bilder jag säljer, jag får inget betalt från arrangörer.
Men den här helgen har gett mig hopp och en glädeinjektion som gör att jag gärna fortsätter 🥳😍🙏
Vill ni ha fotografer på plats på tävling?
Köp en bild.
Jag förstår att det är dyrt ändå att tävla, utan att köpa bilder. Men Köp EN bild om du tycker den är bra.
Ofta är det inte dyrare än 75kr (beroende på vem fotografen är).
Finns det bara en bild som blev bra? Köp den.
Uppmuntra fotografen till att fortsätta!
Jag får ibland frågan om jag kan komma till klubbar som ligger lite längre bort (typ över 10 mil enkel väg).
Det kan jag absolut i mån av tid, men då kommer jag att fakturera klubben för min reskostnad. :)
Med det sagt så kan jag tillägga att jag kommer att tävla/träna/arrangerar tävlingar/renoverar/bygger sadelkammare rätt frekvent framöver och har tyvärr inte jättemånga lediga helger över i år!
Men hör av er, något kanske går att lösa :)