22/10/2025
Flits of geen flits? 💡📸
Laat ik vooropstellen: ik kan in alle lichtomstandigheden fotograferen, ook zonder flits. Maar… feit is dat fotografie licht nodig heeft. Hoe minder licht, hoe meer je dat terugziet in de foto → ruis of bewegingsonscherpte. Is dat erg? Nee, het kan juist heel sfeervol zijn en de realiteit prachtig weergeven.
👉 maar omdat geboortefotografie een grote investering is, wil ik je ook de optie geven voor de allerbeste kwaliteit (technisch gezien): haarscherpe, kristalheldere beelden en natuurgetrouw kleuren. Dan ontkom je niet aan een flitser.
🔦 Hoe dat werkt?
* Ik gebruik een kleine, compacte flitser op mijn camera.
* Het licht weerkaats ik via het plafond → dus geen fel licht in je ogen.
* Flitslicht duurt maar 1/1000 seconde → je kan gewoon in het donker bevallen zonder felle lampen in de kamer, zonder dat het ten koste gaat van de kwaliteit.
Maar het belangrijkste: de bevalling staat áltijd voorop. 💜 Dus jij bepaalt!
Zolang jij comfortabel bent tijdens de bevalling en blij bent met het resultaat, is dat wat telt.
En hoewel er tot niemand last heeft van de flitser (zelfs verloskundigen niet!), mocht jij het tóch vervelend vinden? Dan pas ik mij direct aan.
Tijdens een kennismaking laat ik altijd voorbeelden zien, zodat jij zelf kunt aangeven wat jouw voorkeur heeft. ✨