12/06/2026
Ik denk dat niet iedereen geschikt is voor interieur fotografie.
Zo. Dat is eruit.
En ik merk en zie dat meestal gelijk als ik een 1- op-1 coaching geef.
Of iemand er warm of koud van wordt.
En het ligt niet aan het feit dat je de techniek niet kunt leren of dat je je camera niet onder de knie krijgt. Dat kan in principe iedereen.
Het ligt puur aan het feit dat jij geen gevoel hebt voor interieurs.
Als je interieurs niet leuk genoeg vindt, als je eigenlijk niet veel met interieurs hebt, als je nooit bezig bent met inrichten van je huis, als je nooit uit jezelf interieurs boeiend of interessant vindt.
Dan. Gaat. Het. Hem. Gewoon. Niet. Worden.
De meesten knappen af op het vinden van de juiste compositie.
En ja daar draait natuurlijk alles om.
Maar dat je soms eindeloos moet schuiven met meubels of accessoires of dat je iets moet toevoegen of juist weghalen voor de foto….
Dat is iets dat je moet zien!
Maar bovenal leuk moet vinden.
Je moet het tof vinden om op zoek te gaan naar dat perfecte interieur plaatje.
Alsof je een schilderijtje maakt 😀
Als je die passie voor interieur niet hebt dan zul je nooit een goede interieur fotograaf worden.
Want je zult dan nooit dat gevoel over kunnen brengen.