Ole Jakobsen - den utraditionelle

Ole Jakobsen - den utraditionelle Som fotograf har jeg specialiseret mig i alle former for levende og positive billeder af mennesker - til både erhvervs og privat brug.

Virksomheds profiler, personale, børn, voksne og ælde. Fotograf med blik for det levende og positive. Privat:
Billeder til konfirmation, fødselsdage, sølv og guld bryllup og meget mere. Familiebilleder af en eller flere generationer. Billeder til ansøgninger og dating. Virksomhed:
Medarbejder profil billeder, Cases, reklame, bygninger og meget mere.

ESG PÅ DEN NEMME MÅDEJeg har lige været på besøg i Netsøg -Dit lokale forretningsnetværk i hele Danmarkøg gruppen i Ålbo...
16/06/2026

ESG PÅ DEN NEMME MÅDE
Jeg har lige været på besøg i Netsøg -Dit lokale forretningsnetværk i hele Danmarkøg gruppen i Ålborg, hvor Lene Tønning Nørgaard er facilitator.
Gruppen holder til i mødelokaler hos rengørings virksomheden JustClean.dk
Jeg var gæst, for at få gode kontakter til folk, som kan hjælpe mig som fotograf og Galleriejer, til gode kontakter i Ålborgområdet.
Det ser ud til, at jeg er kommet det rigtige sted.

Dagens tema var ESG og indrømmet, jeg tænkte det bliver en lang morgen.
ESG er bare ikke sexet.
Som så mange gang før, blev jeg overbevist om det modsatte.
Lotte Kamp fra KlimaCheck ApS holdt et fremragende indlæg og gjorde ESG forståeligt.
ESG giver nu mening for mig og jeg var imponeret over hvor billigt og nemt sådan en rapport kan laves i Lotte Kamp’s virksomhed KlimaCheck.dk
Har I et ESG behov, så prøv at tale med Lotte.
Jeg kender et par emner, som får en henvisning fra mig :-)

DSB – JA TAKSøndag havde jeg en herlig tur til et familiearrangement på Vesterbro i København.Fantastisk sted, efter min...
15/06/2026

DSB – JA TAK
Søndag havde jeg en herlig tur til et familiearrangement på Vesterbro i København.
Fantastisk sted, efter min smag.
Efter info på vej hjem, fik jeg at vide, at der udover mig, var ca. 60.000 mennesker i København til et Pokomon arrangement.
Mange af de mennesker skulle jo hjem til Jylland igen og ligesom mig selv med DSB.

I går fandt jeg ud af, at en investering i pladsbilledet, giver et bedre afkast end køb af guld.
Kort sagt, toget var stoppet, som jeg aldrig har oplevet før.
Ikke bare stoppet. De stående i midtergangen var presset sammen og flere kom slet ikke med på de Sjællandske stationer. Der kunne ikke stables flere ind.
Hu hej hvor det gik.

I Odense var alle stående væk og toget var kun fyldt.
Så kom vi til Fredericia. Av.
Toget stoppede og vi fik at vide, at vi nok ikke kom videre.
Senere at vi var det sidste tog, som kom nordpå.
Passagerer fra et andet tog kom om bord og der var stuvet igen.
Det brugte vi så halvanden time på og uden at humøret blev negativ i toget, måske tværtimod.

Vi kom afsted og omkring Vejle, fik vi at vide at toget stoppede helt i Aarhus og os nordfra skulle med togbus.
OK, stadig fint humor i toget, selvom vi var forbi midnat.
Der var så bare ingen togbusser i Aarhus.
Det brugte et positivt og kompetent DSB personale, så godt en time på at få løst.
Jeg landede i Randers kl. 3 i taxi sammen med 3 andre.
På den tur havde vi det faktisk rigtigt hyggeligt med hinanden, selvom vi ikke havde mødtes før.
Den positive stemning, skal taxa chaufføren også have meget ros for.

MORALEN
Det var træls oplevelse og DSB’s informationsniveau kunne nok forbedres.
Men det DSB personale, som skulle løse problemerne, gjorde et fantastisk stykke arbejde.
De bevarede roen, overblikket og det gode humør.
Stor respekt til de DSB medarbejdere, som var ”uheldige” at være på arbejde i aftes.
Jeg har et lille håb om, at en eller flere af dem ser det her.
De fortjener rosen :-)

FANTASTISK MENNESKE – DYGTIG FORRETNINGSMANDÅlborg forretningsmanden Jacob Stæhr Nielsen har jeg lært at kende igennem e...
13/06/2026

FANTASTISK MENNESKE – DYGTIG FORRETNINGSMAND
Ålborg forretningsmanden Jacob Stæhr Nielsen har jeg lært at kende igennem erhvervsnetværket NetSøg, med Lene Nørgaard som facilitator.
Her fredag tilbød Jacob at vise mig rundt i Ålborg og samtidig hilse på forskellige virksomheder og virksomhedsledere.
Det gjorde han for at hjælpe mig som fotograf og Galleriejer, til gode kontakter i Ålborgområdet.
Himmerland med Ålborg, Djursland og Brabrand er fokus områder, for det jeg kan hjælpe virksomheder med.

Jacob er et utroligt venligt menneske med stærke menneskelige holdninger, samtidig med han er en skarp forretningsmand og forretningsudvikler.
Han ejer ”Just Clean”, som har udgangspunkt i Ålborg og har kontor i Randers og lige om lidt også i Hobro.
Derudover er han Vækststrategi konsulent i flere virksomheder.

Vi besøgte bl.a. Stefan Kaptain, som fortalte om det kommende Auktionshallen Kulturhus, et fantastisk sted, som åbner i Ålborg til juli.
Ålborg tårnet har jeg hørt om og nu også besøgt, samt flere andre steder i Hasseris og den indre by.

Det der imponerede mig mest, var den måde Jacob blev mødt alle steder vi kom, med venlighed og respekt.
Hans ærlighed og tillid, er uden tvivl en af årsagerne til hans succes.
Jeg er både glad og stolt over, at have ham som døråbner og repræsentant for min forretning som fotograf og Galleriejer.

Del gerne denne indlæg - Jacob Stæhr Nielsen fortjener det :-)

Loyalitets billeder I går havde jeg et møde med en af mine kunder, som jeg også kender fra erhvervsnetværket NetSøg.Han ...
11/06/2026

Loyalitets billeder
I går havde jeg et møde med en af mine kunder, som jeg også kender fra erhvervsnetværket NetSøg.
Han efterlyste Loyalitets billeder.
Jeg skulle lige forstå, hvad han mente og pludselig gik der en prås op for mig.
Det var en fremragende ide.
Her i formiddag, holdt jeg et møde med min sædvanlige samarbejdspartner Jan Rasmussen, fra Nordic Digital Lab.
Vi blev hurtige enige om en god deal, så vi kan leverer Loyalitets billeder indrammet, til en skarp pris.

HVAD ER LOYALITETES BILLEDER ?
Loyalitetsbilleder er en personlig måde, hvorpå du kan sige tak for godt samarbejde til dine kunder.
De viser dit firmas logo stilfuldt på et billede fra lokalområdet og billedet leveres i en elegant Eg ramme i A4 størrelse.
Billederne fungerer både som en flot dekoration og som en symbolsk gestus, der viser kundernes og lokalområdets værdi for din virksomhed.

VILDES BEBSERVilde er en meget stolt og glad Cairn Terrier i disse dage.Hun er lige blevet mor til 3 smukke hvalpe for e...
10/06/2026

VILDES BEBSER
Vilde er en meget stolt og glad Cairn Terrier i disse dage.
Hun er lige blevet mor til 3 smukke hvalpe for en uge siden.
Det betyder, jeg nu er forfremmet til Onkel Ole.
Mor mor er Heidi, som er forståelig lykkelig for både Vilde og hendes hvalpe.
Men som menneske mor for små hunde, har hun vist også behov for lidt normal søvn :-)

FLYVENDE EJENDOMSMÆGLERJeg var på job hos EDC Poul Erik Bech i Dytmærsken i dag.Det var tid for nye gruppe billeder af m...
09/06/2026

FLYVENDE EJENDOMSMÆGLER
Jeg var på job hos EDC Poul Erik Bech i Dytmærsken i dag.
Det var tid for nye gruppe billeder af medarbejderne.
EDC hvor Tobias Mortensen er chef, ligger utroligt smukt ved den lille sø i bunden af Østervold i Randers.
Så stedet gav næsten sig selv.

Nu hedder min forretning ikke ”den utraditionelle” for ingenting.
Selvfølgelig skulle der leges lidt.
Under små og ihærdige protester måtte Sofie Lauge Hansen op og svæve i sine kollegers arme.
Det fik vi nu meget sjov ud af – specielt os andre :-)
Det var også Sofie, som er mester for billederne af mig i arbejde.

Min lejlighed er til salg og det er selvfølgelig EDC Poul Erik Bech i Dytmærsken, som gør en super indsats for det.
Så er der nogen her, som lige mangler en lækker lejlighed med trægulve, original stuk, natur udenfor bagdøren, gratis parkering, kort til banegård og motorvej og ikke mindst super lave fællesudgifter, i den lækre del af Randers – så giv Tobias fra EDC Poul Erik Bech et kald.

SAMTALEBILLEDERSommeren er startet, måske ikke med den blide sommervarme, men solnedgange kan noget, her i de lyse nætte...
08/06/2026

SAMTALEBILLEDER
Sommeren er startet, måske ikke med den blide sommervarme, men solnedgange kan noget, her i de lyse nætter.
Billedet er fra Randers Fjord ved Uggelhuse.

Leder du efter lokale billeder til jeres kontor eller venteværelse?
Billeder som gør dig og dine gæster glade og stolte over det område i bor eller arbejder i.

Mine billeder fanger det lokale miljø på en levende måde og de bruges både hos virksomheder, banker, sundhedshuse og private boliger.

De pynter ikke kun, men skaber samtaleemner og styrker det lokale tilhørsforhold.

BEMÆRK: Billederne kan også leveres på lyddæmpende materiale.

Jeg kommer gerne forbi og viser ideer, der passer til jer.
Ring på 21 66 00 10.

SÅDAN ER FODBOLD OGSÅCa hver anden uge, får jeg lov til at ledsage mit kamera til fodbold på AURA Park i Brabrand.Jeg gl...
06/06/2026

SÅDAN ER FODBOLD OGSÅ
Ca hver anden uge, får jeg lov til at ledsage mit kamera til fodbold på AURA Park i Brabrand.
Jeg glæder mig altid – også i regnvejr.
Det er der flere årsager til.

Først det sportslige.
Brabrand IF har nok det mindste budget i 2. division.
Alligevel klarer de sig og forbliver i 2 division, som et reelt amatør hold.
Det er sportsligt imponerende.

Så det menneskelige.
Opbakningen er entusiastisk og imødekommende.
Sponsorerne hjælper både økonomisk og på anden vis.
Og ikke mindst.
Alle de frivillige, som gør en imponerende indsats.
Ikke kun om lørdagen, men også imellem kampene.

I dag siger vi ikke resultatet så højt.
Vi tabte 1-2
Rent uheld og manglende VAR

Bagefter mødtes sponsorerne til sæsonafslutnings hygge på det fantastisk sted Æblehaven i Brabrand.
En lille øl, måske to og en gourmet hotdog.
Og i morgen Formel 1 Grand Prix fra Monaco.

Det er livet, når livet er bedst :-)

GENSYNI denne uge fotograferede jeg hos en af Kronjyllands, absolut bedste skilte virksomheder – WilliamSkilte.dk i Rand...
04/06/2026

GENSYN
I denne uge fotograferede jeg hos en af Kronjyllands, absolut bedste skilte virksomheder – WilliamSkilte.dk i Randers.
Ja dem med den flotte bygning på Haraldsvej, langs Hammelvej.

Anledningen var præsentationen af Lone Thrue, som ny driftsleder.
For mig blev det et gensyn med Lone.
For 31 år siden malede hun logo på væggen, ved mit første atelier/galleri i Adelgade i Randers.
Det gode ved historien er, at vi begge igennem alle årene er holdt fast i vores erhverv og at vi stadig prøver at udvikle hver vores branche.
Som en krølle på halen. Så startede vi begge vores erhvervskarriere samme sted, dog ikke samme tid, nemlig hos BN Skilte på Jomfruløkken i Randers.

Jacob Stæhr Nielsen, som arbejder med salg og rådgivning er også ret ny hos Williamskilte.dk
Både ham og direktør/indehaver Mette Brock har jeg mødt i erhvervsnetværket NetSøg.

Verden er lille og forunderlig :-)

KONGEN FOTOGRAFEREDE FOTOGRAFEN – OG OMVENDTI dag var Randers en af de glade værter for Royal Run.Et gennemført og helt ...
25/05/2026

KONGEN FOTOGRAFEREDE FOTOGRAFEN – OG OMVENDT
I dag var Randers en af de glade værter for Royal Run.
Et gennemført og helt fantastisk arrangement, som kun blev bedre af det flotte vejr.
Jeg tror aldrig, vi har været så mange glade mennesker i byens gader.

For mit vedkommende startede dagen før 7 på havnen i Randers.
Her ventede det stolte skib Lillebjørn, med morgenkaffe, brød og en lille skarp.
Jeg var inviteret med ud for at møde Kongeskibet Dannebrog ved Uggelhuse, for at følge det smukke skib det sidste stykke mod Randers.
Nå Ja mit kamera var også inviteret med

Fantastisk tur med helt flotille af skibe omkring os og vi var begunstiget af en konge i løbetøj, som var ude og hilse på flere gange :-)

Adresse

Jyllandsgade
Randers
8900

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Ole Jakobsen - den utraditionelle sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Virksomheden

Send en besked til Ole Jakobsen - den utraditionelle:

Del

Type