01/06/2026
Taggad för en ny vecka. Förra veckan va jag på torsdagen på Roya Nainis examenskonsert i Folkungakyrkan. Hon spelade ett urval av verk komponerade av henne själv. Skapade under hennes studier i elektroakustisk komposition vid Kungliga Musikhögskolan. Fantastisk upplevelse.
Roya Naini (f. 1976) är tonsättare och musiker bosatt i Stockholm. Sedan 2015 har hon varit verksam inom elektronisk och elektroakustisk musik. Hon har bland annat drivit soloprojektet Roya, som tilldelades Manifestpriset 2019, och medverkat med elektroakustiskt ljud till Kite on Ice i Avicii Arena.