10/05/2026
Mamma varför är aldrig du med på bild? 🥺
Är du också en mamma som alltid står bakom kameran men aldrig framför? Du är den som tar fram mobilen för att fota dom där små fötterna, på första stegen, på skratten vid matbordet eller dom gosiga stunderna i soffan. Du dokumenterar allt för att kunna gå tillbaka till just dessa ögonblick.👣
Men när du bläddrar tillbaka i kamerarullen så inser du, att du knappt är med själv.
Du råkar även se familjerbilder hemma hos din vän där även hon är med, och du känner sorg över att du inte har liknande bilder hemma.
Du funderar på att boka en fotografering
men tankar som:
Jag gör det när jag känner mig piggare. När jag gått ner de där kilona. När håret är finare. När livet lugnat ner sig lite, etc.
Men livet lugnar ju aldrig riktigt ner sig, eller hur?
Och vet du vad jag tror?
Jag tror inte att dina barn kommer bry sig om ifall du kände dig sliten, trött eller hade mjukisbyxor den dagen.
De kommer bara se sin mamma.
Tryggheten. Blicken. Kärleken.
Det är därför jag tycker det är så viktigt att mammor också får finnas med på bild.
För man tänker inte på att man faktiskt vill ha minnen med sig själv och barnen, tillsammans, när man är mitt i livet.
Men jag lovar dig, det vill du, du vill kunna se tillbaka på minnet när din dotter staplade sig fram till dig första gången, på skratten som du gav din son och myset med din bebis som gav dig värme i hela kroppen. 💛
För en dag kommer de bilderna vara ovärderliga. Inte bara för dig, utan för dem!
Så till årets morsdag tycker jag du är värd att få vara med på bild eller vad tycker du? 👨👩👦👦