Ramona Öynes Photography

Ramona Öynes Photography Gravid & Bröllopsfotograf.

SVENSEXA 🍻🎰🎳Det är inte bara bruden/ brudgummen som kan behöva tips när det kommer till bröllop, så här kommer lite tips...
03/09/2023

SVENSEXA 🍻🎰🎳

Det är inte bara bruden/ brudgummen som kan behöva tips när det kommer till bröllop, så här kommer lite tips till dig som blivit utnämnd till bestman 🤝
----------------------------------------------------

SNART MORSDAG 💝Här kommer en påminnelse för dig som glömt att det är morsdag om två veckor. Jag tycker vi kan komma över...
14/05/2023

SNART MORSDAG 💝

Här kommer en påminnelse för dig som glömt att det är morsdag om två veckor. Jag tycker vi kan komma överens om att hoppa över en tråkig blombukett och köpa ett minne istället. Håller du inte med?

Överraska din partner, sambo, bästa vän eller fästmö med en magisk fotografering i solnedgång en varm och härlig sommarkväll, lovar dig att hon kommer inte att bli besviken 🌅

Just nu finns det ENDAST 3 tider kvar i juni 🙏
‐---------------------------------------------------

MINI PANDEMI PLUS VÄRME 🌼Denna vecka har det dragit fram en mini pandemi här hemma hos oss, vi alla har legat sjuka & de...
13/05/2023

MINI PANDEMI PLUS VÄRME 🌼

Denna vecka har det dragit fram en mini pandemi här hemma hos oss, vi alla har legat sjuka & det ordenligt. Men nu börjar det ordna upp sig & en av oss är så gott som helt frisk igen, så det är skönt.

Själv känner jag mig dock fortfarande som en säck potatis men idag kunde jag inte låta bli att sitta ute på trappan en sväng & suga åt mig av värmen som äntligen kommit tillbaka. Otroligt välbehövligt! 🙏
Ska man se någonting positivt med att vara sjuk så är det att man har tid att göra saker som man kanske inte riktigt har tid för annars. I detta fallet - lyssna på ljudbok vilket jag aldrig hinner med under veckorna.
Så när jag & Elvira var helt utslagna en dag tidigare i veckan passade vi på att lyssna på barnen i bullerbyn, (som jag för övrigt fortfarande idag verkligen älskar. ) DÅ slog det mig att jag verkligen måste få tummen ur och beställa förstoring från fjolårets bullerby inspirerade fotografering jag och Elvira hade.🧡

Eller vad säger ni, hur magisk kommer inte denna bilden se ut uppe på väggen?! 😭
‐-----‐---------------------------------------------

"JAG HAR INGENTING ATT TA PÅ MIG" Varför jag kände att jag ville införskaffa en låne garderob till mina gravidkunder var...
27/04/2023

"JAG HAR INGENTING ATT TA PÅ MIG"

Varför jag kände att jag ville införskaffa en låne garderob till mina gravidkunder var för att jag ville underlätta i förstahand men även för att man ska kunna känna sig extra vacker under sin graviditet.

Många kanske undviker att fotografera sig just för att man inte känner att man har någonting att ta på sig och att lägga pengar på införskaffa något dyrare plagg som sedan mest troligt kommer ligga i skåpet efter graviditeten är inte jätte lockande.

Så när mina kunder kommer med kommentarer som "Har inte alls känt mig fin under denna graviditeten men i denna klänningen känner jag mig nästan som en prinsessa! 😍"

Det gör mig så glad, för även fast det kan kännas som graviditeten aldrig går över så är det en så otroligt kort tid av ditt liv.

Så för mig spelar det mindre roll om jag lyckas ta den perfekta bilden, så länge jag får dig att minnas en av dina viktigaste stunder i ditt liv med en positiv känsla & en stund där du får känna dig vacker & stark! Det är då jag verkligen har lyckats 🫶

På bilden bär Johanna upp en en av mina kundfavoriter som ingår i min gravid garderob som du har möjlighet att välja när du bokar en fotografering hos mig 💃
Då kommer du förhoppningsvis oxå känna samma glädje som hon gjorde. ✨️

"VI KÄNNER OSS OSÄKER INFÖR POSERING" Det är inte alls ovanligt att man inte har någon som helst aning om hur man ska po...
25/04/2023

"VI KÄNNER OSS OSÄKER INFÖR POSERING"

Det är inte alls ovanligt att man inte har någon som helst aning om hur man ska posera, men då kan ni slappna av med vetskapen att jag kommer guida er steg för steg genom hela processen. Samtidigt så kommer vi prata om allt möjligt under tiden så förhoppningsvis försvinner den där nervositeten ni hade innan, efter bara en liten stund 👩‍❤️‍👨

Som jag längtar tillbaka till Island och detta magiska par/ miljö😍😭 Sagt det förr och säger det igen, vinterbröllop är s...
20/04/2023

Som jag längtar tillbaka till Island och detta magiska par/ miljö😍😭 Sagt det förr och säger det igen, vinterbröllop är synd nog så underskattat och jag hoppas verkligen det blir mer populärt framöver 🙏

Nu börjar snart sommarsäsongen sätta igång igen och det är ju faktiskt minst lika kul 📸💒

Föredrar ni vinter eller sommarbröllop? ❄️🌼

Hoppas ni får en underbar påsk alla fina följare🐣Jag börjar denna långfredag med att fira min födelsedag🎈 uppe till fjäl...
20/04/2023

Hoppas ni får en underbar påsk alla fina följare🐣
Jag börjar denna långfredag med att fira min födelsedag🎈 uppe till fjälls med massor av snö, godsaker & väldens bästa familj 💝

Ska ni göra något speciellt i påsk eller bara vara hemma? 🐇

Sov gott morfar 🕊💕Har inte alls hunnit uppdatera här inne på sista tiden men försöker uppdatera så mycket som möjligt i ...
20/04/2023

Sov gott morfar 🕊💕

Har inte alls hunnit uppdatera här inne på sista tiden men försöker uppdatera så mycket som möjligt i storys istället så hoppas ni tittar in där.

Men för er som är nya här inne eller missat så har jag varit iväg på begravning för min morfar förra veckan och än en gång inser man hur viktigt det är att ta vara på stunderna man har här och nu.
Krama era kära en extra gång när ni ses, skicka en hälsning till en bekant under lunchrasten eller boka en fika med någon du inte träffat på länge.
Man vet aldrig när sista gången som man träffas är så passa på att ta in minnena när ni kan.

Jag är som sagt jätte glad att vi hade ett gemensamt intresse & att vi kunde mötas genom det, kärleken för fotografier ✨️

Jag har sagt det förr och vill säga det igen, en fotografering är verkligen en investering för dig, dina barn och dina barnbarnsbarn 🤍🙏

BÄSTA TIDEN PÅ ÅRET ÄR NU! ☀️❄️Igår bjöd dagen på massor av sol och det var verkligen så skönt att vara ute. Bästa tiden...
20/04/2023

BÄSTA TIDEN PÅ ÅRET ÄR NU! ☀️❄️

Igår bjöd dagen på massor av sol och det var verkligen så skönt att vara ute. Bästa tiden är ju nu på vår/vintern om ni frågar mig.

Och om två veckor åker vi till fjällen som så många andra gör på påsken och jag längtar så otroligt mycket! Inte åkt skidor en enda gång i år, varken längd eller slalom så förhoppningsvis blir det en repris från ifjol när vi turade ner på sjön med skidorna, plus att detta året har vi ju även med våran lilla räv 🐺

Har ni planer för påsk? 🐣

FÅ TIDER KVAR ⚠️Kul att det var så många som gillade att se hur jag jobbar bakom kulisserna, tyckte det var roligt att n...
20/04/2023

FÅ TIDER KVAR ⚠️

Kul att det var så många som gillade att se hur jag jobbar bakom kulisserna, tyckte det var roligt att ni fick vara med så det kommer jag garanterat göra om fler gånger! 🎬
Men med det vill jag även passa på att påminna att boka tider till våren och sommaren då tiderna tar slt snabbt!
Just nu är det bara 2 lediga tider kvar i april, så har du inte bokat än så rekommenderar jag att du gör det NU 🆗️‼️

FÖLJ MED LIVE 🤰📸På söndag runt 16.15 ska jag ha en gravidfotografering och jag tänkte att ni skulle få hänga med och se ...
20/04/2023

FÖLJ MED LIVE 🤰📸

På söndag runt 16.15 ska jag ha en gravidfotografering och jag tänkte att ni skulle få hänga med och se hur det går till live här på Instagram. Kanske ställa några frågor under tiden eller bara se vad som händer bakom kulisserna. 🫣

Tänker du titta? 👋😍

FICK TOTALT HJÄRNSLÄPP 😆Dehär med andra språk kan ju vara lite klurigt när man inte använder det på heltid och jag har b...
20/04/2023

FICK TOTALT HJÄRNSLÄPP 😆

Dehär med andra språk kan ju vara lite klurigt när man inte använder det på heltid och jag har blivit sämre och sämre på att prata engelska då jag knappt haft användning för det här hemma. Så varje gång det dyker upp tillfällen där jag måste prata engelska så får jag panik 🤣

Och en gång som jag ofta blir påmind om av min kära sambo är när vi var och fjällvandrade till trolltungan i Norge. Vi hade tagit oss ändra fram och var påväg tillbaka när vi satt och vilade på en sten, trötta och sega. Då jag kom på att det hade varit kul med en bild på oss båda därifrån. Kommer då ett par gående och jag frågar:

"Hej, Ursäkta skulle ni kunna ta en bild på oss?"

"English?"

"Can you take a card on oss?" sträcker fram mobilen 😁

" Ehh yeah sure" (Tar bilden. )

Får tillbaka mobilen och vänder mig om och ser att Daniel inte kan hålla sig för skratt.
"Can you take a card?"🤦
Alltså snälla Ramona.. 😂

Hahah ja hallå yxskaft, ännu mer pinsamt när man faktiskt fotograferat större delen av sitt liv🤣

Ni kan ju gissa om jag var lite smått nervös för att prata engelska på Island, men gick som tur var över förväntan 😅

Har ni oxå varit med om någon situation där kommunikationen blivit riktigt knasig? 🤭

Adress

Härnösand

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Ramona Öynes Photography postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Affären

Skicka ett meddelande till Ramona Öynes Photography:

Dela