01/02/2020
Sri Lanka, Zaterdagavond. Een oud klooster, midden in de theeplantages. Helemaal niemand in onze slaapplek. Het enige wat we horen zijn de krekels en af en toe een zwerfhond. Paulien en ik zijn inmiddels een kleine twee weken in Sri Lanka en kijken onze ogen uit.
De beste manier om je hier van a naar b te vervoeren is met een tuk tuk. Dus die hebben we gehuurd. Met een beetje proppen en mijn knieën afgezaagd op de achterbank pas ik met m'n 2 meter in een tuk tuk gemaakt voor tuinkabouters.
Na ongeveer een half uur rijles werden we losgelaten en kon de reis beginnen. We werden ontgroend in het centrum van de hoofdstad waar ze op z'n zachts gezegd andere verkeersregels hebben dan in Nederland. Namelijk: Geen. De bussen rijden als idioten en vliegen overal voor. Met een motor die om de haverklap afsloeg gingen we de stad door. Na ongeveer drie kwartier begon de tuk tuk wel heel erg te stinken naar verbrand rubber, conclusie, de handrem stond er nog op, haha!
De tweede dag sliepen we in de heuvels, reden we een hele steile en smalle berg af en troffen we onderaan een vrachtwagen. Lang verhaal kort, hellingproef, 45 graden en dan achteruit de berg weer op.
Maar ik denk dat dit het vriendelijkste volk ter wereld is. Behulpzaam, geïnteresseerd en mega lief. Op straat verkopen ze goudvissen, de vishandelaren vervoeren de nog bloedende vissen in de achterkant van hun tuk tuk en je kunt je was niet buiten drogen omdat het gestolen kan worden door een groep wilde apen. In de nationale parken springen de apen je auto in en word je omver gelopen de olifanten.
Maandag komt mijn moeder invliegen en gaan we verder reizen! Voor nu vast de foto's van Sri Lanka.. Deel 1.