Susan Haveman Fotografie

Susan Haveman Fotografie Susan Haveman is portretfotograaf Altijd op je mooist op de foto - of dat nu voor zakelijk gebruik is of voor thuis in je huis.

Geen stress over kleding: ik help je outfits uitzoeken. Je haar en make up worden verzorgd door mijn lieve en superervaren visagiste. Ik praat je door alle poses heen, zodat je je niet hoeft af te vragen wat je moet doen en hoe je moet kijken. En uiteindelijk help ik je de mooiste foto's te kiezen én te bepalen hoe en waar die het beste tot hun recht komen: in een album of misschien toch aan de mu

ur? Ik kan het je allemaal laten zien voor je beslist - en als je fotoproducten klaar zijn, bezorg ik ze hoogstpersoonlijk en zorg er zelfs voor dat ze goed en recht worden opgehangen, als dat nodig is. Kortom: als je een fotosessie wil zonder stress, dan ben je bij mij aan het juiste adres!

23/08/2025
17/12/2023

Lieve allemaal,

Potverdikkie. Ik heb dit berichtje nu al tien keer geschreven en weer gewist. Maar goed, als ik het niet mooi kan zeggen, dan maar direct: ik stop met fotograferen. De afgelopen maanden lag mijn camera al werkloos in de hoek, omdat de zorg voor mijn moeder en mijn studie zich niet meer lieten combineren met de manier waarop ik graag wil fotograferen. Ik had gehoopt dat dat inmiddels al beter zou gaan, maar helaas… Dat is niet zo. En het lijkt er ook niet op dat dat in de toekomst heel anders gaat worden.
Dat is natuurlijk vooral heel verdrietig voor mijn moeder. Ook voor mij, niet alleen omdat ik met haar meeleef, maar ook omdat ik iets op moet geven waar ik een heleboel plezier, om niet te zeggen levensvreugde, uit heb gehaald. Maar het is het waard, want mijn moeder is een topper, ze heeft altijd goed voor mij gezorgd en nu zorg ik voor haar.

Dus iedereen die ik de afgelopen jaren voor mijn camera heb gehad: ontzettend bedankt voor het vertrouwen, de gezelligheid en alle warmte en liefde. Voor iedereen die ik nog voor mijn camera zou krijgen: sorry! Ik hoop dat jullie het begrijpen.

Ik wens jullie mooie dagen, met zoveel mogelijk lieve mensen om je heen.

Veel liefs,

Suus

Ach, de liefde… Niet altijd makkelijk, wel altijd mooi - en zeker als ik het vast mag leggen! Een prachtige sessie om me...
05/08/2023

Ach, de liefde… Niet altijd makkelijk, wel altijd mooi - en zeker als ik het vast mag leggen!
Een prachtige sessie om mee af te sluiten voor de vakantie! Nu even helemaal niets…

***irshoot ***ir ***irfotograaf

Ik ben maar een gewoon mens. Ik doe een heleboel fout. Dus ik ben de laatste om met wijze spreuken te gaan wapperen. Toc...
20/07/2023

Ik ben maar een gewoon mens. Ik doe een heleboel fout. Dus ik ben de laatste om met wijze spreuken te gaan wapperen. Toch zie ik soms een paar mooie, die ik dan graag p*k en deel. Zoals deze. Want meer liefde, meer luidruchtige, aanwezige, blije liefde: dat kan alleen maar goed zijn, toch?

“Ik wilde eigenlijk niet zoveel toen ik nog op school zat, maar ik had een sterk verlangen naar vrijheid. Fotografie en ...
18/07/2023

“Ik wilde eigenlijk niet zoveel toen ik nog op school zat, maar ik had een sterk verlangen naar vrijheid. Fotografie en reizen stonden daar symbool voor maar waren geen serieuze opties toen ik tiener was, meer een dagdroom. Na mijn studie bedrijfskunde ben ik een jaar op wereldreis gegaan, en toen wist ik wat ik wilde. Daarna heb ik 15 jaar lang als National Geographic fotograaf over de wereld gezworven, en ben daarna met dezelfde hang naar avontuur ondernemer geworden. Tot Apple mijn bedrijf kocht en ik met mijn gezin naar California verhuisde, en ik opeens een baan bij Apple had. Inmiddels ben ik weer begonnen aan een nieuw avontuur: het schrijven van (reis)boeken. Mijn eerste boek over Engeland verschijnt in het voorjaar van 2023.”

Jochem

Het is even stil geweest rondom de 50 mannen boven de 50, maar we zijn er weer, met als echte avonturier!
In september gaan we weer verder met mooie foto’s van leuke 50plus-mannen maken, en er is nog plek, dus stuur me gauw een berichtje!!!

Pas op: dit is een onvervalste opschep-post. Ik ben namelijk heel trots op mezelf.Waarom? Dat zal ik uitleggen…Misschien...
27/06/2023

Pas op: dit is een onvervalste opschep-post. Ik ben namelijk heel trots op mezelf.
Waarom? Dat zal ik uitleggen…

Misschien, heel misschien, is het je opgevallen dat ik hier best een beetje stil ben geweest de laatste tijd. Dat komt, omdat ik afgelopen september ben begonnen met een deeltijd-HBO opleiding: leraar geschiedenis. Superspannend om na 25 jaar weer terug de schoolbanken in te schuiven - zou dat brein überhaupt nog wel werken?

Nou, het doet het nog! Vandaag heb ik mijn laatste cijfer teruggekregen en ik heb mijn propedeuse gewoon met vlag en wimpel en zonder ook maar één enkel hertentamen gehaald! Dat verdient toch gewoon een dikke vette Whoohoooooo!!!!

Het heeft ook consequenties. Komend schooljaar ga ik jaar 2 en 3 in één jaar proppen. Dat betekent dat mijn fotografie even op een laag pitje komt te staan. Het mannenproject gaat zeker door (heren, jullie kunnen je nog steeds opgeven, graag zelfs, want ik ben nog lang niet aan de 50), andere opdrachten kunnen ook, maar vol = vol. Het kan dus zomaar een paar maanden duren voor er plek is in de agenda voor jouw sessie. Sorry daarvoor!

Het is niet dat ik fotograferen niet leuk meer vind. Het is alleen ook zwaar. Lichamelijk, omdat je je in allerlei mogelijke en onmogelijke bochten wringt, met spullen sjouwt en dat soort dingen. Maar ook geestelijk. En die geest, vooral die wordt heel gelukkig van nieuwe dingen leren. Nou ja, oude dingen eigenlijk (want: geschiedenis. Ik dacht: ik leg het nog maar even uit).

Dus vandaar. Vandaar dat ik heel erg blij ben! En nu gauw alle dingen af ga maken die zijn blijven liggen in voorbereiding op die laatste tentamens!

Het was heerlijk werken met  om beeld te maken voor haar nieuwe site en huisstijl! Marieke en     deden het helemaal goe...
17/05/2023

Het was heerlijk werken met om beeld te maken voor haar nieuwe site en huisstijl!
Marieke en deden het helemaal goed: ze namen de tijd om precies te ontdekken hoe alles eruit moest komen te zien, waar Marieke voor staat en wat ze wil uitstralen. Als je dat allemaal op een rijtje hebt, dan is mooi, passend beeld maken een fluitje van een cent, want dan weet ik precies wat ik moet doen! Zo fijn!
En Marieke? Die heeft nu een hele voorraad beeld voor haar site én voor allerlei social media-posts!

“Ik ben eigenlijk altijd wel optimistisch en opgewekt. Het zit ‘m in de kleine dingen: het zonnetje in je gezicht, lekke...
25/04/2023

“Ik ben eigenlijk altijd wel optimistisch en opgewekt. Het zit ‘m in de kleine dingen: het zonnetje in je gezicht, lekker wandelen met de hond, een nieuwe opdracht bij een klant. Van dat soort dingen word ik erg vrolijk. En relativeren kon ik altijd wel aardig, maar toch gaat ook dat steeds nog beter.
Naarmate ik ouder word, ga ik me wel steeds meer zorgen maken over de grote dingen. De Oekraïne, het klimaat… Wat laten we achter voor onze kinderen? Materialistisch ben ik allang niet meer, dat soort dingen interesseren me weinig. Maar de toekomst voor onze kinderen en kleinkinderen des te meer. Ik heb me aangesloten bij Milieudefensie, ik ben lid geworden van de Partij voor de Dieren. Ik sluit zelfs niet uit dat je me ooit nog eens vastgeketend vind aan een boom!”
Wouter

durfde het aan om als zevende man van het ‘50 mannen boven de 50’-project voor mijn camera te komen staan. Superstoer natuurlijk!
Durf jij dat ook, of durf je niet, maar lijkt het je stiekem toch wel eens leuk? Stuur me dan gewoon even een berichtje, want ik heb nog plek voor meer leuke mannen en ik leg je graag uit hoe het allemaal werkt!

Ze kwamen voor profielfoto’s, want de studie zit er zowat op. Maar als je twee zulke leuke zussen in de studio hebt, dan...
25/04/2023

Ze kwamen voor profielfoto’s, want de studie zit er zowat op. Maar als je twee zulke leuke zussen in de studio hebt, dan móeten ze natuurlijk ook even samen op de foto! 😍😍😍

“Ik ben een typische laatbloeier. Op de lagere school was er geen land met me te bezeilen. Maar toen we van West-Friesla...
18/04/2023

“Ik ben een typische laatbloeier. Op de lagere school was er geen land met me te bezeilen. Maar toen we van West-Friesland naar Reeuwijk verhuisden en ik in Gouda naar school moest, moest ik aan de bak. Ik had zo’n echt Westfries accent, ik viel volledig buiten de boot. Dat was echt een reset, ik ben keihard gaan leren. Het werd accountancy, dat sprak me meteen aan. En dat doe ik in feite nog steeds: ik ben nu met mijn team verantwoordelijk voor de jaarverslagen bij een groot, beursgenoteerd bedrijf. Alles wat er in de wereld en in een bedrijf speelt, komt tot uitdrukking in zo’n jaarverslag. Dat vind ik mooi. Ik vind wel dat de tijd heel erg snel gaat nu. Ik was een jonge leerling, dus altijd de jongste in de klas en dat bleef op het werk ook lang zo. Nu ben ik ineens de ‘senior’… Waar is de tijd ertussen gebleven?”

Willem

De zesde leuke man in de serie van 50 mannen boven de 50 alweer! En we hebben nog plek voor meer leuke mannen! Aanmelden kan via de link op m’n profiel of door me een berichtje te sturen!

“Mijn ouders zijn gescheiden en hoewel ik nooit echt iets tekort ben gekomen, heb ik mezelf wel altijd voorgenomen dat i...
11/04/2023

“Mijn ouders zijn gescheiden en hoewel ik nooit echt iets tekort ben gekomen, heb ik mezelf wel altijd voorgenomen dat ik het anders ging doen. Vanaf mijn dertiende veranderde er veel en hoewel mijn ouders hard hun best deden, heb ik toch niet van een onbezorgde jeugd kunnen genieten. Ik ben nog steeds een pleaser: ik maak het mensen graag naar hun zin en ik word pas vrolijk als ik zie hoe mijn dierbaren het leuk en gezellig hebben. Maar ik heb inmiddels wel geleerd dat het niet erg is om af en toe aan jezelf te denken. Als je iets wil in dit leven, moet je het zelf doen. Niks komt vanzelf.”
Danny

Danny completeert het eerste vijftal van het 50 mannen boven de 50-project, en hoe!

Komende vrijdag fotograferen en ik de volgende vijf stoere, sterke en oh zo leuke mannen - ik kijk er weer naar uit!

Maar we hebben de komende maanden nog meer ruimte voor leuke mannen! Ben jij er eentje? Ben je eigenlijk stiekem best toe aan een nieuwe profielfoto? En lijkt het je best leuk om mee te doen? Stuur me dan een berichtje of check de link in mijn profiel! En een sessie cadeau doen, dat kan ook!

Dit weekend hebben we oesters geplukt bij Wilhelminadorp. Superleuk, alleen lust ik helemaal geen oesters. Maar ze fotog...
10/04/2023

Dit weekend hebben we oesters geplukt bij Wilhelminadorp. Superleuk, alleen lust ik helemaal geen oesters. Maar ze fotograferen vind ik wèl leuk. Dus hierbij, geïnspireerd op het ‘Stilleven met oesters en wijn’ van Edward Chappel 🦪 🦪

Adres

Noordereinde 15
'S-Graveland
1243JG

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Susan Haveman Fotografie nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Susan Haveman Fotografie:

Delen