30/04/2026
Een paar jaar geleden ben ik gestopt met newborn shoots. Niet omdat ik het niet meer mooi vond, want geloof me, die kleine baby’s hebben altijd een speciaal plekje in mijn hart gehouden. Maar de geposeerde newborn shoots waren fysiek gewoon te zwaar. En dat vond ik best moeilijk..
Voor ouders is die eerste tijd zo bijzonder, je baby is nog zo klein. Alles is nieuw. De gebroken nachten, de kleine geluidjes, dat warme lijfje tegen je aan, die ieniemienie handjes om je vinger. Je leeft een beetje in een bubbel en voor je het weet ben je er alweer doorheen.
Ik stopte dus, met pijn in m’n hart. Maar nu ik mijn eigen daglichtstudio heb, voelde ik ineens weer ruimte. Niet meer de geposeerde newborn shoots zoals ik ze vroeger deed. Maar wel baby shoots op een manier die veel beter bij mij past. Rustig, puur en zonder gedoe. Geen ingewikkelde poses, maar gewoon jullie samen. Knuffelen, vasthouden, voeden, kijken, landen. Precies zoals het op dat moment is. En misschien vind ik dat stiekem nog wel mooier.
Toen Jaell met haar gezin kwam shooten, voelde ik het.. het is tijd om deze shoots weer aan te gaan bieden. Die eerste kleine stukjes te mogen vastleggen waarvan je later denkt: was je écht zo klein?
M’n hart maakt een sprong, weer baby’s voor de lens. Anders dan voorheen, maar ook weer helemaal ‘mij’♡