By Geartsje Fotografie

By Geartsje Fotografie Liefde voor het fotograferen van gezinnen, newborn & lifestyle

Ik heb het al vaker gezegd. Ik shoot het liest tijden goulden hour. Golden hour geeft foto's die warme, dromerige uitstr...
15/06/2026

Ik heb het al vaker gezegd. Ik shoot het liest tijden goulden hour. Golden hour geeft foto's die warme, dromerige uitstraling waar je meteen verliefd op wordt. Het voelt bijna alsof de natuur zelf een filter heeft aangezet.

Je boekt je zwangersschapshoot het liefst al vóór de 20e week van je zwangerschap. Dan is er meestal nog voldoende ruimte in mijn agenda én kunnen we samen een datum plannen rond de periode waarin je buik mooi zichtbaar is (vaak tussen de 30 en 35 weken).

Goedemorgen! Ben je alweer wakker en lig je te scrollen? 😅 Kun jij, net als ik, ook echt nooit uitslapen omdat je hoofd ...
14/06/2026

Goedemorgen! Ben je alweer wakker en lig je te scrollen? 😅 Kun jij, net als ik, ook echt nooit uitslapen omdat je hoofd meteen ‘aan’ staat zodra je wakker wordt?

Ik ben vanochtend extra vroeg opgestaan, omdat ik nog wat galerijen wilde versturen voordat ik straks naar Appelscha ga voor een shoot!

Daarnaast staat er vandaag nog meer op de planning: de preview van de bruiloft van afgelopen vrijdag gaat de deur uit én ik stuur alle informatie voor de minishoots rond.

Voor mij dus geen vrije zondag vandaag, maar dat vind ik helemaal prima. Zolang ik niet élke zondag de hele dag hoef te werken. 😉

En vanavond zitten we natuurlijk om 19.00 uur aan de buis gekluisterd! 📺⚽ Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog even in de WK-stemming moet komen... Hoe zit dat bij jou?

Wanneer ik een trouwreportage aflever, heb ik stiekem altijd een paar favoriete foto's. En eerlijk? Ik ben dan ook benie...
07/06/2026

Wanneer ik een trouwreportage aflever, heb ik stiekem altijd een paar favoriete foto's. En eerlijk? Ik ben dan ook benieuwd welke foto's het bruidspaar het mooist vindt.

Hoe bijzonder is het dan als je later bij hen thuis komt voor het trouwalbum en juist die ene foto ingelijst aan de muur ziet hangen. 💛

Deze foto maakte ik afgelopen zomer bij De Vertakking in Ryptsjerk. Ik heb bewust ook de onbewerkte versie toegevoegd, zodat je kunt zien hoeveel sfeer en warmte er in de nabewerking ontstaat.

Wat valt jou het meeste op als je de voor- en nafoto naast elkaar ziet?

5 weetjes die handig zijn om te weten als je een shoot bij mij boekt 😉1.Zandvlakte & golden hour 🤎 Geef mij een zandvlak...
03/06/2026

5 weetjes die handig zijn om te weten als je een shoot bij mij boekt 😉

1.Zandvlakte & golden hour 🤎 Geef mij een zandvlakte en ik ben blij. De rustige tinten en het zachte licht passen perfect bij mijn stijl. En golden hour… daar word ik oprecht extreem enthousiast van. Ik probeer regelmatig mensen te overtuigen om hun shoot op de avond te plannen, gewoon omdat dat warme licht alles mooier maakt ✨

2.Zeg alsjeblieft gewoon ‘je’ 😅 ‘U’ zeggen vind ik altijd een beetje ongemakkelijk. Van binnen denk ik dan: “Ze vinden mij dus oud 😆” Ik word deze week 44… dus misschien klopt dat ook wel een beetje. Maar ‘je’ blijft gewoon veel gezelliger

3. “Nog één foto” betekent… nog tien 📸 Ik zeg dat vaak, maar dat worden er meestal iets meer. Als het licht mooi is en jullie staan er goed op, vind ik stoppen gewoon lastig. Ik voel gelukkig meestal precies wanneer het genoeg is (vooral als de man stiekem al helemaal klaar mee is. 😉)

4.Lol + hyperfocus 🤪📷 Ik houd van lachen tijdens een shoot, gewoon een fijne ontspannen sfeer. Maar soms ga ik in hyperfocus en zie ik alleen nog dat mooie lichtstraaltje, details en perfecte momenten. Als ik stil word: geen paniek, dan gebeurt er iets moois ✨

5.Mijn autosleutel speelt verstoppertje 🔑 Na een shoot ben ik hem regelmatig kwijt. Samen met klanten zoek ik dan overal en uiteindelijk zit hij gewoon in mijn tas.

Bonus weetje❤️ Ik let niet op de tijd. (behalve bij minishoots) We stoppen als het goed voelt en we klaar zijn met mooie beelden maken. En dat ik dit werk mag doen… daar ben ik nog steeds elke dag dankbaar voor ✨

Sommige plekken blijven gewoon favoriet, hoe vaak je er ook komt. De Kale Duinen  in Appelscha zijn voor mij zo'n plek. ...
01/06/2026

Sommige plekken blijven gewoon favoriet, hoe vaak je er ook komt. De Kale Duinen in Appelscha zijn voor mij zo'n plek. 🌾

Hoe vaak ik hier ook kom voor een fotoshoot, het blijft bijzonder. Elk seizoen geeft het landschap weer een andere uitstraling. Het hoge gras, de uitgestrekte zandvlakte en de dennenbomen zorgen samen voor een gevarieerd decor, terwijl het gouden avondlicht bij zonneschijn hier altijd magisch is.

Wil jij ook foto's in dit magische avondlicht? In september heb ik nog één golden hour plekje beschikbaar. ✨📸

Een newbornshoot, ik hoor wel eens dat iemand erover twijfelt,want redenen om het niet te doen“Mijn huis is niet Pintere...
27/05/2026

Een newbornshoot, ik hoor wel eens dat iemand erover twijfelt,

want redenen om het niet te doen

“Mijn huis is niet Pinterest-waardig.”
“Ik voel me nog niet helemaal mezelf”
“De baby werkt vast niet mee.”
“We maken zelf ook wel foto’s met onze telefoon.”
"Het is toch wel een investering."
“Misschien doen we het later nog wel.”

Allemaal heel logisch.
Maar hier is meteen ook de belangrijkste reden om het wel te doen:

Omdat deze periode zo snel voorbijgaat dat je later bijna niet meer gelooft hoe klein jullie baby ooit was.
Door een newbornshoot krijg je niet alleen mooie foto’s, maar vooral een tastbare herinnering aan hoe het écht voelde in die eerste bijzondere weken 🤍

Je hebt het vast wel eens…Dat je naar je kinderen kijkt en ineens beseft hoe snel het gaat. ✨Dat kleine, schattige babyt...
11/05/2026

Je hebt het vast wel eens…
Dat je naar je kinderen kijkt en ineens beseft hoe snel het gaat. ✨

Dat kleine, schattige babytje is ondertussen uitgegroeid tot een eigenwijs meisje. Een dreumes met een willetje.
En je voelt trots als je naar je oudste dochter kijkt, die zonder angst de wereld ontdekt. 🤍

Je maakt dagelijks foto’s met je telefoon — kleine momentjes, snelle herinneringen. Maar ergens knaagt het… want jij staat er zelf bijna nooit op. Terwijl juist dát zo waardevol is. Voor later. Voor hen.

Misschien heb je het wel eens voorzichtig bij je man neergelegd, maar hij ziet het niet zo zitten. En toch… waarom zou je wachten?

Je mag het jezelf ook gewoon gunnen.
Een moment. Een herinnering.
Een fotoshoot waarin jij óók zichtbaar bent. 🤍

Ik leg jullie graag vast op een fotogenieke plek in Friesland.
Stuur me gerust een berichtje als je denkt: dit wil ik ook.

Jaaa, ik heb zojuist de eerste bruidsreportage van dit seizoen naar het bruidspaar verstuurd. En morgen staat de tweede ...
08/05/2026

Jaaa, ik heb zojuist de eerste bruidsreportage van dit seizoen naar het bruidspaar verstuurd. En morgen staat de tweede bruiloft alweer op de planning, in Westerbork.🤍

Zo’n trouwdag blijft altijd een beetje spannend. Vooral door het weer. Want je wilt graag wat zon, maar ook weer niet té veel, want fel zonlicht kan best een uitdaging zijn tijdens het fotograferen. En dan heb je ook nog wind, regen of de kleine stressmomentjes zoals: “stel dat een camera ermee stopt…” Gelukkig heb ik er drie mee 😅

Maar boven alles heb ik er vooral heel veel zin in. En extra leuk: deze bruiloft krijgt ook nog een internationaal tintje 🌍

Eakingerzand is mijn favoriete fotoplek in Friesland. De afgelopen tijd kwam ik er zo vaak – en elke keer als we worden ...
05/05/2026

Eakingerzand is mijn favoriete fotoplek in Friesland. De afgelopen tijd kwam ik er zo vaak – en elke keer als we worden getrakteerd op dat magische golden hour, maakt mijn hart een sprongetje. ✨

Het licht geeft nét die extra wauw aan de foto’s, en dat hoor ik gelukkig ook steeds terug van mijn klanten.

En teeds meer durf ik te spelen met licht… en dat levert precies dit soort beelden op 🤍

Je zou het heel graag willen, die mooie newbornshoot… maar misschien twijfel je nog een beetje. 🤍Wat als je je nog niet ...
30/04/2026

Je zou het heel graag willen, die mooie newbornshoot… maar misschien twijfel je nog een beetje. 🤍
Wat als je je nog niet helemaal fit voelt? Wat als de baby niet rustig is of je je afvraagt hoe het precies zal zijn?

geloof me, dat begrijp ik heel goed!

Juist daarom kom ik bij jullie thuis, in jullie eigen vertrouwde omgeving. Geen gedoe, geen haast. Jij mag gewoon zijn zoals je je voelt, ook als dat nog een beetje moe en overweldigd is.

We volgen het ritme van jullie baby. Er is alle ruimte voor voedingen, verschonen, knuffelen… en ja, ook voor huilen. Dat hoort er allemaal bij, en daar is alle begrip voor.

Ik neem de tijd en voel aan wat er op dat moment nodig is. Niks moet, alles mag. Het is geen perfecte setting die we najagen, maar échte momenten, precies zoals jullie het nu beleven 🤍

Adres

Bergum

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer By Geartsje Fotografie nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar By Geartsje Fotografie:

Delen