22/04/2025
לרוב אני לא נוטה לכתוב פוסטים ארוכים אך אחרי עשרות הודעות, טלפונים, שאלות של אנשים, והנסיבות אעשה קצת סדר.
אתחיל בכך שהכריש היא חיה מדהימה, שנים שאני צולל איתם בחדרה ובציפיה בכל שנה לתחילת העונה הבאה שבה הם יחזרו.
שנים שחדרה היא הבית השני שלי, החוויה שלי בתקופת הסתיו - חורף - אביב.
חדרה היא לא רק צלילה עם כרישים, חדרה הפכה להיות המקום המושלם למפגש עם חברים ויצירת קשרים עם אנשים חדשים.
בשבועות האחרונים, נתקלתי בחוסר כבוד לטבע של אנשים שהגיעו ללטף, להאכיל, לרכב, לבעוט, לתפוס, למשוך ובקיצור, להתעלל בכרישים.
זו לא חיית מחמד!! ובטח שלא פינת ליטוף!!
חשוב לזכור,
הכריש הוא טורף על, טורף מיומן ולא צפוי שעלול לגרום לנזקים כואבים ובלתי הפיכים ולכך נחשפנו אתמול כולנו במקרה החריג והמחריד בחדרה ומעוד עשרות מקרים מהעולם.
חשוב לדעת,
אנחנו לא חלק מתפריט המזון שלהם!
לכרישים יש תזונה מגוונת ובשר אדם לא נכלל בה.
לרוב, כרישים לא יתקרבו ולא יתענינו בנו.
לפעמים, יתקרבו ויבחנו ולאחר מכן ימשיכו לדרכם.
במקרים נדירים יותר, יתקרבו מאוד ואף יגעו בנו כדי להבין מה אנחנו וחשוב לדעת איך להתנהג ולפעול במצבים כאלו.
צלילה / שחיה עם כרישים אינה מתאימה לכל אחד ויש להכיר את הסכנות מראש!
לאורך השנים שבהן אני צולל עם כרישים (ולא רק בחדרה) גיליתי חיה מדהימה, מעניינת ועוצמתית (וגם פוטוגנית 😊).
חיה שנמצאת בראש שרשרת המזון וכ"כ חשובה למארג המזון בטבע.
תפקידם בטבע הוא חשוב מאוד, הם מוסתים אוכלוסיות של בעלי חיים אחרים וחלשים ולמעשה, שומרים על בריאות הסביבה הימית.
הכרישים הם חיה מוגנת וחלק מהמינים אפילו בסכנת הכחדה קריטית.
הם חלק בלתי נפרד מהטבע וצריך ללמוד ולחיות לצידם על אף שכמעט ולא רואים אותם בקרבת החוף (למעט בחורף).
חברים, שמרו על עצמכם ועליהם והתייחסו לטבע בכבוד 🙏🏻
מאחל לכולנו שנשמע רק בשורות טובות בע"ה 🙌🏻
תנחומיי למשפחה ומקווה שלאחר שיתבררו נסיבות האירוע, כולם ילמדו מהמקרה המצער הזה להבא.
🌊❤️🦈