Hygge photography

Hygge photography Newborn-, lapsi- ja perhekuvaukset studiossa Mikkelissä / Helsingissä tai miljöössä ympäri Suomen.

Entä jos et odottaisi enää sitä täydellistä hetkeä? 🤍Sitä hetkeä, kun lapset ovat vähän isompia.Kun kaikki ovat virkeämp...
11/06/2026

Entä jos et odottaisi enää sitä täydellistä hetkeä? 🤍

Sitä hetkeä, kun lapset ovat vähän isompia.
Kun kaikki ovat virkeämpiä.
Kun koti on siistimpi.
Kun elämä on vähän rauhallisempaa.

Ehkäpä juuri tämä vaihe on se, jonka todella haluat muistaa.

Ne pienet kädet, jotka vielä etsivät sinun kättäsi.
Ne naurut, jotka täyttävät koko kodin.
Ne katseet, halit ja pienet arkiset hetket, jotka tuntuvat nyt ihan tavallisilta – m***a joista jonain päivänä tulee niitä kaikkein tärkeimpiä muistoja.

Minun tehtäväni ei ole tehdä teistä täydellisiä kuvissa.

Vaan tallentaa se, mikä teissä on jo valmiiksi kaunista. Teidän yhteys. Teidän tarina. Teidän tämänhetkinen elämä. 🤍

Jos olet joskus ajatellut, että ”pitäisi varata kuvaus”... ehkä tämä on se pieni muistutus tehdä se.

Otetaan tämä vaihe talteen ennen kuin se muuttuu muistoksi.

09/06/2026

Kiitos ihan jokaisesta syntymäpäiväonnittelusta. 🤍

Täytän tänään 44 vuotta, ja reelsiä tehdessäni jäin selaamaan vanhoja lapsuuskuvia. Sitten vastaan tuli lause:

“You can learn a girl’s character from her childhood photos.”

Ja pakko myöntää, että siinä saattaa olla jotain perää.

Kuvista löytyy pieni tyttö, joka rakasti helmoja, kukkakimppuja, seppeleitä ja kaikkea vähänkin kaunista. Tyttö, joka leikki morsianta kesämökillä lakana päässä ja hoivasi vauvanukkejaan suurella vakavuudella.

Sama tyttö viihtyi myös poikaporukoissa, kiipesi, touhusi, väitteli ja kertoi mielipiteensä varsin selkeästi silloin kun siihen oli tarvetta. Ja joskus myös silloin, kun siihen ei varsinaisesti ollut. 🤭

Kun asiaa miettii, ei ehkä olekaan ihme, että aikuisena työkseni puen ihmisiä kauniisiin helmoihin, etsin kukkaseppeleitä, sylittelen vauvoja, tallennan perheiden tärkeimpiä hetkiä ja rakennan kuvauskokemuksia, joissa on ripaus satua ja paljon tunnetta.

Ja jos joku miettii, onko vuosien varrella jokin muuttunut…

No, mielipiteeni sanon edelleen ääneen. 😄

Ehkä me emme loppujen lopuksi muutu kovinkaan paljon. Kasvamme, opimme ja vanhenemme, m***a ne kaikkein tärkeimmät palaset meistä ovat usein olleet näkyvissä jo silloin, kun kuljimme kukkaseppele päässä ja lakanahuntuun kietoutuneina pitkin kesämökin pihaa.🤍

03/06/2026

Siivouskontenttia 😆👌 newbornkuvausten jälkeen kotiin lähtee aina iso pyykkikassi, muuten siivoaminen on suureksi osaksi luovuuden palauttelua paikalleen, sillä kuvausten aikana tavarat tuppaa leviämään suuntaan jos toiseen.

Tänään päivän eväänä lohikeittoa - nam!

Some hiljeni. Elämä ei.Tajusin tässä hiljattain, että olen ollut paljon aktiivisempi kameran takana kuin somessa.Ja ehkä...
02/06/2026

Some hiljeni. Elämä ei.

Tajusin tässä hiljattain, että olen ollut paljon aktiivisempi kameran takana kuin somessa.

Ja ehkä se on ihan hyväkin merkki.

Se tarkoittaa, että olen saanut viettää kevään siellä missä eniten viihdyn: kohtaamassa ihmisiä, kuvaamassa uusia alkuja, perheitä, odotusta, rakkautta ja niitä pieniä hetkiä, jotka tuntuvat tavallisilta kun niitä eletään.

M***a eivät tunnu enää vuosien päästä.

Olen aina ajatellut, että valokuvaus ei ole pelkästään kuvien ottamista. Se on muistojen säilyttämistä sellaisina kuin ne oikeasti olivat.

Vähän keskeneräisinä.
Vähän sotkuisina.
Täynnä elämää.

Ja niitä hetkiä on mahtunut tähän kevääseen paljon.

Oon myös viettänyt aikaa perheen kanssa, jalkapallokentän reunalla kannustamassa niitä suosikkipelaajiani, tehnyt ruokaa alati nälkäisille teineille, viettänyt aikaa mökillä ja ystävien kanssa. (Laitoin siitä elämästä tänne mukaan muutaman kännykkäräpsyn - tätä on real life. Ei aina Canon ja Sigma Artin 50 mm nokalla vaan puhelimen kamera nopeasti hollilla.)

Ehkä juuri siinä on syy, miksi tämä tili on ollut tavallista hiljaisempi.

Koska elämä ei ole ollut tauolla.

Päinvastoin.

Se on ollut täynnä kaikkea sitä, mitä haluan myös kuvillani teille tallentaa. Yhdessäoloa. Arjen pieniä hetkiä. Rakkaita ihmisiä. Muistoja, joiden merkityksen ymmärtää usein vasta myöhemmin.

M***a nyt olisi aika tuoda tännekin taas enemmän niitä tarinoita, joita saan työkseni nähdä.

Ihanaa, että olet täällä. 🤍

Newbornkuvauksissa on jotain sellaista hiljaista taikaa, mitä on vaikea edes selittää. 🤍Saan kohdata teidät hetkessä, jo...
25/05/2026

Newbornkuvauksissa on jotain sellaista hiljaista taikaa, mitä on vaikea edes selittää. 🤍
Saan kohdata teidät hetkessä, jossa kaikki on vielä niin uutta. Pienet tuhisevat äänet, maitohuuruinen vauva-aika, varovasti opeteltu uusi arki ja se valtava rakkaus, joka tuntuu melkein käsin kosketeltavalta siinä studiossa.
Ja joka kerta ajattelen samaa:
miten valtavan kunnianarvoinen asia tämä työ oikeasti onkaan.
Että saan tallettaa teille hetkiä, joita ette ehkä vielä tässä väsymyksen ja vauva-arjen keskellä edes ymmärrä kaipaavanne vuosien päästä niin paljon. Sitä pientä kättä sormen ympärillä. Vastasyntyneen ilmettä, joka muuttuu viikoissa. Tapaa, jolla isoveli katsoo uutta pikkusisarusta ensimmäistä kertaa.
Sen oikeastaan tajuaa vasta myöhemmin.
Kun itse selaa kuvia omasta lapsestaan, joka onkin yhtäkkiä melkein rippikouluikäinen eikä enää mahdu syliin samalla tavalla kuin silloin joskus. Ja miettii ihan epäuskoisena, että miten siitä pienestä kääröstä tuli noin iso ihminen noin nopeasti.
Silloin ne kuvat muuttuvatkin yhtäkkiä yhdeksi kodin tärkeimmistä asioista. 🤍

Mietittekö, olisiko tämä kesä se kun mennään perhekuvaukseen? 🤍Monesti mieli kuitenkin rakentaa heti tuhat erilaista kys...
13/05/2026

Mietittekö, olisiko tämä kesä se kun mennään perhekuvaukseen? 🤍

Monesti mieli kuitenkin rakentaa heti tuhat erilaista kysymystä, joiden perusteella kuvaus olisi ehkä järkevämpää siirtää myöhemmäksi:
“Entä jos lapset eivät jaksa?”
“Entä jos kukaan ei osaa olla kameran edessä?”
“Pitääkö meidän poseerata?” 😅

M***a tiedättekö mitä?

Perhekuvauksessa tärkeintä ei ole täydellisyys. Ei täydellisesti käyttäytyvät lapset, täydelliset hymyt tai täysin silitetyt vaatteet. Kauneimmat kuvat syntyvät yleensä niistä pienistä hetkistä välissä — halauksista, naurusta, sylissä olemisesta ja siitä miltä teidän perhe oikeasti tuntuu juuri nyt 🤍

Kokosin tähän karuselliin muutaman vinkin, jotka helpottavat kuvaukseen valmistautumista ja ehkä myös muistuttavat, ettei kuvauspäivä ole suoritus.

Koska lapset kasvavat ihan liian nopeasti.
Ja juuri siksi nämä kuvat ovat niin arvokkaita ✨

Ota vinkit talteen myöhempää varten 🤍

Kesä ei oikeastaan tule yhtenä päivänä.Se hiipii hiljaa.Valo muuttuu pehmeämmäksi,ilta viipyy vähän pidempään,ja jossain...
22/04/2026

Kesä ei oikeastaan tule yhtenä päivänä.
Se hiipii hiljaa.

Valo muuttuu pehmeämmäksi,
ilta viipyy vähän pidempään,
ja jossain kohtaa huomaatte seisovanne paljain jaloin nurmikolla,
toinen nojaa toiseen – ihan huomaamatta.

Miljöökuvauksissa ei rakenneta hetkiä.
Ne tapahtuvat.

Pieni käsi hakeutuu omaan,
nauru karkaa kesken lauseen,
tuuli sotkee hiukset juuri silloin kun aurinko osuu kauneimmin.

Ja minä olen siellä,
hiljaa kaiken keskellä,
tallentamassa sen, miltä teidän kesä tuntuu.

Sellaisena kuin se oikeasti on.
Hieman villinä, vähän huolettomana,
täynnä rakkautta.

✨ Miljöökausi on alkanut
✨ Kesän kuvausajat nyt varattavissa

– Hygge Photography

Jotakin supersuloista ihasteltavaa sun perjantaiselailuun 💖💖💖 Onko mitään söpömpää kuin nää pikkuruiset mutruhuulet ja m...
17/04/2026

Jotakin supersuloista ihasteltavaa sun perjantaiselailuun 💖💖💖

Onko mitään söpömpää kuin nää pikkuruiset mutruhuulet ja miniminikaksoisleuka 😍😍😍😍😍

Osoite

MaaherranKatu 30 L 2
Mikkeli
50100

Hälytykset

Tiedä ensimmäisenä ja anna meille oikeus lähettää sinulle sähköpostitse uutisia ja promootioita Hygge photography :ltä. Sähköpostiosoitettasi ei käytetä muihin tarkoituksiin, ja voit perua milloin tahansa.

Jaa

Kategoria