Valokuvaamo KuvaMatti

Valokuvaamo KuvaMatti Muotokuvauksen perinnettä ja nykyaikaa.

KuvaMatti aloitti toimintansa yli viisi vuosikymmenystä sitten, avaten valokuvaamo- ja tarvikemyymälänsä Mikkelin keskustaan Savilahdenkadulle. Ajan saatossa kuvaamo löysi nykyisen paikkansa Vuorikadulta, Kirkkopuiston laidalta, edelleen vankasti Mikkelin keskustassa vaikuttaen ja nykyaikaa mukaillen! KuvaMatti on Suomen Ammattivalokuvaajien Liiton ja Suomen Fotokauppiaiden jäsen, valokuvaajana toimii yrittäjä Jenni Kosonen (KIP, VAT, European Photographer).

23/03/2026

Onnea kevään 2026 valmistuvat! 🥳⚘️

Oletkos muistanut varata ajan kuvaukseen? 👋
Näppäränä vinkkinä vinkattakoon, että kun käyt kuvattavana hyvissä ajoin ennakkoon, kiitoskortit voitkin antaa vieraillesi jo juhlissa paikan päällä! Näin vältyt mahdolliselta postitusrumbalta. 👌

Miun tykö kun tuut, nää hommat studio- tai miljöökuvauksesta lähtien hoituu saletisti vimpan päälle paikan päällä puuhattuna, eikä siun tartte huolehtia muusta kuin tulemalla kuvattavaksi. 🤗
Tule, tule! 🥰

⬇️ ajanvaraukseen⬇️
www.kuvamatti.fi

Kuvausterkuin, Jenni.

Viikolla 9 KuvaMatin oven saranat ovat liikkuvaiset:✅️ ma-to 23.-26.2. klo 9:00-15:00 ❗️(huom! 📣 ma 23.2. kuvaus klo 13:...
22/02/2026

Viikolla 9 KuvaMatin oven saranat ovat liikkuvaiset:

✅️ ma-to 23.-26.2. klo 9:00-15:00 ❗️
(huom! 📣 ma 23.2. kuvaus klo 13:45-14:45, ovi säpissä tämän ajan!!)

✅️ pe 27.2. klo 9:00-14:00‼️

Hiihtolomaviikko meidän suunnalla meneillään ja sehän rustaa miun työviikkoa oheiseen malliin; ensin aamuvuorossa omissa 📸töissä ja hetiperään ⛷️opehommissa iltapuhteina. 🥰

Nähdäänkö puljulla, tahi mäessä? 🤩

Tervetuloa! ☀️

p.s. ota yhteys , mikäli halajat rinteeseen ja ⛷️opetusta olet vailla. Turvallinen ja mielekäs laskettelu rakentuu tosi monista tärkeistä opeista rinnesäännöistä ja -käyttäytymisestä alkaen ihan alkumetreiltä saakka - niin lapsilla kuin aikuisillakin. ☝️Hupia elämään !

Aukioloajat viikolle numero kahreksainen ovat:ma 16.2. klo 8:30-17:00ti 17.2. SULJETTU (Jenni hiihdonopeilee 🥳)ke 18.2. ...
16/02/2026

Aukioloajat viikolle numero kahreksainen ovat:

ma 16.2. klo 8:30-17:00
ti 17.2. SULJETTU (Jenni hiihdonopeilee 🥳)
ke 18.2. SULJETTU (Jenni hiihdonopeilee 🥳)
to 19.2. klo 8:30-17:00
pe 20.2. klo 8:30-17:00

Kyllä, luit aivan oikein! ⛷️💨
Pienestä vaahtiksesta saakka lajia harrastaneena ja open hommista haaveilleena, NYT vihdoin tämän vuoden alussa kävin Suomen Hiihdonopettajat ry:n, Suomen Nuoriso-opiston ja Tornimäen yhteistyössä järjestämän Alppihiihdon opettajan koulutuksen ja tätä nykyä saatatkin (tai olet voinut jo) törmätä miuhun näissä hommissa meidän paikallisessa, ihan huipussa lähikeskuksessa ! 🥰

Opehommia teen miten vain aina omilta hommilta ennätän ja todella mielelläni, joten mikäli laskuun apua kaipaat itsellesi tahi jälkikasvullesi, olehan yhteydessä Tornimäen Heidi Kelhoon! ✅️

Työniloa siunkin viikkoon! 🫶

- Jenska






Kyllä, homma isollaan! 😅🥳Lomailen siis loppuviikon ja jännän äärellä ollaan oltu viimeiseen asti loman onnistumisen kann...
11/02/2026

Kyllä, homma isollaan! 😅🥳

Lomailen siis loppuviikon ja jännän äärellä ollaan oltu viimeiseen asti loman onnistumisen kannalta - kuinkas muuten... 🤷🏼‍♀️

Liike on suljettu lomasen ajan, joten tänään vielä ehtii hienosti klo 17:00 saakka vaikka passikuvaan!

Luistavaa loppuviikkoa! ⛷️💨🫶

- Jenska

31/01/2026

Helou. 👋

Halusittepa tai ette, tätä en oo IKINÄ ennen tehnyt, m***a nytpä Yrittäjä esittäytyy ihan muussa, kuin valokuvaajan roolissa. Voi apua sentäs. 🙈
Tässäpä siis ihan pintariipaisu miusta ja miulle tärkeistä asioista (perhe vitskalta uupuu yksärisyistä), joita on paljon. Ehkä jatkoa seuraa, ehkä ei - nähtäväksi jääpi... 😅

Viikonlopun jatkoja! ❤️

- Jenska

p.s. Rauhoittuneen patarummun pärinä on todistetusti saatu tallennettua kuvaan (videon kuva nro 1)! 🤭

Hopsansaa! 👋Jos siulla on tällä viikolla polliisin lupapalveluihin asiointia tiedossa, mm. henkkari- tai passihommia, ot...
27/01/2026

Hopsansaa! 👋

Jos siulla on tällä viikolla polliisin lupapalveluihin asiointia tiedossa, mm. henkkari- tai passihommia, otahan huomioon torstain poikkeusaika! ☝️⬇️

Tiedoksi Mikkeli ja lähialueet: poliisin lupapalvelut Mikkelisssä ovat poikkeuksellisesti suljettuna torstaina 29.1. kello 12 ja 16:15 välisen ajan. Palvelemme normaalisti taas perjantaina 30.1. kello 9.00 🙌

Täällä ollaan taas ja todeta täytyy, että kyllä maar teki lomanen hyvää! Tuli nukuttua ihan hitokseen paljon! 🥰Vaan, väh...
29/12/2025

Täällä ollaan taas ja todeta täytyy, että kyllä maar teki lomanen hyvää! Tuli nukuttua ihan hitokseen paljon! 🥰

Vaan, vähiin taas se vuos käypi, ennenkuin loppuu. Ja uusi alkaa repaleisesti palvellen, koska koulutusta lähden hakemaan ihan uudella saralla, m***a itselle ipanepasta saakka hyvinkin tutulla alalla... Sukset siihen liittyy hyvinkin vahvasti, muuuutta kertoilenpa tästä myöhemmin lissää! 😎

✨️Vuodenvaihteessa siis palvellaan✨️:

✅️ma-ti 29.-30.12. klo 8:30-17:00
✅️ke 31.12. klo 8:30-14:00
❌️to-la 1.-3.1.2026 SULJETTU (Jenni koulutuksessa)

✅️ma 5.1. klo 8:30-17:00
✅️ti 6.1. LOPPIAINEN klo 10-16:00 ‼️
✅️ke 7.1. klo 8:30-17:00
❌️to-la 8.-10.1. SULJETTU (Jenni koulutuksessa)

Ollaanhan vuodenvaihteessa leppoisasti, eiks je? 😘

- Jenska

Henkkarin ja passin puuhaajat huomio! 📣
29/12/2025

Henkkarin ja passin puuhaajat huomio! 📣

❗️Huomio Mikkelissä poliisin lupapalveluissa asioiva❗️

Mikkelin poliisiaseman lupapalveluissa on henkilöstövajausta sairaustapauksen takia. Töissä on 30.-31.12.2025 vain yksi lupavirkailija.

Jos asioit vuoronumerolla, varaudu pitkään jonotukseen. Suosittelemme siirtämään asioinnin toiseen päivään, jos asiasi ei ole kiireellinen.

Lepoa, rauhoittumista, nukkumista, haaveilua, syömistä, nauramista, herkistymistä. Noita pitää sisällään miun joulu. ❤️T...
23/12/2025

Lepoa, rauhoittumista, nukkumista, haaveilua, syömistä, nauramista, herkistymistä. Noita pitää sisällään miun joulu. ❤️

Tänä aamuna oli epätodellinen herätessä ekan kerran sisäisen kellon herätykseen klo 06:13 ja tajutessa, että käännäpä ihan vaan kuule kylkeä nyt ja unta palloon. 🥹
Nyt sitten on vauhtia ja nyhätystä enemmän kuin kotijoukot sietää, vähän ehkä käy noita sääliksi kun vielä 5 päivää ois kestettävää... 🤭

Kyllä levähdys tulee tarpeeseen, siitä ei mihinkään päästä. Ennen joulua olen tehnyt töitä 7 viikkoa putkeen kahdella vapaapäivällä. 😬 Ihan en juu ole kaikkea saattanut muistaa, puhunut vähän mitä sattuu ja unohtanut kesken lauseen mitä olin sanomassa, tai aikatauluissa en ole minuutilleen pysynyt, m***a kaikkeni olen yrittänyt ja parhaani tehnyt, kaikki työt olen saanut tehtyä mitä pitikin. Tyytyväinen täytyy olla vaikka ainahan sitä parannettavaa löytää... Minkä sitä luonteelleen mahtaa. 🤷🏼‍♀️

Töitä on riittänyt, kiitos niistä sydämeni täydeltä ihan jokaikiselle asiakkaalleni - oli työ sitten kuvaushomma, kuvatilaus, kehystys, opastus, neuvonpito tai vaikka teipparin putsaus 😁 - kaikki yhtä merkityksellisiä. ❤️
Ja voi että ne teidän ihanat joulumuistamiset; mm. valtavan kauniit villasukat lämmittää nakkivarpaitani työmaalla joka päivä ja monenmoiset herkut kahveineen sisintä! Todella liikuttunut ja kiitollinen myös niistä. 🥹

Nyt siis huilitaan ja sorvailu jatkuu välipäivinä, vuodenvaihteessa miulla onkin kahdessa pätkässä pitkäaikaisen haaveeni koulutushommia, joten puljun ovet ovat kiinni 2.-3.1.2026 sekä 8.-10.1.2026, m***a Loppiaisena ollaan auki. ❗️⬇️

Joulun jälkeen palvellaan:
29.12. klo 8:30-17:00
30.12. klo 8:30-17:00
31.12. klo 8:30-14:00 ❗️
1.1. suljettu
2.-3.1. suljettu
5.1. klo 8:30-17:00
6.1. klo 10-16:00 ‼️
7.1. klo 8:30-17:00
8.-10.1. suljettu

Leppoisaa joulunaikaa! 🎄

-Jenska


Vielä ehtii pukinkonttiin yhtä jos toista - ja vaikka sitä kolmattakin! 🧑‍🎄Täällä häärätään illat myöten, kone on ruksut...
15/12/2025

Vielä ehtii pukinkonttiin yhtä jos toista - ja vaikka sitä kolmattakin! 🧑‍🎄
Täällä häärätään illat myöten, kone on ruksuttanut viimeiset viikot lähes taukoamatta aamusta iltaan 🥰 ja tulevana viikonloppuna auki ollaan siis myös lauantai sekä sunnuntai.

Joululomailen - jos se kuuluisa Strömsöö niin suo 😆 - ti-la 23.-27.12. ja juuri tätä silmällä pitäen on tulevan viikonlopun aukiolo oheinen. Käytä nyt tilaisuus hyväksesi ja laitas tilaten vaikka ne ensi vuoden kalenterit, niin pysyy ajantasalla mummut ja kummitkin! 😄

Muista myös lahjakortit! Ne saapi ihan mille summalle vain halajaa tai halutessaan voi ostaa suoraan näppärän kuvauspaketin. Kuvauspaketti jos mikä on varmasti haluttu ja ikimuistoinen lahja saajalleen! ❤️

➡️ www.kuvamatti.fi ⬅️

p.s. klo on nyt 19.54 ja maanantain puolella vielä ollaan, sorvi surajaa tasaiseen tahtiin... 🎁✨️

#

Vilpitön ja sydämellinen kiitos, kun tuet! ❤️ Miulta löytyy yhtä jos toista ideaa jouluksi ja tokihan myös aina yhtä käy...
02/12/2025

Vilpitön ja sydämellinen kiitos, kun tuet! ❤️ Miulta löytyy yhtä jos toista ideaa jouluksi ja tokihan myös aina yhtä käytännölliset ja toivotut, ihan itte omin pikku kätösini tehdyt lahjakortit saa haluamalleen summalle tai palvelulle! Tervetuloa! 🥰

❤️: Jenska

Joulu lähestyy ja moni on alkanut etsiä sopivia lahjoja läheisilleen. 🎅🏼

Usein ensimmäinen vaihtoehto löytyy suurten ketjujen valikoimista, koska ne ovat näkyviä ja helposti saatavilla.

M***a on hyvä pysähtyä hetkeksi miettimään, mitä tapahtuisi, jos sen sijaan ostaisimmekin pieniltä yrityksiltä.

Kun lahja ostetaan yksin- tai mikroyritykseltä, vaikutus on välitön ja henkilökohtainen.

Se tukee yrittäjää, joka tekee työnsä omalla osaamisellaan ja sydämellään ilman suurten toimijoiden resursseja tai markkinointibudjetteja. ☺️

Jokainen osto auttaa yritystä jatkamaan toimintaansa ja vahvistaa pienten yritysten asemaa.

MYRY kannustaakin valitsemaan tänä jouluna lahjoja, jotka tulevat pieniltä yrityksiltä. 🤝

Pieneltä tuntuva ostos voi olla yrittäjälle merkityksellinen ja joskus jopa ratkaiseva. Kun moni tekee saman valinnan, kokonaisvaikutus kasvaa suureksi. Ja samalla tuet valinnallasi kotimaista osaamista ja yrittäjyyttä. 🩵

Oletko se juuri sinä?! 📸Juuri NYT tarvitaan osallistujia valokuvaukseen liittyvään julkishallinnon tilausprojektiin, jok...
29/11/2025

Oletko se juuri sinä?! 📸

Juuri NYT tarvitaan osallistujia valokuvaukseen liittyvään julkishallinnon tilausprojektiin, joka tarkoittaa lähinnä koulutuskäyttöön tarvittavia kuvia. Minä heilun kameran kanssa ja sinä saat virallisen passikuvan kuvan käyttöösi, veloituksetta tottakai!

Juju tässä on sellainen, että koska koulutuskäyttöön tarvittavien kuvien tekemiseen menee tovi, varattaisiin siulle kuvausaika, jotta saadaan rauhassa puuhata moninaisia tarpeellisia variaatioita.

Joulukuun puoleenväliin asti on projekti käynnissä, joten ota yhteys minuun mitä tahansa väylää kautta, kerron siulle projektista lisää - ja isketään mahdollinen kuvausaika kiinni! 👏🙏

Kuvausterkuin,
Jenska

Osoite

VuoriKatu 7
Mikkeli
50100

Aukioloajat

Maanantai 08:30 - 17:00
Tiistai 08:30 - 17:00
Keskiviikko 08:30 - 17:00
Torstai 08:30 - 17:00
Perjantai 08:30 - 17:00

Puhelin

015150300

Hälytykset

Tiedä ensimmäisenä ja anna meille oikeus lähettää sinulle sähköpostitse uutisia ja promootioita Valokuvaamo KuvaMatti :ltä. Sähköpostiosoitettasi ei käytetä muihin tarkoituksiin, ja voit perua milloin tahansa.

Jaa

Kategoria