Aito Art Valokuvauselämys

Aito Art Valokuvauselämys Valokuvaaja Kokkola

Keskikesässä on jotain erityistä ☀️🌿Yhtäkkiä koko Suomi pysähtyy. Kaiken kiireen ja hulinan jälkeen tulee hetki, jolloin...
18/06/2026

Keskikesässä on jotain erityistä ☀️🌿
Yhtäkkiä koko Suomi pysähtyy.

Kaiken kiireen ja hulinan jälkeen tulee hetki, jolloin saa hengähtää ja huomata:
kesä on oikeasti täällä.

Mun suositus juhannustekemiseksi:
Mene hetkeksi makaamaan varvikkoon tai nurmikolle.

Tunne maa ja kasvit sun alla.
Aurinko ja valo sun kasvoilla.
Hengitä syvään.
Nosta katse taivaaseen ja seuraa pilviä.

Ja kiitä hiljaa mielessä muutamasta hyvästä asiasta.

Sitten valitse yksi asia, jota kohti haluat tänä kesänä mennä.
Ehkä se on joku näistä;
☀️ huomaat useammin hyvät asiat
🤍 puhut itsellesi vähän lempeämmin
🌿 teet joka päivä yhden asian ihan vaan ilon vuoksi

Ja ota lopuksi ajatuskuva - talleta muisto itsellesi juuri siitä hetkestä.

Mikä olisi sun vinkki hyvään kesään?

Ihanaa keskikesän aikaa kaikille 🤍

Valokuvauselämys on sun päivä kuningattarena.Ja sä saat itse valita, millainen kuningatar sä haluat olla. Jos sä haluat ...
09/06/2026

Valokuvauselämys on sun päivä kuningattarena.
Ja sä saat itse valita, millainen kuningatar sä haluat olla.

Jos sä haluat olla kuningatar. 👑

Pelkkä kruunu ei tee kuningatarta.
M***a joskus se auttaa muistamaan, että ehkä sellainenkin puoli sussa on.

Valokuvauselämys on koko päivä varattuna sulle.
Sä olet se päähenkilö.

Aito Artilla on käytössä erilaisia kruunuja, tiaroita, kukkapantoja ja hiuskoruja, joita pääsee sovittamaan jo suunnittelutapaamisessa.
Ja valikoima on muuten juuri kasvanut — meille tuli taas uusia ihanuuksia, muun muassa lisää kukkapantoja ja hiuskoruja ✨

Joskus kuvaan löytyy heti se yksi oikea.
Ja joskus käy niin, että haluat tulla kuvatuksi niissä kaikissa.
Ja joskus taas huomaat, ettei mikään niistä tunnukaan omalta.
Sekin on ihan sallittua. 🤍

Koska kuningattaria voi olla niin monenlaisia.

🌲 Metsän kuningatar
☀️ Aurinkokuningatar
🌊 Veden kuningatar
🔥 Tulen kuningatar
🌙 Yön kuningatar
🌿 Lempeä kuningatar
⚡ Rämäpäinen kuningatar
🖤 Surun kuningatar
👑 Voimakas kuningatar
🤍 Rakkauden kuningatar
✨ Tai jotain ihan muuta

Yksi pesee tiaraa pulloharjalla kuralätäkössä.
Toinen poseeraa arvokkaasti.
Kolmas nauraa niin paljon, ettei kruunu pysy päässä.

Ja kaikki niistä on yhtä oikeita tapoja olla kuningatar.


Millainen kuningatar sä haluaisit olla sun kuvauspäivänä?

Jos saisit valita yhden näistä sun kuvauspäivään — mikä se olisi? 👑✨
Kerro numero tai kuvaile sun oma kuningatartyyli.
(Mä oikeasti haluan tietää 😄)

Keväällä sain viestin:”Hei Riina, emme ole tavanneet, m***a olen seurannut sinua somessa..”Ja viestin lopussa mua pyydet...
03/06/2026

Keväällä sain viestin:
”Hei Riina, emme ole tavanneet, m***a olen seurannut sinua somessa..”
Ja viestin lopussa mua pyydettiin puhujaksi tapahtumaan. Että ihmiset haluaa kuulla mun tarinan miten musta tuli valokuvaaja.
Täytyy myöntää, että olin aika otettu. 🤍
On aina hämmentävää huomata, että joku on seurannut omaa matkaa paljon tarkemmin kuin itse tajuaa.

Viimeksi kun puhuin tästä yleisölle, sen jälkeen muodostui oikein jono ihmisiä, jotka halusi tulla juttelemaan.
Silloin tajusin, että nää ajatukset ei kosketa vain mua.
Meitä on monia, jotka odotetaan lupaa olla vähän enemmän omia itsejämme.

Tää pysäytti myös miettimään:
Miksi oikeastaan teen tätä työtä just näin?

Usein ajattelen, että tää on mulle ainut oikee tai mahdollinen tapa tehdä tätä työtä.
M***a miksi se on niin? Mitä erityistä tässä on?

Voisin olla valokuvaaja myös paljon helpommin. Voisin ottaa kuvat, toimittaa ne asiakkaalle ja siirtyä seuraavaan kuvaukseen.

M***a jostain syystä mä en osaa enkä halua tehdä sitä niin.
Koska mua kiinnostaa aina myös se ihminen ja tarina kuvan takana.

Mistä hän on tulossa.
Mitä hän pelkää.
Mistä hän haaveilee.
Mitä hän haluaisi nähdä itsessään.
Mikä voisi muuttaa tarinan suunnan ✨

Ehkä siksi, että mä tiedän myös itse miltä tuntuu, kun elämä ei mene suunnitelmien mukaan.
Moni tietääkin, että toimin myös kokemusasiantuntijana ja puhun kroonisen kivun kanssa elämisestä.

Omat kokemukset ovat opettaneet mulle jotain tärkeää:
Elämä ei ala sitten joskus.
Ei sitten kun on täydellinen.
Ei sitten kun kipu loppuu.
Ei sitten kun uskaltaa enemmän.
Se tapahtuu nyt.

Ja ehkä juuri siksi valokuvaus on mulle paljon enemmän kuin kuvia.
Ja joskus jopa oman tarinan kirjoittamista vähän uusiksi. ✨

Siksi mä teen tätä työtä juuri näin.
Jotta mä voin auttaa ihmisiä näkemään itsensä uudessa valossa ja huomaamaan, kuinka hämmästyttävän upeita te olette!

Kaikki ansaitsee nauttia elämästä ja siitä, mikä tekee just susta erityisen 🤍
Siksi jokainen kohtaaminen ja kuvaus tuntuu niin tärkeeltä 🤍

✨ Jos haluat tulla kuuntelemaan mun tarinaa, niin tervetuloa!
📅 ma 8.6.2026 klo 17.00
📍 Härmän Käräjätalo, Käräjätie 1, Härmä

Tai pyydä mut sun tapahtumaan!
📩 [email protected]

Rehellisesti – tää työ haastaa mua.Yleensä just silloin, kun en oo valmistautunut siihen 🙈(Ja myös just nyt, kun pitäis ...
30/05/2026

Rehellisesti – tää työ haastaa mua.
Yleensä just silloin, kun en oo valmistautunut siihen 🙈
(Ja myös just nyt, kun pitäis julkaista tää postaus.)

Mä nimittäin mietin viime syksynä, että olisin valmis menemään valokuvaajana seuraavalle tasolle.
Ottamaan haastavampia projekteja.

Oon saanut teiltä asiakkailta niin paljon ihanaa palautetta,
että ajattelin:
nyt mä oon valmis.
Nostetaan panoksia 💪🏽

Ja sitten mä unohdin tän ilmaan heittämäni toiveen.

Pari viikkoa sitten tilitin yhdelle ystävälle mun epävarmuutta:
“Sellasia ja tällasia suunnitelmia…”
“Mä en kyllä tiedä miten mä pystyn siihen…”
“Jos mä en saa heti asiakkaan ajatuksesta kiinni, niin pelottaa, etten osaa ollenkaan…”

Mä kieriskelin siinä omassa epävarmuudessani.
Autuaan muistamattomana omista toiveistani.

Kunnes ystävä sanoi:
“Kuulostaa, että sä oot uudenlaisessa vaiheessa sun työssä. Huomaatko?”

Ja sitten mä yhtäkkiä muistin.

Että tätähän mä toivoin ✨️
Enemmän syvyyttä.
Enemmän haastetta.
Mahdollisuutta kehittyä.

Ja huomasin, että olin keskellä sitä.
Just sitä, mitä olin toivonut.

Ja mä en osannu nauttia siitä yhtään 😬


Nyt mä opettelen uudelleen luottamaan siihen, mitä näen ja aistin.
Että uskon siihen, mitä osaan.

Se epävarmuus, joka mutkin aika ajoin valtaa,
on usein kuitenkin sama tunne, jonka asiakas tuo mukanaan kuvaukseen.

Ja kun siitä päästää irti –
tapahtuu JOTAIN HUIKEETA ✨️

Syntyy jotain, mitä ei olisi voinut suunnitella etukäteen. 🤍

Me tehdään valokuvauselämyksiä Kokkolassa –
kuvauksia, joissa sä saat olla just sellainen, kuin haluat.

Riittää, että tuut paikalle.
Loppu löydetään yhdessä ✨️



Sitten lopulta, ihan yhtäkkiä, aurinko lämmittääja kukat putkahtaa maasta esiin.Ihan kuin niillä olisi kiire Kevät tuntu...
24/05/2026

Sitten lopulta, ihan yhtäkkiä, aurinko lämmittää
ja kukat putkahtaa maasta esiin.

Ihan kuin niillä olisi kiire

Kevät tuntuu jo kesältä.
Ei melkein uskalla uskoa sitä todeksi.
Pitkän talven jälkeen se on taas täällä. ☀️

Makaat selällään maata vasten.
Tunnet sen lämmön.
Kuulet linnut ja hyönteisten surinan.

Seuraat leppäkerttua tai muurahaista,
joka tekee omaa tärkeää työtään.

Mikään ei tunnu tärkeämmältä.

Vihreä, haviseva metsä 🌳
Meri ja rantaan lyövät aallot, lokkien huuto 🌊
Sileä kallio, hiekka varpaiden välissä ⛱️
Oma piha, ne rakkaudella vaalitut kukat 🌻

Mikä on sun kesän sielunmaisema?
Missä sä koet olevasi eniten omana itsenäsi? 🤍

Valokuvauselämyksessä voidaan valita yksi
tai kuvata saman päivän aikana ne kaikki. ✨

👉 Mihin sä veisit meidät kuvaamaan?

Mitä sä haluut muistaa tästä kesästä 20 vuoden päästä? ☀️Voisko se olla ne hetket sun parhaan kaverin kanssa?Ne, kun jut...
20/05/2026

Mitä sä haluut muistaa tästä kesästä 20 vuoden päästä? ☀️

Voisko se olla ne hetket sun parhaan kaverin kanssa?
Ne, kun juttu lähtee ihan lapasesta.
Nauratte kumpikin niin kippurassa, että vähän pissaa lirahtaa housuun –
ja sitten nauratte sille vielä lisää 😄

Tai jonkun saavutuksen.
Valmistujaiset.
Rippijuhlat.
Syntymäpäivän.

Riemun.
Miten paljon olit nähnyt vaivaa saavutuksen eteen.
Sen tyypin, joka sä olit just silloin.

Sen tunteen, että elämä tuntuu hyvältä.

Iso jätskitötterö 🍦
Liukumäen laskeminen
Tasajalkaa hyppiminen
Heittäytymisen TikTok-tanssiin
Tai kuinka rakastunut olet uuteen koiranpentuun

Rakkaus.
Heittäytyminen.
Yhteys. ✨

Talleta sun elämän tärkeitä hetkiä tavalla,
johon on helppo palata vielä vuosien päästä. 🤍

Me tehdään Valokuvauselämyksiä Kokkolassa ja Keski-Pohjanmaalla. 📍

Kenet sä haluaisit mukaan tällaiseen kuvaan?


Unelmien kesä:Itsevarmuutta nauttia keveistä vaatteista jaonnellisuutta omissa nahoissa. ☀️ Jos sä oot miettinyt Valokuv...
14/05/2026

Unelmien kesä:
Itsevarmuutta nauttia keveistä vaatteista ja
onnellisuutta omissa nahoissa. ☀️

Jos sä oot miettinyt Valokuvauselämystä kesälle –
nyt on oikea hetki varata.

Kesä on parasta aikaa kuvaukselle.
Valo on kauneimmillaan, ja yhdessä päivässä voidaan kuvata sekä ulkona että studiolla.
Suomen kesä on ihana – ja lyhyt. 🌿

Kuvaan maksimissaan kaksi asiakasta viikossa,
joten kesän ajat täyttyvät joka vuosi nopeasti.

Jos vaikka sää tai elämä heittäisi yllätyksiä,
päivää voidaan aina siirtää.
Eli sen takia ei tarvitse jäädä odottamaan.

Valokuvauselämys ei ole pelkkä kuvaus.
Se on kokemus, jossa pääset näkemään itsesi uudella tavalla.
Usko tai älä – sinä löydät itsevarmuutta ja saat mahdollisuuden oikeasti huomata,
kuinka upea olet juuri tuollaisena. 🤍

Kaikki alkaa suunnittelutapaamisesta studiolla Kokkolassa.
Siellä tutustutaan, ideoidaan ja rakennetaan sun näköinen kuvauspäivä.
Samalla sovitaan varsinainen kuvausaika.

Sulla ei tarvitse olla valmista suunnitelmaa.
Me löydetään se yhdessä. ✨

➡️ Varaa suunnittelutapaaminen nyt:
📱 Laita viestiä täällä somessa tai
📞 WhatsAppilla 050 5566333 tai
📧 sähköpostilla [email protected]

☀️ Koe itsesi upeana -
kesän ajat täytetään nyt varausjärjestyksessä ☀️


Mitä annat ihmiselle lahjaksi, jolla on jo kaikkea? 🤍On sellaisia hetkiä ja sellaisia ihmisiä, joille haluaisi antaa jot...
04/05/2026

Mitä annat ihmiselle lahjaksi, jolla on jo kaikkea? 🤍

On sellaisia hetkiä ja sellaisia ihmisiä, joille haluaisi antaa jotain enemmän.
Jotain ihan erityistä, vain heitä varten.

Jos ajattelet, että laskuvarjohyppy tai kuumailmapalloajelu on vähän liikaa –
ja kukkakimppu, suklaa tai rahalahjakortti liian vähän…
niin lue tämä.

Aito Artin Valokuvauselämys ei ole pelkkä kuva.
Se on kokonaisvaltainen elämys, jonka voi käyttää yksin tai yhdessä.

Lahjakortin saaja saa itse valita, miten haluaa tulla kuvatuksi –
yksin, yhdessä, perheen tai ystävien kanssa.
Tai kaikki nämä saman päivän aikana ✨

Valokuvauselämys sisältää suunnittelutapaamisen,
kokonaisen kuvauspäivän sekä ensi-illan,
jossa kuvat nähdään ensimmäistä kertaa.

Valokuvauselämys on täydellinen lahja esimerkiksi:
✨ äidille
✨ puolisolle
✨ valmistuvalle
✨ päivänsankarille
✨ parhaalle ystävälle
✨ lapselle tai tärkeälle sukulaiselle

Kun Valokuvauselämykseen tullaan yhdessä,
se tekee sille suhteelle jotain ihan erityistä.

Suunnittelutapaamisessa voidaan puhua siitä suhteesta –
mikä siinä on erityistä
ja mitä juuri siitä halutaan tuoda kuvissa esille.

Kuvauksessa arki jää hetkeksi sivuun
ja huomio siirtyy siihen, mikä on oikeasti tärkeää.

Yksi pariskunta osti juuri Valokuvauselämyksen lahjaksi sanoen,
että kuvaus oli heille niin merkittävä ja haluavat siksi antaa saman kokemuksen myös rakkaille ystävilleen 🤍

Valokuvauselämys lahjana –
se on varmasti se lahja, joka ei heti unohdu,
vaan muistuttaa itsestään yhä uudelleen,
esimerkiksi sinä rakkaimpana tauluna seinällä.

Me tehdään Valokuvauselämyksiä Kokkolassa ja lähialueilla –
sellaisia elämyksellisiä kuvauksia, jotka jäävät oikeasti mieleen. 📍

Lahjakortin voi hankkia nyt
ja sen voi käyttää myöhemmin kesällä ☀️

✨ Laita viestiä tai kurkkaa lisää bion linkistä ➡️

Perhekuvaus ei ole sitä, että kaikki katsoo kameraan ja hymyilee. Yhdessä perheessä voi olla m***a täysin erilaista ihmi...
27/04/2026

Perhekuvaus ei ole sitä, että kaikki katsoo kameraan ja hymyilee.

Yhdessä perheessä voi olla m***a täysin erilaista ihmistä.

👑 Yksi haluaa olla herkkä prinsessa.
🌿 Toinen haluaa kiivetä puuhun
👀 Kolmas viihtyy rauhassa ja tarkkailee.

Ja joku haluaa juosta, riehua ja nauraa.

Ja kaikki nämä on ihan yhtä oikein.

Siksi me suunnitellaan kuvaukset yhdessä.
Jokainen saa kertoa, millaisena haluaa tulla nähdyksi.

Ja usein käy niin, että vanhemmat yllättyy.
Että mitä – kertoiko hän sulle tuollaisia asioita?

Mun kanssa ei tarvitse osata olla mitään tiettyä.
🔊 Ei tarvitse olla äänekäs.
🛡️ Ei tarvitse olla rohkea.
🌪️ Ei tarvitse “käyttäytyä oikein”.

Riittää, että on.

Perhekuvaus ei ole yksi kuva.
Se on m***a tapaa olla näkyvissä.

🤍 Ja siksi niissä näkyy elämä.
Se on myös se asia, joka vuosien päästä ilahduttaa.
Ei se, että “kaikki osasivat käyttäytyä” –
vaan se, että ihmisten persoonat tuli näkyväksi kuvissa.

Ja että jokaisessa meissä voi olla monia puolia.

Esimerkiksi isän kanssa lapsi saattaa olla pohdiskeleva lukutoukka 📚
🌲 ja äidin kanssa rohkea seikkailija.

Erilaisuus ja monimuotoisuus on rikkaus.
Ei tukahduteta sitä – edes valokuvissa ✨

Me tehdään elämyksellistä perhe- ja henkilökuvausta Kokkolassa ja Keski-Pohjanmaalla 📍
Tilauksesta toki kauemmaskin.


Osoite

HiekkaKatu 14
Kokkola
67400

Hälytykset

Tiedä ensimmäisenä ja anna meille oikeus lähettää sinulle sähköpostitse uutisia ja promootioita Aito Art Valokuvauselämys :ltä. Sähköpostiosoitettasi ei käytetä muihin tarkoituksiin, ja voit perua milloin tahansa.

Jaa

Kategoria