MLHA Foto

MLHA Foto Tidligere MLHA Photo - pga. fejl på Facebook kan jeg ikke længere tilgå denne.

Imorges havde jeg igen en foto-aftale med min onkel - så var det ellers op kl. 4, og afsted det gik kl. 5!Selvom det var...
24/04/2026

Imorges havde jeg igen en foto-aftale med min onkel - så var det ellers op kl. 4, og afsted det gik kl. 5!

Selvom det var hårdt, efter max 3 timers søvn, så var det nu engang det værd!
Vi fik hvad vi kom efter, skeænder og klyder.

Det er første gang jeg får et ordentligt skud af en skeand.

Her er lige et 3 billeder, af tre forskellige arter; klyde, gravand og skeand.
Hvis I kigger godt efter, har der også sneget sige en krikand med på et af billederne, den er dog i baggrunden og uskarp, da den egentlig ikke var motivet, og jeg først opdagede at den havde sneget sig med på billedet, da vi kom hjem igen.

Frederikshavn, 24. april 2026

Omend tågen kan være en seriøs udfordring når motivet er fugle eller dyr, så kan det også være det modsatte, hvis blot m...
20/04/2026

Omend tågen kan være en seriøs udfordring når motivet er fugle eller dyr, så kan det også være det modsatte, hvis blot motivet er tæt nok på.
Jeg er i hvert fald ganske vild med disse to fotos, af far grågås der strækker sine vinger i morgentågen.

Lille Vildmose, 17. april 2026

Familien grågås i morgentågen.I fredags var min onkel, som er ivrig fuglefotograf, og jeg, i Lille Vildmose.Vi var der t...
19/04/2026

Familien grågås i morgentågen.

I fredags var min onkel, som er ivrig fuglefotograf, og jeg, i Lille Vildmose.
Vi var der tidligt, men der var virkelig meget tåge, så vi måtte væbne os med tålmodighed og en kop kaffe, mens tågen lettede.

Noget af det første vi faldt over, var denne lille familie 🥰

Lille Vildmose, 17. april 2026

Ikke nok med at ramsløg er en fantastisk ingrediens i madlavningen - så er det jo også sinddsygt flot når skovbunden som...
15/04/2026

Ikke nok med at ramsløg er en fantastisk ingrediens i madlavningen - så er det jo også sinddsygt flot når skovbunden som her, er helt dækket af ramsløg.

Det har været en tradition i en del år nu, at mine forældre og jeg, tager en tur til Nationalpark Thy, hvor vi sanker lidt ramsløg til blandt andet pesto og ramsløgssmør.

I år har jeg også forsøgt mig med en ramsløgssuppe - det kan i den grad anbefales, det var en virkelig lækker suppe, og også ret let at lave.

Tved, 11. april 2026

Hvert år, når hugormene kommer frem fra deres vinterskjul, kan de ses ved stengærdet ved Vejlerne, hvor de ligger og får...
14/04/2026

Hvert år, når hugormene kommer frem fra deres vinterskjul, kan de ses ved stengærdet ved Vejlerne, hvor de ligger og får sig lidt varme fra solen 🐍

Så da vi kørte gennem Vejlerne i lørdags, på vej til Nationalpark Thy, gjorde vi naturligvis holdt for at se om der var lidt "orme".
Og det må man sige der var, tror vi talte en 6-7 stykker i hvert fald.

På hjemturen stoppede vi naturligvis lige i Vejlerne igen - her var det sen eftermiddag og der var blevet køligere, så ikke flere hugorme, men det blev til gengæld til en Stor Kobbersneppe.
Desværre var den langt ude, og billedet er derfor croppet en del, hvilket afspejler sig i kvaliteten på billedet, men synes nu alligevel det var værd at vise :)

Vejlerne, 11. april 2026

Naturen i sin mest rå form.Tilbage i februar var jeg oppe og se den kaskelothval, der var strandet nær Ålbæk. Den havde ...
13/04/2026

Naturen i sin mest rå form.

Tilbage i februar var jeg oppe og se den kaskelothval, der var strandet nær Ålbæk.
Den havde jo ikke lagt der længe, så den var stadig fin og indtakt.

I weekenden var jeg og familien så en tur i Nationalpark Thy, på den årlige ramsløgstur, og da måtte vi jo også lige forbi at se den kaskelothval der ligger strandet derover.
Den ligger mellem Stenbjerg og Sdr. Vorupør, og ja, den har altså lagt længe efterhånden, så hverken synet, eller lugten, var særlig tiltrækkende.

Synet kunne ikke lade være at gøre os alle lidt kede af det - det gør ondt at tænke på, at så mange af disse fantatiske skabninger endte deres dage langs vores kyster, på blot nogle få uger 💔

Men jeg synes nu alligevel I skal have lov at opleve naturen i sin mere barske form, og derfor deler jeg lige et par skud her - både af hvalen fra Ålbæk, samt hvalen fra Thy.

Hr. og Fru Sortstrubet Bynkefugl, gav en lille opvisning for min onkel og jeg.Der var både skænderier og amoriner i luft...
09/04/2026

Hr. og Fru Sortstrubet Bynkefugl, gav en lille opvisning for min onkel og jeg.
Der var både skænderier og amoriner i luften.

Som regel er Sortstrubet Bynkefugl jo ikke den nemmeste at komme tæt på. Og det var de såmænd heller ikke idag, men indimellem havde de så travlt med skænderier hannerne imellem, samt kurmageri, at de glemte os lidt og kom bare en smule tættere på.
Derudover var vejret jo med os, så det fine lys gjorde at det blev noget lettere at beskære dem kraftigt, i "mørkekammeret" herhjemme.

Strandby, 9. april 2026

Var heldig at få et par glimt af Grønspætten igår.Havde ellers - endnu engang - været på nattevagt, men da jeg havde hør...
31/03/2026

Var heldig at få et par glimt af Grønspætten igår.
Havde ellers - endnu engang - været på nattevagt, men da jeg havde hørt hvor Grønspætten var set dagen i forvejen, ja så tog jeg altså lige et s**t i skoven om morgenen, inden sengen kaldte :P

Grønspætten er jo en sky fugl, og den kiggede kun kort forbi et par gange, da der var ret heftig trafik af både biler og mennesker.
Men det lykkedes da med et par enkelte skud.
Dog på noget lang afstand, men der var da et par enkelte skud der kunne gå an.

Som det ses, kom et forelsket dompap-par, og en sangdrossel også et s**t forbi.

Frederikshavn, 30. marts 2026

Jeg var egentlig på vej i seng, da jeg opdagede der var det helt store show igang udenfor!Det er jo mere reglen end undt...
22/03/2026

Jeg var egentlig på vej i seng, da jeg opdagede der var det helt store show igang udenfor!
Det er jo mere reglen end undtagelsen, at jeg kommer for sent til nordlyset, men da jeg kunne stå i haven og se nordlys med det blotte øje, ja så måtte jeg altså afsted - også selvom klokken var kvart i et om natten 😅

Så afsted det gik.
Jeg er ikke kæmpe fan af at stå alene ude i mørket, så jeg kørte til Skansehavnen (Frederikshavn) hvor der trods alt er lidt lys.
Heldigvis nåede jeg ikke at så ret længe før en anden fotograf, på jagt efter nordlyset, dukkede op - det var virkelig rart for så kunne jeg hægte mig på og gå med rundt og få lidt flere forskellige motiver end det samme, taget under gadelampen som var det eneste sted jeg havde lyst til at stå, mens jeg var alene 😅

Alt i alt en af de rigtig gode nætter - det er længe siden jeg har set så tydelig nordlys uden at være nødt til at se det gennem kameraet.

Her er lige et enkelt skud til jer, inden jeg s**tter på nattevagt - flere skal nok komme.

Skansehavnen Frederikshavn, 21. marts 2026

I var så glade for billederne af storken i weekenden - og jeg var glad for at vise jer dem - så jeg har lyst til at vise...
19/03/2026

I var så glade for billederne af storken i weekenden - og jeg var glad for at vise jer dem - så jeg har lyst til at vise jer et par stykker mere.
Allerede dagen efter jeg havde fornøjelsen af den, var den fløjet videre.

Dog ved jeg, at den formentlig er blevet set andre steder rundt omkring i Nordjylland siden, og jeg ved at den med sikkerhed blev set ved Hjørring igår - da jeg så en anden fotografs fine billeder hvorpå man kunne tyde at det var samme ring, så det er lidt spændende at følge med i dens færden.

Frederikshavn, 14. marts 2026

Imorges gik en kæmpe drøm i opfyldelse!Jeg fik lov at opleve, og endda fotografere en Hvid Stork i naturen -og så endda ...
14/03/2026

Imorges gik en kæmpe drøm i opfyldelse!
Jeg fik lov at opleve, og endda fotografere en Hvid Stork i naturen -og så endda lige i nærområdet.
Jeg har ikke set en stork siden jeg var barn, hvor jeg mindes at have set en på en mark i Tyskland, samt set dem ved reden i Ribe.

Så selvom jeg havde fri imorges kl. 7, efter nattevagt, så kunne søvnen altså godt vente, da jeg fik nys om storken.
Så afsted det gik, for at se om den stadig var der - og jeg blev ikke skuffet.
Hold da helt op for en oplevelse, det kan slet ikke beskrives!
I ren iver fik jeg skudt omkring 300 billeder på 10-15 minutter - men bare rolig, I skal nok slippe for at se dem alle, så her er et lille udpluk 😆

Frederikshavn, 14. marts 2026

Et par stemningsbilleder fra en tåget morgenstund ved krigsgravene på Fladstrand Kirkegård.📍Frederikshavn, 9. marts 2026
13/03/2026

Et par stemningsbilleder fra en tåget morgenstund ved krigsgravene på Fladstrand Kirkegård.

📍Frederikshavn, 9. marts 2026

Adresse

Frederikshavn
9900

Telefon

+4560205155

Internet side

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når MLHA Foto sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Virksomheden

Send en besked til MLHA Foto:

Del

Type