18/05/2025
🇸🇪Tadaa! Vi har glädjen att presentera Elisabet Pennman som en av konstnärerna i 2025 års uppla av Konstrundan i Långedrag. Elisabet har varit med itdigare och ni vill inte missa ett besök i hennes ateljé 👌🏻
🎨Så här säger Elisabet själv om sitt skapande:
”En dag i veckan får jag måla på Järntorget! Målar i olja på uppspänd linneduk. Inspireras av vatten, berg och människor. Ljuset och dess speglingar i vatten har en central roll i kompositionen. Måleriet speglar gränslandet mellan dröm och verklighet, människans symbios med naturen och de existentiella frågorna kring tid, rum, liv och förgänglighet. Måleriet blir ett härligt komplement till mitt arbete med samhällsbyggnadsfrågor, mark och vatten.”
Här kan ni se mer av Elisabets härliga konst: https://www.facebook.com/share/1G1Nj6tffv/?mibextid=wwXIfr
Den 6 juni håller hon öppet för allmänheten i sin ateljé på Vanadisgatan 5. Varmt välkomna❤️