31/12/2023
Hej då 2023!
Ett av mina års jobbaste perioder men samtidigt utvecklande. Jag som person har vuxit mig stark och andra delar kraschade.
Att gå igenom en separation och skilsmässa där jag bara har mitt barn varannan vecka har varit så tufft, så tufft.. Det vet nog alla som varit i samma situation.
Men jag har jobbat en massa med mig själv och tagit itur med gamla hjärnspöken. Blivit stark mentalt! Och fått bra verktyg att hantera det förflutna. Lyckats bygga upp en rätt fungerande vardag i en stad där ingen av min familj bor. Utvecklade mitt företag och flyttade studion till en ny större plats.
Men nästan i samma veva efter studioöppningen kom nya prövningar. Sånt som nästan tagit knäcken på mig helt. Sånt jag inte var berädd på. Sådant som gör att min vardag inte kommer bli sig lik. Samtidigt som jag vill dela med mig av detta så är det för svårt. Det berör inte bara mig.
Men det har gjort mig mindre aktiv, överlag. Min energi och skaparlust har tömts. Men jag kämpar dagligen med att inte låta det försvinna helt. December månad har samtidigt varit en jobbig tid, fysiskt. Då jag har fått nedsatt immunförsvar och åkt på flertal förkylningar och sköldkörtelproblem. Det är fortfarande kämpigt. Och jag lever i en oro. Men försöker se det positiva. Jag vill se det positiva! Och behöver göra det. Ska gå in med nya öppna ögon i 2024 och kämpa vidare mot stabilitet och kärlek!
Med det sagt så önskar jag er ett gott nytt år och god fortsättning!
🌐 www.rokofoto.se
📧 [email protected]