Fotograf Sofi Thorsson

Fotograf Sofi Thorsson Fotograf bosatt i Västervik. Innehar f-skattsedel. Främst inriktad på häst, barn och familjeporträtt.

SÅLD________Då var det dags att släppa taget. Jag har nyligen uppgraderat till en av Canons nyare spegellösa kameror, oc...
17/06/2023

SÅLD
________

Då var det dags att släppa taget. Jag har nyligen uppgraderat till en av Canons nyare spegellösa kameror, och säljer därmed min Canon eos 5D mark III.

En fantastisk kamera på alla sätt, speciellt färgåtergivningen är enligt mina kollegor den bästa dom haft. Alla bilder på min sida är fotograferade med denna kamera. Köptes ny av mig 2016 (kvitto finns), pedantskött och fungerar som den ska.

Allt som ingick vid nyköp fås med (Canon originalbatteri, batteriladdare, sladd för att föra över bilderna till dator, kamerarem, kartong, manual)+ 4st CF minneskort.

Pris: 6500kr prutat och klart. Hör av er vid intresse 🙂

Drömmer mig tillbaka till höstens vackra färger med lite bilder på denna fantastiska lilla tjej 🌟🍂
08/01/2022

Drömmer mig tillbaka till höstens vackra färger med lite bilder på denna fantastiska lilla tjej 🌟🍂

Jag har ju helt missat att berätta att jag sedan i somras är egenföretagare, p.g.a ökade förfrågningar kände jag absolut...
03/12/2021

Jag har ju helt missat att berätta att jag sedan i somras är egenföretagare, p.g.a ökade förfrågningar kände jag absolut att det var dags! Så bjuder på lite bilder från en härlig familjefotografering jag hade i somras ☀️

Imorgon är det dags för årets första vinterfotografering 😄

Här är då min andra bild som kom på 2a plats för er som är nyfikna 😄
25/10/2021

Här är då min andra bild som kom på 2a plats för er som är nyfikna 😄

Nämen! Sveriges första SM i hästfotografi och mina bilder kom på en 1a och 2a plats i kategorin häst & människa! ⭐️Måste...
25/10/2021

Nämen! Sveriges första SM i hästfotografi och mina bilder kom på en 1a och 2a plats i kategorin häst & människa! ⭐️

Måste även säga stort grattis till min kollega Frida Reuterskiöld också från Västervik, som knep en 1a plats i kategorin action. Superkul! 👏👏

Svenska Mästerskap i Hästfotografi 2021.
Kategori Häst & Människa



Bland 36st bidrag totalt i vår kategori Häst & Människa har vi lyckats få fram en topp 5 som ser ut såhär,

1:a Sofi Thorsson
2:a Sofi Thorsson
3:a Nikita Svensson
4:a Sanna Svensson
5:a Sofia Smedberg

Stort grattis allihopa!

Diplomet nedan tillhör Sofi Thorsson och är det vinnande bidraget i kategorin Häst & Människa. 
Gästdomaren säger: " Beautiful photo with a lot of cuteness! The light is beautifully soft and good use has been made of the depth in the background. The editing is also nice and soft, which makes the photo even better. "

Kritik för alla er som begärt, diplom & sponsorpriserna kommer skickas ut löpande under kommande vecka.
Ni kommer bli kontaktade via samma e-post som vi fått in era bidrag till SM.

Tidigare i somras hade jag en minnesfotografering med Sofie och hennes älskade Rebell. Dessa fotograferingar är alltid k...
05/08/2021

Tidigare i somras hade jag en minnesfotografering med Sofie och hennes älskade Rebell. Dessa fotograferingar är alltid känslosamma, men efter vad Sofie har berättat är jag helt övertygad om att Rebell haft ett så bra hästliv man kan få.

Vila i frid, kanske träffar han på vår änglahäst Hale Bopp i hästhimlen

Nu är det verkligen dags för lite uppdatering här. Jag har haft rätt så fullt upp 😄Tidigare i våras köpte jag mitt drömo...
22/07/2021

Nu är det verkligen dags för lite uppdatering här. Jag har haft rätt så fullt upp 😄
Tidigare i våras köpte jag mitt drömobjektiv, har hunnit använda det på flera fotograferingar nu och är otroligt nöjd! Ska försöka komma ihåg att visa lite bilder från mina senaste fotograferingar så ni får se. Har även fler spännande nyheter att berätta så snart allt är klart och i sin ordning 🤩

Fler än jag som längtar till sommaren? ☀️Gammal bild med ny redigering. Har gjort lite ändringar ang. kalibreringen på s...
01/03/2021

Fler än jag som längtar till sommaren? ☀️
Gammal bild med ny redigering. Har gjort lite ändringar ang. kalibreringen på skärmen så får se om bilden ser för mörk/ljus ut. Ibland kan det ta några försök tills man får till det rätt :)

2020 är slt och denna bild summerar ungefär upp året för min del, fina stunder men även lite kämpigt emellanåt. Jag har...
03/01/2021

2020 är slt och denna bild summerar ungefär upp året för min del, fina stunder men även lite kämpigt emellanåt. Jag har börjat studera och även börjat rida igen och det har inte alltid varit lätt att få ihop tiden. Min inspiration för foto har varit som en bergochdalbana, men just nu känns allt liksom bra och jag känner mig positiv till framtiden.

Jag har en del mål för 2021, det kommer inte bli enkelt men jag ska försöka. Det inkluderar bl.a: Skaffa drömobjektivet, skaffa studioutrustning, starta upp en webbshop, ha lite fler egna projekt och tema-fotograferingar. Samt att komma ut ännu mer, jag har alltid haft en hel del ångest och social fobi. Detta har blivit så mycket bättre dom senaste åren för att jag helt enkelt träffat mer folk. Men detta är något jag vill förbättra mycket mer.

Tack för allt stöd och hoppas ni vill följa mig under ännu ett fotoår! :)

Min första riktiga fototävling och min bild fick en silver award baserat på domarnas poäng. Fick kritiken: Keep pushing ...
20/11/2020

Min första riktiga fototävling och min bild fick en silver award baserat på domarnas poäng. Fick kritiken: Keep pushing yourself, you've got the skills. Med extra plus på att bilden var kreativ och berättande. Superkul att lilla jag ändå höll måttet. Kan säga att fotograferna som deltar är sjuuukt duktiga! In och kika på www.wpeawards.com om ni vill se riktigt fina bilder :)

Några av er kanske har märkt att min hemsida ligger nere. Jag kommer att skaffa en ny i framtiden i samband med uppstart...
06/11/2020

Några av er kanske har märkt att min hemsida ligger nere. Jag kommer att skaffa en ny i framtiden i samband med uppstart av webbshop m.m. Tills vidare får ni kika på mina bilder här på facebook och på [email protected].

Denna vackra bild fotades så sent som i mitten av september, jag som är väldigt grön gällande gravidfotografering blev mycket nöjd med bilderna, ni kommer troligtvis få se fler bilder från denna fotografering :)

Lite fler bilder från i somras, tycker jag börjar bli mer bekväm med att fota barn nu. Det är såklart extra kul när man ...
05/10/2020

Lite fler bilder från i somras, tycker jag börjar bli mer bekväm med att fota barn nu. Det är såklart extra kul när man kan kombinera det med djur, inte minst hästar!

Jag har börjat studera och det har varit ganska intensivt nu i början. Men känner att jag börjar komma in i det och har möjlighet att fotografera lite mer igen. Jag står dessutom helt utan inkomst just nu så är väldigt tacksam till er som väljer att föreviga era minnen hos mig. Dessutom är det ju sååå vackert nu på hösten så passa på 🌟🍁

Adress

Västervik

Webbplats

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Fotograf Sofi Thorsson postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Affären

Skicka ett meddelande till Fotograf Sofi Thorsson:

Dela