23/11/2022
Ska jag på AW med fotokollegor 🥺
Det är nog för många ingen chock att jag blev fotograf som yrke eftersom jag alltid haft en kamera i handen och fotat allt i min väg! men det är ändå förvånande för mig. Jag gick media på gymnasiet med inriktning foto men det fanns aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle jobba som fotograf på heltid och jag kände att jag aldrig lärde mig något på lektionerna och har ångrat och ångrar än idag att jag inte läste mer TV mer än en nivå, för jag var duktig och tyckte det var så roligt! Men foto låg mig närmst om hjärtat! Jag kom med mina djurbilder medan mina klasskamrater kom med estestiska och kreativa bilder och jag kände att jag var värdelös. Idag kan jag undra hur många som slutade som fotograf eller ens inom media av mina klasskamrater.
Jag fick frågan av en gäst på ett bröllop i somras, "men du jobbar som fotograf på heltid?" Jag minns att jag snubblade fram luddiga svar att njaa det gör jag inte, eller gör jag det? För när jag samtidigt tänkte efter och började diskutera med mig själv så är det ju så himla mycket mer jobb än att bara ha fotograferingar på plats. Det är kundkontakt dygnet runt, administrativa jobbuppgifter, planerande, kundmöten, efterarbete osv. Så bara för att jag inte jobbar 8-17 som en "vanlig" heltidsanställd så jobbar jag mer än att vara på plats som fotograf. Jag har suttit kvällar och helger, på stand by för mina brudpar, möten på helger och kvällar när andra är lediga. Sånt en egen företagare gör! Idag jobbar jag inte heltid som fotograf men det är ju det enda jag jobbar med 🥰 det blev bara en rolig reflektion och ja, jag jobbar ju som fotograf. Jag gör ju det 😄 men att säga dom orden högt känns så overkligt.
Och nu ska jag på AW, middag och skoj med KOLLEGOR! Jag var såå nervös och hade handsvett när jag skickade in bokningen och hör och häpna, jag ska gå utan min trygghet, min sambo haha. Ni vet ju att han alltid är med mig 🙈 Men det ska bli såå kul 🥳
Vad jobbar du med? Är det något du trodde att du skulle jobba med som yngre, hur var din väg dit? Eller drömmer du om att jobba med något annat?☺️