12/09/2018
Det har varit tyst här inne länge liksom på min instagram. Med anledning av att min hemsida kommer stängas ner tänkte jag skriva några rader. Det är ett beslut som varit svårt men som jag nu tagit.
För snart 2 år sedan blev jag hastigt svårt sjuk och hela livet vändes upp och ner. Inte bara för mig, utan även för min familj. Efter en halvårslång utredning kunde man konstatera vad som var fel. Jag är svårt sjuk och min dagliga funktion är nedsatt i omfattande grad. Idag finns inget botemedel för vad jag drabbats av, det enda man kan göra är att försöka lindra. Att acceptera saker man inte kan påverka är en av de svåraste prövningarna här i livet. Det finns så otroligt många saker jag saknar och sörjer. Vad jag inte längre har, vad jag inte längre kan. Att inte längre klara sig själv utan istället vara beroende av andra är fruktansvärt frustrerande. Om ni bara visste hur många saker vi dagligen tar för givet.
Men det viktiga är INTE vad jag saknar och vad jag sörjer. Det viktiga är vad jag faktiskt HAR. Det är det enda viktiga här i livet och det som spelar någon roll. Och det är vad jag fokuserar på. Jag väljer glädje! Hur svårt det än är så väljer jag små vardagsögonblick som är precis lika viktiga som alla andra ögonblick här i livet. Det är inte lätt. Men det är nödvändigt. Sjukdomen har ändrat mitt liv men den har inte ändrat mig. Och jag fortsätter att slåss. Varje dag kliver jag upp och slåss och jag väljer glädje.
Jag är otroligt tacksam och berörd över alla som jag fått fånga på bild, inte minst för att ni gav mig förtroendet att få kliva in i era liv och ta del av det som var ni. Att ni på ett så otvunget sätt delade glädje, bus, sorg, allvar och kärlek. Att jag fick fria händer att skapa minnen åt er. Allt detta bär jag med mig. Ni är mina fina minnen, var och en av er. Tack!
Jag är glad att jag vågade prova min dröm och stolt över vad jag åstadkom.
Min Facebook-sida liksom min Instagram kommer få finnas kvar. Bilder är minnen som vi ska bära med oss. Alltid! Bilder är glädje.
Tack ♡