Linda Öman foto

Linda Öman foto Kontaktinformation, kartor och vägbeskrivningar, kontaktformulär, öppettider, tjänster, betyg, foton, videor och meddelanden från Linda Öman foto, Fotograf, Stockholm.

Nog för att jag gillar vita vintriga fotograferingar men nu tror jag faktiskt att vi får säga adjö för den här gången oc...
08/03/2026

Nog för att jag gillar vita vintriga fotograferingar men nu tror jag faktiskt att vi får säga adjö för den här gången och välkomna våren, värmen och blommorna 🌸

Ny klänning i garderoben! Jag sydde klart den här förra året precis när snön försvann så jag har inte kunnat fota den fö...
23/02/2026

Ny klänning i garderoben!

Jag sydde klart den här förra året precis när snön försvann så jag har inte kunnat fota den förrns nu. Det här är en av mina två "vinterklänningar" som är lite tjockare i materialet och där man lätt kan dölja tunnare byxor under för att få lite extra värme.

Solen tittade fram och snön föll så vackert (som förvandlades till virvel när vi väl kom fram) för några veckor sedan, s...
08/02/2026

Solen tittade fram och snön föll så vackert (som förvandlades till virvel när vi väl kom fram) för några veckor sedan, så jag tog barnen under varsin arm och med mannen efter så skyndade vi iväg för lite vintriga bilder innan solen gick ner.

Vi fotade i max 5 min och fick dom här bilderna! Hade inte minstingen ramlat det första hon gjorde så hade vi fotat lite längre 🙈 men om vi fick dom här bilderna på 5 min vad tror ni vi hade fått efter 15-20 min?

Det jag försöker komma fram till är att det går att göra kortare fotograferingar också! Det passar speciellt vinterfotograferingar eller barn som snabbt tröttnar.

Skillnaden från en vanlig fotografering är såklart längden på fotograferingen, antal bilder och priset.

Nyfiken på en kort vinterfotografering innan snön försvinner? Skicka ett DM så berättar jag mer 😊❄️

Jag förstår att snö och kyla inte lockar lika mycket som sommar och sol men det är såå fint och magiskt att fota sig und...
03/02/2026

Jag förstår att snö och kyla inte lockar lika mycket som sommar och sol men det är såå fint och magiskt att fota sig under vintern! 😍

Snön verkar ligga kvar ett litet tag till men vi alla stockholmare vet att den lika gärna kan förvandlas till slask imorgon, så passa på att boka en fotografering innan det är för sent ❄️

27/01/2026

Det sitter i dom små detaljerna 😊

Att kombinera dop och bröllop är så fint! 💕 Jag gjorde det själv när vi döpte vårt första barn. Det var dock väldigt spo...
20/01/2026

Att kombinera dop och bröllop är så fint! 💕
 
Jag gjorde det själv när vi döpte vårt första barn. Det var dock väldigt spontant och vi bestämde oss bara två veckor innan, tack vare lite påtryckningar från prästen.
 
Även om jag tycker att det är superkul att följa med i andras bröllopsplaner i allt vad det innebär så har jag aldrig själv varit intresserad av ett "riktigt" bröllop. Men det finns faktiskt en grej som jag ångrar.. Eller två grejer! Det var inte viktigt då, men nu i efterhand så ångrar jag lite att jag inte hade en bröllopsklänning eller bukett som fina Amanda. Jag gifte mig i jenas och en vit blus 🙈
 
Den andra är att jag aldrig fick pyssla ihop små dekorationer till någon middag eller fest efteråt. För om ni missat det så gillar jag att pyssla så självklart har jag pinterest full av stora och små bröllopspyssel. Kanske kan jag komma med lite inspiration framöver 😊💍

Stockholms stadshus, många känslor på kort tid 💕Det är en plats där mycket händer på kort tid, men där detaljerna får ta...
16/01/2026

Stockholms stadshus,
många känslor på kort tid 💕

Det är en plats där mycket händer på kort tid, men där detaljerna får ta plats. Om inte den fantaska trappan och fönstret inne räcker så finns det oändliga möjligheter precis utanför. Vackra tegelväggar, valv, trappor och vattnet precis runt hörnet!

Jag tyckte verkligen om att fota här och det känns som att det finns mycket mer att upptäcka och jag hoppas på att få komma tillbaka igen 🥰

God fortsättning ✨ Nytt år, nya kapitel och nya minnen som ska skapas! Jag avslutade förra året med ett blivande brudpar...
16/01/2026

God fortsättning ✨
 
Nytt år, nya kapitel och nya minnen som ska skapas!
 
Jag avslutade förra året med ett blivande brudpar framför kameran och det känns helt rätt att börja det här året i samma anda. För även om jag inte visat så mycket bröllop här inne ännu, så finns de där… i kulisserna, i planeringen, och nu är det dags att visa mer!

Så nu fortsätter vi lite med bröllopstemat här framöver 🤵👰‍♀️

Årets mest gillade bild var från Almida och Gustavs provfotografering så jag tänkte avsluta det här året med några fler ...
16/01/2026

Årets mest gillade bild var från Almida och Gustavs provfotografering så jag tänkte avsluta det här året med några fler bilder från deras fotografering. 🥰

Imorgon är det sista dagen på 2025 och nu när jag försöker se tillbaka på året ser jag först allt jag velat göra, men som av olika anledningar inte blev av. Och det jag faktiskt har gjort kan lätt kännas som “inget speciellt”.

Men egentligen är det precis tvärtom!

För det jag har gjort är att skapa minnen åt fantastiska människor jag mött under det här året. Minnen som just nu kanske sitter uppe på en vägg eller ligger tryggt i ett album. Och om många, många år när de där bilderna hittas igen, bakom nyare album, så finns stunden fortfarande kvar.
Känslan och minnet av hur det var just då.
Och det är väl speciellt om något! 🥰

Tack till alla er som släppt in mig i era liv och för alla minnen jag fått skapa med er. Nu ser jag fram emot ett nytt år fyllt av magiska solnedgångar, bebisbubblor och nya minnen. ❤️

Gott nytt år! 🥂

Adress

Stockholm

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Linda Öman foto postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Dela