JyckenLycce Hundfoto

JyckenLycce Hundfoto Hundfotograf i Åkulla, Varberg, Halland. Malin heter jag och är en 31årig Skåne-tös som hamnat i Varberg. Flyga flygplan med pilotglasögon på?

Hundar är livet och jag har sen gymnasiet fortsatt utbilda mig inom hund och fotografering. Lycce är min hund och själsfrände som är den som ställer upp på alla knasiga ideér jag har. Han älskar att bli fotograferad och utan honom hade jag inte kunnat utvecklas i den takten jag gör eller testa alla grejer jag vill testa. Inga problem, han tycker allt är roligt! Eftersom han är en så fantastisk mod

ell ger han mig många möjligheter att låta fantasin och kreativiteten flöda i fotograferingen. Jag älskar hundar, hundträning, fotografering och att lära ut. Bäst av allt älskar jag att kombinera detta! Min långa erfarenhet av hundträning och som instruktör är verkligen en stor tillgång när man ska fotografera hundar. Jag vill att hundarna ska vara glada och trivas på fotograferingen, dom ska åka hem och känna att dom haft en rolig stund tillsammans med sin människa!

Sockersöta Jackson 😍❤
28/01/2024

Sockersöta Jackson 😍❤

Jag kommer lägga upp bilderna från mina sista fotograferingar innan sidan kommer bli mer inaktiv. Här had vi fina Lindy ...
12/01/2024

Jag kommer lägga upp bilderna från mina sista fotograferingar innan sidan kommer bli mer inaktiv. Här had vi fina Lindy och Ella 😍

En fotografering som kommer finnas kvar i mitt minne för all framtid ❤🥹 Vilket fint par och det var som en dröm att få f...
03/01/2024

En fotografering som kommer finnas kvar i mitt minne för all framtid ❤🥹 Vilket fint par och det var som en dröm att få fota dessa två 😍❤

Gott nytt år! Numera är företaget nedlagt och jag erbjuder inte längre fotografering eller coachning. Vill ni ändå följa...
01/01/2024

Gott nytt år! Numera är företaget nedlagt och jag erbjuder inte längre fotografering eller coachning. Vill ni ändå följa mig (privat) finns jag på Instagram: https://www.instagram.com/jyckenlycce/

Hoppas ni får ett fantastiskt 2024!

En julklapp till er 🥰 Som nog dom flesta vet har jag avvecklat mitt företag. Det var en stor dröm jag hade som inte rikt...
24/12/2023

En julklapp till er 🥰 Som nog dom flesta vet har jag avvecklat mitt företag. Det var en stor dröm jag hade som inte riktigt gick hela vägen och var rätt i tiden. Något jag började med men sen inte orkade fortsätta med var ju onlinekurser. Jag hade en tanke att göra flera stycken men efter första så pös luften bokstavligen ur mig 😂

Men en onlinekurs blev det ju i alla fall: JyckenLycces Hundmodellskola 🥰🙌🏻 Det blev ingen storsäljare tyvärr men det känns ändå väldigt tråkigt att den bara försvinner ut i tomma intet nu när jag inte kommer ha någon verksamhet mer. Det är så mycket jobb ”for nothing” och det känns så tråkigt!

Därför har jag bestämt mig för att öppna den helt och hållet så vem som helst kan titta, så den blir sökbar på Youtube och så att andra hundfotografer kan tipsa om den till sina kunder. Jag hoppas att någon där ute kan ha glädje av den istället för att den inte ligger offentligt och inte gör någon nytta alls. 🤷🏻‍♀️😄

Så med detta önskar jag er en god jul! Och tack för allt dessa åren med pepp och hejarop 🥳 Mot nya äventyr 🤩💃🏼

Här hittar ni kursen: https://youtube.com/playlist?list=PLK2-aUWlEY6UIotExhpQmsIE4bQeU4jSI&si=hEOr8IJ1iZAE6Ap9

Och bilden då!!! Tagen på kvällen på vårt otroligt vackra torg i Varberg 😍 ISO51200!! Så det blev en del brusreducering och inte bästa kvalitén men jag ÄLSKAR bilden!! 🥹❤️🎀

Blandat höst och vinter? I morse var det frost och trots att jag ligger hemma sjuk så var jag tvungen att springa ut i t...
18/11/2023

Blandat höst och vinter? I morse var det frost och trots att jag ligger hemma sjuk så var jag tvungen att springa ut i trädgården och knäppa några bilder 🥹😍

Har mer eller mindre bestämt mig för att avveckla mitt företag till årsskiftet. Så vill du fotas av mig, är detta sista ...
16/11/2023

Har mer eller mindre bestämt mig för att avveckla mitt företag till årsskiftet. Så vill du fotas av mig, är detta sista chansen! Från och med 2024 kommer jag inte fota på uppdrag längre.

Tack för den här tiden! ❤

Nu ska ni få höra en liten berättelse om kreativitet och Instagram. Yes, det blir en lång text i vanlig ordning 😘​Som fo...
04/11/2023

Nu ska ni få höra en liten berättelse om kreativitet och Instagram. Yes, det blir en lång text i vanlig ordning 😘

Som fotograf är man ju lite beroende av sin kreativitet. Det är inte alltid den finns där och det är inte alltid saker i ens vardag bidrar till att man känner sig mer kreativ.

En sak som jag insåg efter ett bra tag, som lite dödade min kreativitet, var Instagram, eller ja, inte Instagram i sig men något jag läste överallt. ”Stående bilder går bäst på Instagram”, ”Det är ingen mening att lägga ut liggande bilder”, ”Stående bilder syns på hela skärmen” och så vidare 😅 Och ja, det är kanske sant. Stående bilder går nästan alltid bättre, men vad gör det egentligen med ens kreativitet?

När jag var ute och fotade för två år sen var min kamera nästan bara vinklad i horisontellt läge. Varenda bild jag tog var med tanken på vad som går bäst på Instagram. Fattar ni hur mycket det påverkade mitt fotande och faktiskt lite dödade min kreativitet? Den enda gången jag fotade i liggande format var i princip när jag fotade bokningar.

Sen en dag läste jag ett inlägg om detta, tror det var Peter McKinnon eller någon annan stor fotograf. Som pratade om detta och jag bara ”men det är ju jag han beskriver, jag gör så”.

Så jag gick ut, vände på kameran och började ta liggande bilder. Och har utvecklats mycket sen dess, är mer nöjd med mina bilder och fotar i princip bara liggande bilder numer. Scrollar man i mitt flöde är det mer sällsynt att det kommer en stående bild. Jag älskar att ta liggande bilder så att man får med mer av miljön. Det är lättare att få en fin komposition. Man kan berätta mer med bilden. Det finns absolut tillfällen där jag tar stående bilder, och där jag tycker det ger mer till bilden. Som på bilden ovan 😊

Vad vill jag ha sagt? Låt inte Instagram eller liknande döda din kreativitet med hur du ska ta bilderna, vad du ska ta för bilder eller vilka bilder du ska publicera. Våga testa olika saker och framförallt våga testa att fota liggande bilder istället för att låsa dig vid att bara fota stående format!

Låt kreativiteten flöda helt enkelt! 🙌🏻😍

Lycce när vi var ute och testfotograferade förra veckan inför en bokad fotografering. 1 1/2 timme var vi ute och letade ...
01/11/2023

Lycce när vi var ute och testfotograferade förra veckan inför en bokad fotografering. 1 1/2 timme var vi ute och letade efter olika bakgrunder och platser 🥰 Fotona på kunden blev FANTASTISKA men kommer inte kunna visa förrän efter jul då det är julklappar 🤭

Detta är en sån sak man glömmer bort att det tar tid. Även om jag känner till platsen behöver jag oftast åka dit nära inpå fotograferingen för att säkerhetsställa att det ser ut som det brukar. Inte kul att komma ut med en kund till ett kalhygge där det brukar vara skog eller att något annat drastiskt har ändrats med ens fotoplats 😅 Jag brukar även leta upp exakt vilka platser jag vill ta bilderna så att vi kan ägna oss åt att fota när vi ses utan att fundera på var jag ska ställa upp hunden 🙌🏻

Och då är det fantastiskt att jag har Lycce, min bästa vän och partner. Han tycker det är så roligt när jag packar kameran och vi går ut bara vi två. Från denna testfotograferingen har jag dessutom fått 9 bilder med olika bakgrund och variation i bilderna på honom, allt på arbetstid 🙌🏻😍

Året börjar lida mot sitt slut, vill du boka en fotografering är det hög tid! Jag har en tid kvar vecka 51 men kan även ...
28/10/2023

Året börjar lida mot sitt slut, vill du boka en fotografering är det hög tid! Jag har en tid kvar vecka 51 men kan även klämma in en vecka 45 om du vill föreviga din familj ❤️ Förhoppningsvis är det lite härliga höstfärger kvar vecka 45 men man vet aldrig, löven kan falla av snabbt!

Vecka 47 finns det även möjlighet att klämma in en fotografering till 😊

Jag fotar hund och hund med familj 😍 Porträtt, action eller familjebilder, du väljer vad du vill ha förevigat 🥰

Jag utgår från Åkulla men kan resa mot körersättning 😃

För bokning, skicka ett meddelande eller kolla in min hemsida 🙌🏻 https://jyckenlyccehundfoto.se/boka-hundfotografering/

Adress

Rolfstorp

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när JyckenLycce Hundfoto postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Affären

Skicka ett meddelande till JyckenLycce Hundfoto:

Dela