camilla.unse.billberg

camilla.unse.billberg 08an som blev förälskad i Söderslätt. Naturfotograf & författare. Följ med mig på min resa genom Sveriges natur. Skildrat genom mina foton & Krönikor

29/12/2015

Har satt ihop mitt första försök till en timelapse över det otroligt vackra norrskenet som faktiskt syns såhär långt söderut som Östergötland. 288 biler a 2,5 sek blev 19 sekunder lång timelapse. Tråkigt nog är det en reklamlogga mitt över videon, bortse från den och njut av vår underbara himmel som dansar i färger

Som ljuv färgkonstrast mot nyfallen snö och bären så röda, flockas nu sidensvansarna runtomkring i Mjölby. En otroligt v...
20/11/2015

Som ljuv färgkonstrast mot nyfallen snö och bären så röda, flockas nu sidensvansarna runtomkring i Mjölby. En otroligt vacker fjäderdräkt de har.
Kom ihåg att även hur vacker vår natur är så är den också förrädiskt farlig i sin skönhet. Nyfallen snö är lätt, men lika lätt gömmer den hal is. Kör försiktigt och likväl gå försiktigt då halka kan komma när man minst anar det. Jag önskar er en skön helg. /camilla unse billberg

20/11/2015

Min text om mobbning i våra barns vardag i veckans nr av
Ett känsligt ämne och ett ämne som inte kan tas upp för mycket. Dela gärna vidare för om någon kan känna sig mindre ensam är det värt allt i världen / camilla unse billberg ❤❤❤

Insänt: ”Vem gav dig rätten att håna?”

Till alla som mobbar vill jag bara säga, vem gav dig rätten att trycka ner en annan människa?Vem gav dig rätten att anvä...
01/11/2015

Till alla som mobbar vill jag bara säga, vem gav dig rätten att trycka ner en annan människa?
Vem gav dig rätten att använda hånfulla ord mot en annan människa?
De orden du så lätt yttrar idag, sitter förevigt kvar i en annan människas hjärta.
Den ensamma flickan på skolgården. Står kvar i skuggan medan falskt solsken skiner på dig.
Känns det bra i ditt hjärta undrar jag?
Iskall står du där och bestämmer vem som får prata med den ensamma flickan.

Hennes tårar syns inte där hon står i skuggan.
Ingen ser. Ingen vill se. Rädslan att yttra sig och därmed själv hamna i skuggan gör att de andra människorna omkring dig lika lätt puttar och sparkar på den ensamma flickan.

Hon har ont i magen. Hon kan inte sova. Hon speglar sig och undrar varför hon är så ful och tjock. Hon måste ju vara det.
Alla säger ju det.
Hon hoppar över att äta.
I skolan är hon trött.
Att vara närvarande på lektionen är svårt när hon hela tiden försöker skydda sig själv mot att höra viskningarna.
Från dig.
Att få skäll av lärarna är lätt.
Alla vet ju att hon är den konstiga. Den som skapar alla problem.

Den ensamma flickan blir ännu mer ensam.
Hat och hån.
Skär i hjärtat. Lämnar ärr som aldrig försvinner.

Tänk om du. Ja just Du. Du som bestämmer tänkte om och istället för glåpord ropade kom.
Kom och lek med oss i stället för att stå därborta alldeles ensam.

Så lite kan göra så mycket.
Ett vänligt ord och gemenskap.
Ett ord räcker för att trolla bort ensamheten.
Ett ord.

Hej.

Veckans nr av   och mitt foto av norrskenet och text var med på andra sidan :)
14/10/2015

Veckans nr av och mitt foto av norrskenet och text var med på andra sidan :)

08/10/2015

Då har jag försökt mig på att göra en timelapse över nattens norrsken som var, över tåkern, östergötland.
må gott / camilla billberg

TV4 har gjort en kortfilm om norrsken och däri visas mitt foto från tåkern inatt. Må gott :)
08/10/2015

TV4 har gjort en kortfilm om norrsken och däri visas mitt foto från tåkern inatt. Må gott :)

Natten mot torsdagen kunde man se norrsken långt söderut - men vad är det egentligen? Det får du veta här samtidigt som du kan njuta av spektakulära bilder som tittare skickat in.

Visst kunde jag inte låta bli att åka ut inatt igen för att få se himlen dansa i regnbågens färger ❤Tåkern, Östergötland...
07/10/2015

Visst kunde jag inte låta bli att åka ut inatt igen för att få se himlen dansa i regnbågens färger ❤
Tåkern, Östergötland fotat från glänås fågeltorn inatt :)
Må gott :)

Artikel i östgötatidningen om norrskenet jag fotade inatt :)
07/10/2015

Artikel i östgötatidningen om norrskenet jag fotade inatt :)

Magiskt norrsken över Tåkern

Ett otroligt vackert norrsken inatt.Fotat från glänås fågeltorn vid sjön tåkern, Östergötland. En dröm att få se        ...
07/10/2015

Ett otroligt vackert norrsken inatt.
Fotat från glänås fågeltorn vid sjön tåkern, Östergötland.
En dröm att få se

Jag var uppe på hjässan på omberg 28/9-2015 och fotade månförmörkelsen från början till slutet :) hoppas ni finner det l...
29/09/2015

Jag var uppe på hjässan på omberg 28/9-2015 och fotade månförmörkelsen från början till slutet :) hoppas ni finner det lika magisk som jag gjorde :)
Väl värt att vara vaken en natt. Önskar er en trevlig dag / camilla unse billberg

Adress

Folkungagatan 9
Mjölby
59532

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när camilla.unse.billberg postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Affären

Skicka ett meddelande till camilla.unse.billberg:

Dela