29/10/2017
Ibland vet man inte hur saker gick till, bara att de hände. Så är det med mitt liv som fotograf, det var inte planerat, plötsligt bara var det så.
Min första kamera fick jag som fyraåring & har sedan dess varit en ”periodare” bakom kameran, de senaste sju åren betald sådan. För två år sen blev det dock alldeles för många plåtningar & jag fick skära ner på mina uppdrag. Under de fyra somrar jag nu fått äran att fota bröllop har jag samtidigt haft åtta andra jobb, & därför tvingats tacka nej till lika många brudpar som de 10 jag faktiskt förevigat. Fotandet har varit grymt roligt & ärofyllt, & samtidigt enormt tidskrävande.
Tyvärr har jag insett att det som tidigare var min hobby blivit ett jobb, & det var ju inte min plan. Nästa sommar tar jag examen & tänkte därför ha mitt första sommarlov på tio år (& förmodligen mitt allra sista). I kombination med att jag nästan aldrig fotar privat längre innebär det att jag kommer ha uppehåll 2018. Jag har lovat mig själv att inte ta några fotojobb alls, & jag är ledsen om jag gör någon besviken, men kamerorna är redan nedpackade & jag har tagit detta beslut för att på sikt helhjärtat kunna tacka ja till det stora förtroende det är att föreviga livets oförglömliga stunder igen!
Nu vill jag också passa på att säga TACK till alla Er kunder som anlitat mig hittills, det har varit fantastiskt roligt att få möta Er! Vi kanske ses såhär igen, om jag ska vara ärlig hoppas jag på det! Men mest TACK till Er, familj & vänner som peppat mig då det behövts, Ni är guld värda! :)
Kram & på återseende /Hanna