Ända sedan jag fick en kamera i handen första gången har fotografering intresserat mig. Ljus, färger och kompositioner är så otroligt fascinerande och bilderna är både ett sätt att dokumentera vardagen på och ett konstnärligt uttryckssätt. I juli 2008 fick jag min första egna systemkamera, en Canon 400D, vilket öppnade en helt ny fotovärld för mig. Sedan dess har jag tagit tusentals och åter tusen
tals bilder, misslyckats, gjort om, gjort rätt och lärt mig massor. Jag har bytt upp mig till en Canon 50D och skaffat en del annan utrustning i takt med att den gamla känts otillräcklig, men den största skillnaden beror snarare på att jag övat än på att jag köpt dyra grejer. Eftersom jag själv älskar att titta på andras foton så tänkte jag här dela med mig av mina egna favoriter, så att de inte bara ligger glömda i min hårddisk där de inte gör någon större nytta. Kom gärna med lite konstruktiv kritik och tips, jag är fortfarande nybörjare och tar tacksamt emot all hjälp jag kan få.