Fotokonstnärligt

Fotokonstnärligt Aktiv konstnär inom mix media och foto. Medlem av Svenska Konstnärsförbundet, Öppna sinnen Malmö

Om du vill köpa min konst eller har frågor om min konst hör av dig till [email protected] eller 0703170906

Första dagen utställning Lorensdal trevliga utställare och besökare 🎨🐣
03/04/2026

Första dagen utställning Lorensdal trevliga utställare och besökare 🎨🐣

Här ställer jag ut 🐣🎨
29/03/2026

Här ställer jag ut 🐣🎨

Hej ! Nu närmar sig konstveckan här finns några tavlor av de jag ska ställa ut.Jag ställer ut med Öppna Sinnen på Lorens...
29/03/2026

Hej ! Nu närmar sig konstveckan här finns några tavlor av de jag ska ställa ut.
Jag ställer ut med Öppna Sinnen på Lorensdal Vellinge . Där finns resturang och gott om parkerings platser . Välkomna 3-6 april
Öppet 11-17 (PS. På påskdagen den 5 april är jag inte fysiskt på plats (firar med familjen )

Mycket på gång inför Påskutställning i Lorensdal. Jag har gjort en body med mosaik under är papiermache , fäst på canvas...
09/03/2026

Mycket på gång inför Påskutställning i Lorensdal. Jag har gjort en body med mosaik under är papiermache , fäst på canvasduk.
Sedan ett ansikte där jag fäst tyg indränkt med
Powerpool tyghärdar lim , som sedan ska målas. Handen är även den gjord av papiermache. Sedan har jag även gjort en en byst i lufttorkad lera som ska torkas och målas med Järnpulver och oxid som gör att den rostar . Våren är här i Skåneland så härligt 😊

Nu har jag grundmålat med en färg. Kommer att lägga till ljus och skuggor , samt ska hon ha ett skynke med tyg indränkt ...
11/01/2026

Nu har jag grundmålat med en färg. Kommer att lägga till ljus och skuggor , samt ska hon ha ett skynke med tyg indränkt i textilhärdar Lim . Många steg med att låta torka ” I,m learning by doing “ 🥰

God fortsättning på det nya året 🥳En tavla såld och en ny på gång 😊Som vanligt lär jag mig under tiden jag testar. Jag h...
06/01/2026

God fortsättning på det nya året 🥳
En tavla såld och en ny på gång 😊
Som vanligt lär jag mig under tiden jag testar. Jag har täckt denna kroppen (som är gjord av Papier-mâché med struktur pasta . På grund av att pappersmassan drog ihop sig och krympte när jag målade med Gesso. Blir en yta nästan som lera , nu ska den torka. Sedan återstår målning av kropp och skynket över kroppen. Har anmält mig till Påskutställning vet inte var jag hamnar ännu.
På återseende 🎨👩🏻‍🎨

Nu är den klar har sprayat skynket med blankt lack. Lärt mig otroligt mycket på att göra dennahar aldrig jobbat med papi...
18/12/2025

Nu är den klar har sprayat skynket med blankt lack. Lärt mig otroligt mycket på att göra denna
har aldrig jobbat med papiermache innan .
Jag har börjat på en ny liknande till utställning i Påsk.
Men den här är redan bortlovad och har en beställning på en till .

Hej ! Jag fortsätter med papier-mâché kroppen nu är den monterad på tavla . Jag har lagt ett siden tyg indränkt i Paverp...
25/11/2025

Hej ! Jag fortsätter med papier-mâché kroppen nu är den monterad på tavla . Jag har lagt ett siden tyg indränkt i Paverpol textilhärdare . Har grundmålat tyget,återstår
mer målning på kropp och tyg samt bakgrund.
Det verkar bli mer och mer skulpturer men som tavla 🎨👩🏻‍🎨

Hej , de som fortfarande följer mig och alla andra. Nu är det slt på vilan , eller vad man nu ska kalla det . Här expri...
05/11/2025

Hej , de som fortfarande följer mig och alla andra. Nu är det slt på vilan , eller vad man nu ska kalla det . Här exprimenteras det för fullt i Ateljén.
Har inte ställt ut alls detta år känns konstigt, men bra. Har ställt ut sedan år 2014 och kände att jag behövde ett sabbatsår
Det du ser på bild är en form gjort av papiermache som jag tänker montera på en tavla. Den andra är en tavla i akryl som är i absolut början. Mitt mål just nu är att ställa ut i Påsk 2026 . Kommer mer senare ha det bra trots detta november väder ❤️

14/05/2025

Det har varit en lugn vår i konstens tecken pga. att jag inte ställde ut i påsk. Känner idag att det var ett bra beslut.
Jag är i ateljén nästan varje dag men försöker att ta det lugnt. Jag har inte riktigt kommit överens med kinesisk tusch . Jättesvårt och
roligt på en och samma gång . Det som varit svårt är att jag inte hittat de som ska vara med i bilden.Men nu tror jag att jag nu hittat dem.
Jag målar på rispapper med kinesisk bläck.
Har sett på många youtube video för att komma underfund hur jag ska göra .
Mycket mer träning återstår, sedan håller jag på med självtorkande lera vi också.
Ha en alldeles härlig vår 🥰

Lite mera igång nu  känner jag .Har skissat tre dukar . Har en tanke bakomJag har ritat , målat både kvinnor och barn i ...
20/03/2025

Lite mera igång nu känner jag .
Har skissat tre dukar . Har en tanke bakom
Jag har ritat , målat både kvinnor och barn i olika situationer. Nu står turen till män , den första skissen såg jag på en restaurang när vi var i Korsika förra året det var den som inspirerade mig 🎨👩🏻‍🎨

Det är evigheter sedan jag skrev på den här sidan ( känner jag) Jag har bestämt mig för att inte ställa ut  i Påsk detta...
13/02/2025

Det är evigheter sedan jag skrev på den här sidan ( känner jag)
Jag har bestämt mig för att inte ställa ut i Påsk detta året.
Jag har ställt ut regelbundet sedan år 2014 ibland upptill fyra gånger per år.
Känns skönt att få tid och grunna över vad jag vill och hur jag ska gå vidare med min konst.
Idag har jag börjat med den här akryl tavlan den är långt ifrån klar . Men jag vill komponera spray färg med målad Akryl .
Sedan håller jag på att utforska Sumi-e kinesisk tusch målning .Det är lite lugnare och mer meditativ målning .
Jag har skaffat underbart vackra penslar ,inte lite nördigt.
Kommer mer om det, snart är det vår 🥰

Adress

Furugatan37
Lomma
23441

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Fotokonstnärligt postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Affären

Skicka ett meddelande till Fotokonstnärligt:

Dela