Åkerstedt fotografi

Åkerstedt fotografi Bilder ska kännas i hjärtat - för det är där de finaste minnena blir kvar �

"Ja, jag vet. De älskar mig."Något åt det hållet, va? 🥰Och det är precis sådana ögonblick jag alltid letar efter& ibland...
14/06/2026

"Ja, jag vet. De älskar mig."

Något åt det hållet, va? 🥰

Och det är precis sådana ögonblick jag alltid letar efter
& ibland bara väntar in.

Inte perfekta poser.
Inte att alla tittar in i kameran samtidigt.

Och aldrig apelsiiiiin.

Nej, de där små stunderna som berättar något bortom bilden.

Om kärleken.
Om relationen.
Om livet som pågår mellan människorna i den.

Om att höra ihop.
Att höra till.

För det är där jag tycker att det magiska finns.

Inte i skärpan.
Inte i ljuset.
Inte i den tekniska perfektionen.

Utan i hur en bild kan hålla kvar en stund.

Ibland det allra kortaste ögonblicket av dem alla.

Och sedan, många år senare, kunna öppna dörren tillbaka till den. 💛

Jodå.Beige spetsklänning och solnedgångfunkar fint tillsammans, de också ❤️Eller vad tycker du?
10/06/2026

Jodå.

Beige spetsklänning och solnedgång
funkar fint tillsammans,
de också ❤️

Eller vad tycker du?

Jag guidar er när vi ses, absolut.Men jag styr sällan (aldrig) i detalj.För fotografi, för mig, handlar inte om att skap...
09/06/2026

Jag guidar er när vi ses, absolut.
Men jag styr sällan (aldrig) i detalj.

För fotografi, för mig, handlar inte om att skapa ett ögonblick så mycket som det handlar om att
hålla kvar det som redan finns där

Mellan er.
Som ni är.

Att kunna spara det i en bild
~ som senare kan bli en dörr tillbaka

Till ljudet av skrattet.
Till värmen av en blick.
Till känslan av en liten hand som tar i din.

Och om jag får välja,
så vill jag hellre att bilden berättar hur livet kändes
där och då
än att den visar att ni alla tittade in i kameran samtidigt.

För i livet ni lever tillsammans
har ni fokus på varandra.

Och det är där kärleken bor.
Det är där värmen finns.
Och det är precis den som gör en bild
~ och minnena den väcker ~
levande. 💛

Vill du veta mer om en familjefotografering eller barnfotografering utomhus i sommar?

Du når mig enklast här:

🌸 DM
🌸 Mail: [email protected]
🌸 www.annalenaakerstedt.com

Knut 🥰Tänk så mycket han har att upptäcka i sommar.Så mycket nytt. Precis överallt.De har en märklig förmåga så~ barnen ...
04/06/2026

Knut 🥰

Tänk så mycket han har att upptäcka i sommar.

Så mycket nytt.
Precis överallt.

De har en märklig förmåga så
~ barnen ~
att påminna oss om sådant vi som vuxna
glömt bort att se.

Det stora. Det lilla.

Blomman. Myran.
Solen som glittrar i en vattenpöl.

Och allt det där andra som var magiskt
för oss också 💛

Och, ja just,det var så sant...Jag skulle ju berätta,för dig som kanske missat ~ att de är här igen,de där magiska kväll...
03/06/2026

Och, ja just,
det var så sant...

Jag skulle ju berätta,
för dig som kanske missat

~ att de är här igen,
de där magiska kvällarna som aldrig riktigt
vill ta slt ☀️❤️

Vilket betyder att om du älskar
solnedgång & sommarkvällar
~ lika mycket som jag ~
så ses vi ganska sent för din
gravidfotografering 🫶

Älskar du soluppgång däremot
~ så är jag nog inte rätt fotograf 😄😴

Tänk,jag tycker inte att det känns så länge sedanjag träffade Lina och Oscar första gången~ och Milton låg i magen Nu si...
02/06/2026

Tänk,
jag tycker inte att det känns så länge sedan
jag träffade Lina och Oscar första gången
~ och Milton låg i magen

Nu sitter han här och är storebror.
Egendomligt
hur tid kan gå så märkligt fort

Och ska jag vara helt ärlig så är han definitivt en
av de klokaste och redigaste små människor
jag träffat.

Här allra senast så blev han liksom lite förfärad över att min studio inte var klar än & erbjöd sig helt sonika att
skicka dit pappa för att fixa det åt mig 😄

Utan att fråga pappa först. Ska tilläggas 😄

Det är en väldigt fin sak att få följa familjer
genom åren så.

Att få se ett litet barn bli storebror.
Två bli fyra.

Och få låna några små ögonblick av dem
att spara, åt dem, längs vägen


Också på besök i studion ~ Lorenz mamma Maria och lillasyster Izabella ❤️Den närheten& den kärlekensom väller fram inomb...
30/05/2026

Också på besök i studion ~ Lorenz mamma Maria och lillasyster Izabella ❤️

Den närheten
& den kärleken
som väller fram inombords
när man blir mamma

Oavsett om det är första, andra eller
femte barnet

Den måste verkligen vara
den största som finns

~ eller hur?

Barn har en märkligmen magisk förmåga att påminna oss om det viktiga här i livet.Att ett leende är bland det finaste som...
29/05/2026

Barn har en märklig
men magisk förmåga att påminna oss
om det viktiga här i livet.

Att ett leende är bland det
finaste som finns

Och att vi inte alltid behöver
så stora anledningar att använda det

Viggo på besök i studion 💛

Lorenz 😊Det här busiga leendet har jag fått glädjenatt följa i några år Och det är så väldigt fint.Tycker jag 🥰För när m...
28/05/2026

Lorenz 😊

Det här busiga leendet har jag fått glädjen
att följa i några år

Och det är så väldigt fint.
Tycker jag 🥰

För när man träffas en gång per år
- ja, då ser man så väl hur fort tiden går

Och nu har han blivit storebror,
tänka sig!

Världsbäst kommer han bli på det också
- precis som på hockey eller vad annat

Det tror jag alldeles bestämt 🥰

Vill du veta mer om en barn- eller familjefotografering hos mig?
Skicka DM med "Familj" eller gå in på hemsidan och läs mer 💕


Så har vår värld blivit 2 små människor rikare 🥰Tänk ändå& alldeles på största allvar- hur makalöst det är 💕Och hur vack...
28/05/2026

Så har vår värld blivit 2 små människor rikare 🥰

Tänk ändå
& alldeles på största allvar

- hur makalöst det är 💕

Och hur vackert det är
att se just vilka människor
de växer upp att bli


Adress

Kristinehamn

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Åkerstedt fotografi postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Affären

Skicka ett meddelande till Åkerstedt fotografi:

Dela