LH-foto

LH-foto Porträtt & bröllopsfotograf i Halmstad ♡ Välkomna hit! Mitt namn är Linn Hansson och jag är en 23-årig glad fotograf. Bilder som får er att minnas.

Oavsett om ni söker den perfekta fotografen för ert bröllop, kikar på barndomsvännens gravidmage eller bara är här för att inspireras hoppas jag att ni ska gilla det ni ser. I maj 2010 bestämde jag mig för att satsa på det jag älskar att göra, nämligen fotografera, och startade mitt eget företag LH-foto. Idag 4 år senare har jag förevigat närmre ett 50-tal vackra bröllop. Dom flesta i sol, tro det

eller ej, vissa i regn & blåst och några i snö. En del har bara velat ha kärleksfulla porträttbilder och några har jag följt från förberedelser hos frisören till brudvalsen på bröllopsfesten. Oavsett vilket så är jag otroligt tacksam och glad att jag fått vara med och vara en del av en så stor och speciell dag! Förutom brudpar har jag fångat massor av busiga barn på bild. Även mjuka små bebishänder & fötter, stora fina gravidmagar, lurviga hundar, härliga familjer och kärleken mellan två personer. Jag har hunnit med att jobba som fotograf på The Studio i Malmö och även öppna min egna lilla fotostudio i lilla Knäred (Ca 4 mil från Halmstad, 2 mil från Laholm) dit folk har kommit långväga från både Lund i söder till Kungsbacka i norr för att fotograferas. Nu bor jag i Knäred och har Laholm och Halmstad som utgångspunkt, men jag ser inga problem i att resa en bit, lång eller kort, för att föreviga just ert viktiga ögonblick i livet.

Ängelholm, Ljungby, Lund, Malmö, Göteborg, Jönköping och till och med Norrbotten är några ställen jag och kameran besökt. Bröllopsfotografering är det som ligger mig närmast hjärtat, och jag lämnar sällan en vigsel utan tårar i ögonen. Ett bröllop är stort även om det är ett "litet" bröllop. Att få vara med och dela en så stor och viktig dag, en dag fylld av kärlek, känslor och glädje är för mig bland det finaste som finns. Jag älskar att fånga känslor och detaljer på bild, skapa minnen med era ögonblick. Jag fotar inte bara bröllop utan fångar gärna även andra stora ögonblick i livet. Den fina stora gravid-magen, det nyfödda lilla knytet, barnets 1-års dag, sonens konfirmation eller dotterns studentbal, eller varför inte allihopa samlade på en och samma bild? Jag vill skapa personliga och naturliga bilder som gör er glada varje gång ni tittar på dem. De där vackra, personliga och fina ögonblicken i era liv. Inget ögonblick är för stort eller för litet för att förevigas. Ni väljer själva om ni vill fotograferas inomhus, utomhus eller i studio. Jag jobbar alltid med naturligt ljus och använder aldrig blixt. (Undantag studio-fotografering)
Under våren, sommaren och hösten föredrar jag utomhus då jag tycker bilderna blir mer levande och personliga, men om man hellre vill fotograferas i studio går det självklart bra det också. Jag kan erbjuda fotografering i min studio i Knäred. (ca 4 mil från Halmstad, 2 mil från Laholm)

Varmt välkomna att höra av er! ♡

Ingen har väl undgått denna totala tystnad från mig. Men vet ni vad? JAG LEVER! Och jag tänkte, utan att jag blir allt f...
27/11/2021

Ingen har väl undgått denna totala tystnad från mig. Men vet ni vad? JAG LEVER! Och jag tänkte, utan att jag blir allt för personlig, skulle försöka förklara mig lite.

Jag har fått massor av mejl, sms, messenger-förfrågningar och insta-meddelanden. Nya kunder som vill boka och mina fina gamla stammisar som hört av sig för sina årliga fotograferingar. Men jag har inte orkat svara någon, jag har helt ärligt knappt ens öppnat ett meddelande.

En del av er vet, en del av er har säkert hört, en del av er har säkert förstått, men till er andra, jag ber verkligen om ursäkt för snart två år av total radio silence. Känns sjukt att skriva det, att två år snart har gått… Två år sen mitt liv totalt vändes upp och ner över en natt. Min man och bästa vän sen 16 år tillbaka ville separera. Och med det försvann min fina studio, all min fotoglädje, all min energi och alla mina virvlande stora framtidsplaner.

I samma veva kom coronan, hårt för många fotografer och bröllopsfotografer, men för mig var det precis vad jag behövde där och då. Alla bokade bröllop 2020 ställdes in, och ingen var mer tacksam än jag. För jag orkade inte ens titta på min kamera. Det är först nu när jag skriver det här som jag inser, herrejävlar vad långt ner på botten jag varit.

För två helger sen, var andra gången jag använde kameran för en fotografering på nästan två år. Att min fina svägerska och bebismagen skulle förevigas var en självklarhet. ❤️

Tanken, att ta upp fotograferandet igen, att börja ta bokningar kommer fram så smått då och då, men sen tar det stopp. Jag har sagt till mig själv, ”Kanske till hösten. Kanske julklappsbilder”. Så blev det inte. Men kanske till våren, när vitsipporna kommer, med dem kanske också fotoglädjen kommer tillbaka. 🌱

Till er som väntar på en fotografering, till er som har presentkort, håll ut lite till. Jag kommer komma tillbaka. 🌸

Man säger ju varje år att "Oj, vad fort tiden går" och i år är inget undantag. ✨ Redan 2020, vad hände? Känns ju som om ...
16/01/2020

Man säger ju varje år att "Oj, vad fort tiden går" och i år är inget undantag. ✨ Redan 2020, vad hände? Känns ju som om det nyss var sommar och jag fotade ett alldeles alldeles fantastiskt midsommarbröllop 💞🌿🌸☀️🐴

Är ni precis som jag alltid ute lite i sista sekunden när det gäller julklappar? 🎁🎅 Passa på att lägga beslag på mitt ju...
19/12/2019

Är ni precis som jag alltid ute lite i sista sekunden när det gäller julklappar? 🎁🎅 Passa på att lägga beslag på mitt julerbjudande och ge bort en julklapp, till dig själv eller någon du tycker om, som garanterat blir ett fint minne!
Mamman/farmorn i den här familjen fick ett presentkort i födelsedagspresent, och passade på att föreviga hela familjen, stora som små! 💞

Som en sommardröm, Micke 💚 Malin
18/07/2019

Som en sommardröm, Micke 💚 Malin

Bus & skoj med underbara familjen Andersson 💞☀️🌿
05/06/2019

Bus & skoj med underbara familjen Andersson 💞☀️🌿

Michaela & Elin 💞 Finns bara en sak att säga om den här dagen, så mycket värme, kärlek & glädje. Tusen tack för att jag ...
04/06/2019

Michaela & Elin 💞 Finns bara en sak att säga om den här dagen, så mycket värme, kärlek & glädje. Tusen tack för att jag fick äran att föreviga och dela denna dag med er! ❤️🧡💛💚💙💜

Önskar er en underbar lördag med de här glada bilderna! Gabriel vet precis vad lördagsfeeling innebär 🤩🎊
11/05/2019

Önskar er en underbar lördag med de här glada bilderna! Gabriel vet precis vad lördagsfeeling innebär 🤩🎊

Det var en stolt storebror Casper som besökte mig i studion för några veckor sen. Nu är efterlängtade lillebror Lucas hä...
10/05/2019

Det var en stolt storebror Casper som besökte mig i studion för några veckor sen. Nu är efterlängtade lillebror Lucas här 💙

Lagom till sin 1-års dag fick den här killen & hans föräldrar sina bilder levererade till mejlen. Grattis på din första ...
29/04/2019

Lagom till sin 1-års dag fick den här killen & hans föräldrar sina bilder levererade till mejlen. Grattis på din första födelsedag Gabriel! 🎈🎁😍

I väntan på ett litet syskon 💞✨
27/03/2019

I väntan på ett litet syskon 💞✨

På skärmen idag 😍😍 Den här lilla godingen Gabriel som  besökte mig i studion i söndags för sin 1-års fotografering 📷🎈
27/03/2019

På skärmen idag 😍😍 Den här lilla godingen Gabriel som besökte mig i studion i söndags för sin 1-års fotografering 📷🎈

Missa inte mitt erbjudande på barnfotografering jag har just nu! 👌✨  Finns en ledig tid kvar på söndag 📷😍
21/03/2019

Missa inte mitt erbjudande på barnfotografering jag har just nu! 👌✨ Finns en ledig tid kvar på söndag 📷😍

Passa på att boka er fotografering! 📷 Just nu kör jag 20% rabatt på barnfotografering gäller t.om. 31 mars ✨

Adress

Lagered 13
Knäred
31020

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när LH-foto postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Affären

Skicka ett meddelande till LH-foto:

Dela