27/11/2021
Ingen har väl undgått denna totala tystnad från mig. Men vet ni vad? JAG LEVER! Och jag tänkte, utan att jag blir allt för personlig, skulle försöka förklara mig lite.
Jag har fått massor av mejl, sms, messenger-förfrågningar och insta-meddelanden. Nya kunder som vill boka och mina fina gamla stammisar som hört av sig för sina årliga fotograferingar. Men jag har inte orkat svara någon, jag har helt ärligt knappt ens öppnat ett meddelande.
En del av er vet, en del av er har säkert hört, en del av er har säkert förstått, men till er andra, jag ber verkligen om ursäkt för snart två år av total radio silence. Känns sjukt att skriva det, att två år snart har gått… Två år sen mitt liv totalt vändes upp och ner över en natt. Min man och bästa vän sen 16 år tillbaka ville separera. Och med det försvann min fina studio, all min fotoglädje, all min energi och alla mina virvlande stora framtidsplaner.
I samma veva kom coronan, hårt för många fotografer och bröllopsfotografer, men för mig var det precis vad jag behövde där och då. Alla bokade bröllop 2020 ställdes in, och ingen var mer tacksam än jag. För jag orkade inte ens titta på min kamera. Det är först nu när jag skriver det här som jag inser, herrejävlar vad långt ner på botten jag varit.
För två helger sen, var andra gången jag använde kameran för en fotografering på nästan två år. Att min fina svägerska och bebismagen skulle förevigas var en självklarhet. ❤️
Tanken, att ta upp fotograferandet igen, att börja ta bokningar kommer fram så smått då och då, men sen tar det stopp. Jag har sagt till mig själv, ”Kanske till hösten. Kanske julklappsbilder”. Så blev det inte. Men kanske till våren, när vitsipporna kommer, med dem kanske också fotoglädjen kommer tillbaka. 🌱
Till er som väntar på en fotografering, till er som har presentkort, håll ut lite till. Jag kommer komma tillbaka. 🌸