08/06/2026
Det finns en sak som nästan alla vi mammor har gemensamt...
Vi har tusentals foton på våra barn, men nästan inga där vi själva är med. Och om vi är med är det ofta ett snabbt mobilfoto taget av ett barn, lite snett underifrån, mitt i vardagen.
Inte ett fotografi som hamnar på väggen.
Inte ett fotografi som berättar en historia.
Inte ett fotografi som visar kärleken så som våra barn faktiskt ser den.
För sanningen är att vi mammor nästan alltid står bakom kameran. Vi dokumenterar livet, men glömmer ofta att dokumentera vår egen plats i det. Och åren går fortare än någon av oss vill erkänna och plötsligt är den där bebisen inte längre en bebis.
Det är därför skapades våra Morsdag-fotograferingar.
Inte för perfekta kläder. Inte för perfekta leenden. Inte för de perfekta fotona heller... utan för de äkta, de vackra, det vi Faktiskt vill minnas, kärleken, närheten och livet.
Jag vet hur mycket de här fotografierna kommer betyda längre fram. För våra barn inte bryR sig om hur vi såg ut. De kommer bara vara tacksamma över att det finns fotografier som visar att vi var där. Att vi höll om dem. Att vi fanns där. Att vi älskade dem.
Söndagens Morsdag-fotograferingar har varit fullbokade länge, men idag har jag valt att öppna upp en extra tid. För jag tycker att varje mamma förtjänar fotografier som berättar hennes del av familjens historia.
Och om du känner att du borde ha gjort det här förra året...
Då är du inte ensam.
Men du vill inte stå här om ett år igen och tänka samma sak. För barnen kommer inte vara lika små då. Och tiden har en förmåga att gå mycket fortare än vi tror...
Skicka ett DM till oss så bokar vi in er nu på söndag den 14 juni!