Tales by Sarah

Tales by Sarah Det är inte bara bilder. Det är en känsla. Ett minne. Något vackert eller något som skapar asgarv. Eller både och för all del :) Jag älskar bilder. De bara är.

En kärlek som har bestått sedan gymnasietiden och som definitivt blivit bättre med åren. Mina bilder är impulsiva. Jag planerar inte en bild, de blir allra bäst precis i ögonblicket. När man fångar ett asgarv, busiga ungar eller bara är med i leken. Den spontaniteten gör att det bästa jag vet är att fota barn. De är inte konstlade, ler inte stelt på bild. Eftersom jag också bara är så blir det en bra match. Testa mig!

Familjefotografering på en blommande äng? Kan vara det finaste som finns om du frågar mig ☝️🥰Har bestämt att nästa juni ...
13/06/2026

Familjefotografering på en blommande äng? Kan vara det finaste som finns om du frågar mig ☝️🥰

Har bestämt att nästa juni kommer jag bara att fota på den här ängen – hundkex och tjärblomster är onekligen en otrolig kombo 🌸

Tack 𝙽𝚒𝚗𝚊 𝙶𝚘𝚖𝚎𝚝𝚣🦋, Aron och Otto (och Bella! 🐾) för att ni kom till Bräckan! 🌅

Familjefotografering på en blommande äng? Kan vara det finaste som finns om du frågar mig ☝️🥰Har bestämt att nästa juni ...
12/06/2026

Familjefotografering på en blommande äng? Kan vara det finaste som finns om du frågar mig ☝️🥰

Har bestämt att nästa juni kommer jag bara att fota på den här ängen – hundkex och tjärblomster är onekligen en otrolig kombo 🌸

Tack 𝙽𝚒𝚗𝚊 𝙶𝚘𝚖𝚎𝚝𝚣🦋, Aron och Otto (och Bella! 🐾) för att ni kom till Bräckan, det var verkligen en fröjd att får fota er! 🤍

Årets första bröllop levererade strålande sol, fnissig kärlek och OTROLIG stämning! 🙌Harregud vad fina ni var  och Vikto...
04/06/2026

Årets första bröllop levererade strålande sol, fnissig kärlek och OTROLIG stämning! 🙌

Harregud vad fina ni var och Viktor, tack för alla skratt (speciellt under golden hour 😁) och TACK för att jag fick vara med på er magiska bröllopsdag 🪩♥️

Har haft så otroligt många fina fotograferingar i studion det senaste va! Som här, när jag fick fota familjen Andersen s...
24/05/2026

Har haft så otroligt många fina fotograferingar i studion det senaste va! Som här, när jag fick fota familjen Andersen som körde hela vägen från Skärhamn till min studio i Fjärås för fotografering 😍🤍

Vill du också fånga hela familjen på bild? Hör av dig! 🥰

Om du behövde ett tecken för att boka in sommarens mysigaste stund med familjen, så kommer det här ♥️😍(boka er familjefo...
21/05/2026

Om du behövde ett tecken för att boka in sommarens mysigaste stund med familjen, så kommer det här ♥️😍

(boka er familjefotografering genom att slänga iväg ett DM, så skickar jag dig mer info. Jag hoppas vi ses på Bräckan i sommar! 🌅)

Generationsfotografering! Den bästa av fotograferingar om du frågar mig. ☺️ Det är många människor, det är kusiner, det ...
15/05/2026

Generationsfotografering! Den bästa av fotograferingar om du frågar mig. ☺️ Det är många människor, det är kusiner, det är vuxna syskon, det är mor- och farföräldrar och det är så förbaskat mysigt så du anar inte. 🥰

Under en generationsfotografering hinner vi ta alla möjliga slags konstellationer av bilder. Ni kommer efter fotograferingen att få:

✨ Bilder på er alla tillsammans

✨ Bilder på alla kusinerna tillsammans med mor/farföräldrar

✨ Bilder på den egna familjen

✨ Bilder på barnen, både enskilt och tillsammans

✨ Bilder på alla kusinerna tillsammans

✨ Bilder på er vuxna syskon med era föräldrar – NÄR fick ni till det senast?! 🥰

Jag tänker så här: Eftersom en generationsfotografering innebär att många personer ska komma samman ett och samma datum, öppnar jag upp juli för den här typen av fotograferingar. 🌸 Så har du drömt om vackra bilder på barnen tillsammans med sina kusiner och dina föräldrar – this is your sign! Hör av dig till dina syskon bums, så bokar vi in detta en gång för alla. 🤍

Vi hörs på DM! Har du förresten frågor om generationsfoto, eller har du kört generationsfoto och vill berätta hur fantastiskt härligt det är att få såna här bilder på er alla? Kommentera! 👇

Det är de små detaljerna man vill minnas mest. Hur bebis doftade. Tyngden i famnen. Den lilla kroppens mjuka hud. 🤍De dä...
12/05/2026

Det är de små detaljerna man vill minnas mest. Hur bebis doftade. Tyngden i famnen. Den lilla kroppens mjuka hud. 🤍

De där första veckorna går fort. Men sättet ni håller varandra på, de små händerna, blicken som söker din... det är sånt som stannar kvar. ✨

I studion skapar jag lugna och avskalade bilder med fokus på att fånga tiden som är precis just nu. För som vi alla vet går den i en rasande fart (det skriver jag upp på – mina två är 8 och 10 och här står jag och undrar vad som hände med mina bebisar?!)

Jag har några tider kvar för nyföddfotografering i studion i sommar. Är det nu du skickar den där förfrågan och bokar in er tid? 🤍

För några veckor sedan var jag hos mina kompisar på .se och fotade porträtt- och miljöbilder! 📸 Alltid lika kul och insp...
20/04/2026

För några veckor sedan var jag hos mina kompisar på .se och fotade porträtt- och miljöbilder! 📸

Alltid lika kul och inspirerande att få hänga på deras kontor på 23:e våningen i Jacy’s-huset (otroliga lokaler 🤩) och alla fantastiska medarbetare där. Bilderna får tala för sig själva hur kul de har på jobbet 😎

Jag använder själv Wint för bokföringen i mitt egna bolag, hett tips för dig som driver AB och vill få världens enklaste bokföringslösning! 🥰

Två av mina favoritbilder någonsin ❤️Isabelle och Wille, hunden som var min stora dröm i livet. Skaffade honom när jag v...
16/04/2026

Två av mina favoritbilder någonsin ❤️

Isabelle och Wille, hunden som var min stora dröm i livet. Skaffade honom när jag var 20, tog mitt svåraste beslut någonsin några år senare när han flyttade till min faster och hennes man, men han fanns alltid i vårt liv. ♥️ Han var inte särskilt förtjust i barn, men han älskade Isabelle. Som att han visste att hon var min, att hon var familj.

Han gick bort för några år sedan men barnen pratar fortfarande om honom. Minns honom än. Djur hörni, är det det finaste vi har?

Familjefotograferingar på Bräckan 🌅 Jag längtar knappt (knappt!!!) till att våren är här och jag får träffa härliga fami...
16/02/2026

Familjefotograferingar på Bräckan 🌅 Jag längtar knappt (knappt!!!) till att våren är här och jag får träffa härliga familjer däruppe igen. 😍

Maj och juni bokas just nu för fullt, så har du tänkt en fotografering under de månaderna är det hög tid att boka nu ❤️ Hör av dig via DM så skickar jag mer info!

Adress

Fjärås Kyrkby

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Tales by Sarah postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Affären

Skicka ett meddelande till Tales by Sarah:

Dela