Sanna K Bild och Foto

Sanna K Bild och Foto Fotografi och Bildkonst som känns. Har F Skatt. Tillgänglig för olika uppdrag! Porträtt, konferens, dokumentering av arbete eller produktbilder. Hör av er!

Mvh Sanna K

En resa värd att bevara. Det här galleriet berättar om våran båtresa med en kompis på besök, som vi inte träffat på mång...
02/06/2026

En resa värd att bevara. Det här galleriet berättar om våran båtresa med en kompis på besök, som vi inte träffat på många år.

Har du något på gång som kanske kan vara värt att dokumentera lite nogrannare än bara med egen mobiltelefon? En öppning av något slag, ett firande eller så? Hör gärna av dig, Mvh Sanna

Se mer av mina bilder på https://sannak.smugmug.com/

"Less is more". Gouche på Canvas i kilram, sprayad med fikativ.
28/02/2026

"Less is more". Gouche på Canvas i kilram, sprayad med fikativ.

Maten! :) Ett matigt galleri från Vietnam Cambodia Thailand resan vi gjorde 2015. Jag o Joakim, tillsammans med Ethan o ...
27/02/2025

Maten! :) Ett matigt galleri från Vietnam Cambodia Thailand resan vi gjorde 2015. Jag o Joakim, tillsammans med Ethan o hans lillebror Morgan. Bilderna ger lite inblick i hur man fraktas, säljs och serveras. Och framförallt, vad dom äts! :)

Blandade bilder från Februari 2025. Fotade manuellt i jpeg format, och publicerade direkt från kameran :)Att i stunden d...
12/02/2025

Blandade bilder från Februari 2025. Fotade manuellt i jpeg format, och publicerade direkt från kameran :)

Att i stunden då man tar bilden, veta att bilden " inte får" redigeras sen, påverkar ju ens nogrannhet väldigt mycket. För mig är detta ett sätt att vakna till lite igen om fotograf. Det blir verkligen vad man gör det till i stunden, inte sen. Inget "fixar det sen". För snett, för kallt, för mörkt,... då är det så.

Raw format är underbart vid uppdrag, men hemma fotar jag nu bara i jpeg. Sållar också mycket hårdare vid importen. Tänker mer som när man väljer bästa bilderna till ett fotoalbum och har begränsat med plats. Sjukt befriande att ta de hårda besluten direkt, för då är det beslutet redan taget ang vilken som är bäst, när det väl är dags att publiceras. Hur skönt som helst. Annars har jag ju suttit två gånger och klurat på det, genom att spara för många alterntiv.

En annan förändring som bara blivit till här är att jag lagt mina fasta objektiv åt sidan. Zoomobjektivet som jag hatat så ofantligt har kommit fram.. Den stora klumpen jag tänkt sälja i flera år, men nu plötsligt ser tjusningen i. MAN KAN JU ZOOMA! hah :P

Tidigare har alla valmöjligheterna med ett zoom objektiv stressat sönder mig. Ljusinsläppet påverkas samtidigt så allt har känns så otroligt rörigt o bökigt. Plus att den ju är tung som t***n. Det avskalade lätta med fasta objektiv har varit så skönt, så skänt. Gladeligen har jag bytt mellan 80, 50 och 30 mm bara för att slippa hålla på med zoomen. Men oftast så ha rjag valt en och hållt mig till den, bara bytt om det varit absolut nödvändigt.

Nu däremot, känns det skönt att istället ha ett objektiv som inte behöver bytas bara för att jag går från att fota ett helt rum till att ta ett porträtt. Vad som hänt o varför de plötssligt vänt såhär förstår jag inte, men så är det :) Min uppsättning har alltså vänt helt och det känns jätte spännande. Känns som en next level of utmaning.

Joar Blå scenen i Enköping hade Bamse på besök! Vilket minne. Lätt att tro att man som vuxen bara ska ta barnen till en ...
01/02/2025

Joar Blå scenen i Enköping hade Bamse på besök! Vilket minne.

Lätt att tro att man som vuxen bara ska ta barnen till en plats där dom är sjukt pepp medan man själv kanske sitter o tänker på annat, men det här var så fint.

Vid ett tillfälle fastnar en karaktär under något tungt och behöver hjälp att komma loss. I publiken reagerar en liten 3 , 4 årig tjej med enorm empati som kommer ut i storgråt. Flickan blev så orolig och fick panik. Strax kommer hon på att Bamse ju är där! och jätte stark så hon börjar ropa. - BAAAMSEEEEEEEE!!! Baaaamsee!!!

Barnens reaktioner i publiken tillsammans med faktumet att detta skapats av vuxna med så mycket respekt för barn och sedan utförts med så mycket inlevelse gjorde mig så otroligt rör flera gånger om genomföreställningen. Jag liksom skrattade och grät mig själv genom det hela, början till slut. Det var fint att sitta där i folkmassan bland småbarnsföräldrar och entusiastiska barn. Ibland var det dans, ibland lite läskigt. Barnen blev rädda ibland och en fick till o med lämna då han inte torde sitta kvar och se vad som händer.

En teater som förvånade mig, minst sagt.

Så fint att det skapats. En trygg emotionell berg o dalbana, för hela familjen! :) Ja biljettterna kostar närmare 300 kronor, men är värda varje krona.

En jätte fin bild från ca 2011 bubblade fram här i mitt sorterande. Annars kan man tycka att det är et segt arbete att b...
25/01/2025

En jätte fin bild från ca 2011 bubblade fram här i mitt sorterande. Annars kan man tycka att det är et segt arbete att backa upp hårddiskar, men översikten och minnena är kul att springa på. Detta fina porträttet på svärmor tex, där hon står i trädgården till sommarstugan som skulle städas ut o säljas.

Porträtt kommer i hundra olika former och kan tas på det sätt som passar en själv. Vill man, så kan man sitta upprätt o titta in i linsen. Vill man inte, så kan man få ett fantastiskt fint porträtt ändå. En obrydd individ i sina egna tankar är mäktigt.

Hej, jag som fotograf kan hänga med dig genom en vanlig arbetsdag för att få in både dig och det du gör på bild i ett fi...
24/01/2025

Hej, jag som fotograf kan hänga med dig genom en vanlig arbetsdag för att få in både dig och det du gör på bild i ett fint galleri.

1200kr / timmen

̈retagsfotografering

Alina at Starbucks 2015
23/01/2025

Alina at Starbucks 2015

Aaron 2015.Blast from the past. Found this striking shot of Aaron, taken at a coffeshop one morning before an opening ev...
23/01/2025

Aaron 2015.

Blast from the past. Found this striking shot of Aaron, taken at a coffeshop one morning before an opening event at some hotel.

Eld! Imbolc närmar sig, en högtid då gnistan tänds. Man firar med eld såklart, att det är dags att vakna upp ur vintervi...
20/01/2025

Eld! Imbolc närmar sig, en högtid då gnistan tänds. Man firar med eld såklart, att det är dags att vakna upp ur vintervilan. Ljusets återvändo som äntligen börjar kännas, om än väldigt lite. Men man vet att nu att vi snart är ute på andra sidan av mörkret och längtan efter vad våren innebär börjar gro.

Foto taget en sen kväll i Estland 2021.

Adress

Korsbacken
Enköping
74972

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Sanna K Bild och Foto postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Dela