18/05/2026
Tisdag 19/5 kl 19.00 (Klubblokalen)
Redovisning av KM1
Redovisning av Viskadalstävlingen
Ni som var med på Motiv X, visa upp era bilder och berätta vilket tema ni tolkade.
Sen avslutar vi kvällen med film och popcorn.
”Festival för blåsare”
Filmen är inspelad 10-11 juni 1978. Det är blåsorkestrar från hela Sverige och även från Norge och Tyskland. De spelar lite överallt i Borås för att slutligen ha en stor avslutning på Ryavallen med alla orkestrar. Även en gammal kanon förekommer i ett musikstycke. Den är filmad på Super8 och ljud upptaget på en bärbar kassetbandspelare.