Petra Söderqvist Photography

Petra Söderqvist Photography Gravid-och familjefotograf i Åkersberga


www.petrasfoto.com
[email protected] Porträtt- och bröllopsfotograf


www.petrasfoto.com
[email protected]

Fotograferade fina camilla och Simon som väntar sitt tredje barn i april nu i söndags.Klänningen Camilla har på sig kan ...
04/03/2021

Fotograferade fina camilla och Simon som väntar sitt tredje barn i april nu i söndags.

Klänningen Camilla har på sig kan man få låna vid en fotografering med mig.

www.petrasfoto.com

Ursäkta dålig uppdatering, men hänt en del nu på sistone. Men har nu en glad nyhet.Hemsidan är nämligen äntligen online ...
09/02/2021

Ursäkta dålig uppdatering, men hänt en del nu på sistone. Men har nu en glad nyhet.

Hemsidan är nämligen äntligen online och uppe. Yay! Allt har tagit så mycket längre tid nu när man är småbarnsförälder också, ni som vet, ni vet 😉

Gå gärna in och kika.

Ni som inte följer mig på Instagram, gör det, där uppdaterar jag lite mer, även mycket behind the scenes bland annat kommer 😊

www.petrasfoto.com
[email protected]

Följ mig på instagram: petrasfotocom

Här är Malin som jag fotade i helgen, hon väntar en liten pojke i feb. Man behöver inte vara ledsen över att inte få sol...
17/11/2020

Här är Malin som jag fotade i helgen, hon väntar en liten pojke i feb. Man behöver inte vara ledsen över att inte få sol på sin fotodag, blir lika fint med mulet och till och med lite regn i luften också 😊🤰

Sugen på att boka?
Skicka PM så berättar jag mer. Hemsidan är på gång, där kommer ni kunna läsa om hur allt fungerar, boka och mycket annat sen.

STÄNGD**MODEL CALL**Gravidmodell sökes, Åkersberga med omnejdJag behöver utöka min portfolio och även fota av mina gravi...
29/10/2020

STÄNGD

**MODEL CALL**
Gravidmodell sökes, Åkersberga med omnejd

Jag behöver utöka min portfolio och även fota av mina gravidkläder för utlåning. Därför söker jag dig som är gravid i vecka 25-35 för en avslappnad och härlig fotografering och som vill föreviga gravidmagen med fina bilder.

Bilderna kommer att användas i sociala medier, hemsida och eventuellt annan marknadsföring så du som ansöker godkänner detta. Fotograferingen sker i Åkersberga med omnejd vid soluppgång/solnedgång. Jag söker bara två st nu så skicka in bums för att ta en av platserna 😊

DETTA INGÅR UTAN KOSTNAD:
💜Fotografering av mig Petra
💜5 digitala bilder för fri användning (går att köpa till fler om så önskas)
💜Lån av vackra gravidkläder
💜1 Blomkrans med säsongens blommor

Värde 5000kr

DETTA SÖKER JAG:
Du som är gravid i vecka 25-35, (viktigast att magen ska synas ordentligt) och vill föreviga din graviditet med vackra bilder och få bli stylad i magiska gravidkläder och blommor. Du behöver inte ha kameravana men du får gärna gilla att vara framför kameran. Fotograferingen kan ske med kort varsel beroende av vädret så det prioriteras för de som kan.

ÄR DET INTE FÖR KALLT UTE NU?
Visst det kan vara kallt, men vi kommer att ta fler pauser, jag har med mig värmepåsar som du får ha på kroppen och i händerna, filtar och varm choklad. Vi kommer även ha nära till bilen om det skulle behövas, så ni ska inte behöva gå långa sträckor. Oftast så brukar det gå jättebra och man tycker att det inte alls var så farligt som man trott innan. Ni kommer inte ångra er, jag lovar.

FÖR ATT ANSÖKA:
Skicka ett PM och berätta lite kort om dig själv och skicka med ett nytaget kort på dig och magen (ansiktsbild och helkroppsbild). Detta för att planera outfits och färger till dig. Berätta gärna också vart du bor och vilken vecka du är i nu. Ifall din partner vill hänga med också. Man får dock inte tvinga 😉

DELA gärna inlägget och tagga dina gravidvänner som du tror skulle vara intresserade av detta.

Ansökningen stängs ner på måndag kl 21.00

Lycka till!

Hoppas ni alla haft en superhärlig helg. Vi var på familjemiddag med hela familjeskaran i lördags och sov även över hos ...
05/07/2020

Hoppas ni alla haft en superhärlig helg. Vi var på familjemiddag med hela familjeskaran i lördags och sov även över hos mina föräldrar. Supermysigt och trevligt var det. Det händer tyvärr inte så ofta längre att vi alla i familjen ses, så gäller att passa på när de tillfällena dyker upp.

I fredags så hade jag en familjefotografering med denna fina familj ute i skogen. Amanda gillar skogen och självklart lyssnar jag på önskemålen och hittar plats efter det. Blev så många härliga bilder. Här är en av dom.

MINA TIPS TILL BB-VÄSKANHär kommer några av mina personliga tips inför den berömda bb-väskan med lite andra tips än vad ...
19/06/2020

MINA TIPS TILL BB-VÄSKAN

Här kommer några av mina personliga tips inför den berömda bb-väskan med lite andra tips än vad det brukar stå i dessa listor om den. Detta är utöver de självklara sakerna som id och allt för hemfärden osv.

1️⃣Tofsar.
Skönt att sätta upp håret om man känner att det är i vägen. Som jag ofta känner.

2️⃣Tuggummi.
Jag som spydde ett par gånger under min förlossning kände mig tacksam över att jag hade packat ner tuggummi i väskan, för man var ju inte så pigg på att gå och borsta tänderna mellan värkar och man bryr sig inte direkt. Då var det skönt att ändå känna sig lite fräsch i munnen i alla fall.

3️⃣ Filt.
Om jag får fler barn, kommer jag packa ner en stor varm filt eller dylikt. Det var fruktansvärt kallt där jag födde sonen och vi alla fick nog frossa. Deras täcke var inget att hurra över, väldigt tunnt.

4️⃣Babynest.
Många funderar på om man ska ha med babynest eller inte. Jag skulle nog säga ja, visst ligger barnet mycket hud mot hud i början men var ändå skönt att ha med ett sådant.

5️⃣Surfplatta.
Vi låg i sängen efteråt med film och lite snacks i vårt eftervårdsrum. Mysig stund mellan alla undersökningar och hjälp.

✔️Andra tips
Kläder; ta bara med ett par sköna kläder till er föräldrar. Jag själv levde mest i deras rock och de kända trosorna man fick. Ha med ett par sköna tofflor och-eller sockor. Som sagt, kan vara väldigt kallt. 🧦

Blöjor, jag tyckte att det var skönt att ha med oss egna blöjor i väskan. Varesig man får eller inte får det där.

Var det något ni kände att ni missade att packa ner eller inte hade behövt packa ner efteråt? Eller håller ni på att packa väskan?

Så många fotografer, hur ska vi välja? När ni ska ta och välja fotograf så är det ett par viktiga saker att tänka på för...
21/05/2020

Så många fotografer, hur ska vi välja?

När ni ska ta och välja fotograf så är det ett par viktiga saker att tänka på för att ni ska känna er nöjda. Här kommer 4 av mina bästa tips.

1️⃣ Vad har ni för budget? Har ni en begränsad budget och väljer den billiga fotografen kommer resultatet oftast bli därefter. Jag skulle hellre spara ihop till en "dyrare" fotograf för att man då oftast får mer än att någon bara kommer och tar några bilder.

2️⃣ Gillar ni fotografens bildstil? Detta är en av de viktigaste sakerna att tänka på. Alla fotografer har olika bildstilar och gillar ni inte den så kommer ni bli missnöjda med slutresultatet, hur det än blir. Välj en fotograf vars bildstil är Ni.

3️⃣ Innan ni väljer fotograf så kan det vara bra att fundera på hur ni vill ha era bilder, hur vill vi att de ser ut, vilken känsla vill vi ha. Vad är era förväntningar inför fotograferingen? Vill jag tex kunna låna gravidklänningar, accessoarer eller dylikt. Vill jag att det ingår digitala bilder eller produkter. Vill jag ha Sitta och titta in i kameran-bilder, studiobilder eller mer avslappnat och lekfullt. Utomhus? Dessa frågor hjälper er att sålla bland fotograferna för att hitta just eran.

4️⃣ Är ni ute efter att föreviga graviditeten, familjen, ett bröllop eller något annat? Välj en fotograf som fotar just det ni är ute efter. Vill ni föreviga gravidmagen, välj då en gravidfotograf osv. Gå inte till någon som fotar Allt. Det vinner ni på i längden.

Hoppas att mina tips kan hjälpa er med ert val av fotograf framöver 😊

AVSLUTADJust nu kör jag en tävling på mitt Instagramkonto med finfina priser. Så inte något man vill missa direkt 😁 In o...
08/05/2020

AVSLUTAD

Just nu kör jag en tävling på mitt Instagramkonto med finfina priser. Så inte något man vill missa direkt 😁 In och kika.

Ni har väl inte missat att jag nu startat ett konto bara för min fotografering på instagram med fina bilder och jag bjud...
21/03/2020

Ni har väl inte missat att jag nu startat ett konto bara för min fotografering på instagram med fina bilder och jag bjuder på massa smått och gott framöver. Det jag har i mina planer kommer bli så kul. Ni får även där veta när jag öppnat för bokningar igen först av alla. In och följ vettja 😊🤳 lite nya inlägg där nu också.

Nytt inlägg på Instagram med lite intressant fakta om graviditet. Kroppen är ju fantastisk ändå och vi ska vara stolta ö...
19/02/2020

Nytt inlägg på Instagram med lite intressant fakta om graviditet. Kroppen är ju fantastisk ändå och vi ska vara stolta över den 🤰😊

In och följ mig där, för att inte missa en massa kul. Kommer nog uppdatera mer där än vad jag gör här. Inom en snar framtid så kommer det dyka upp ett erbjudande ni inte får missa.

instagram.com/petrasoderqvistfoto

Har investerat i lite nya och vackra gravidklänningar. Här är en sneak peak på två av dom, en grå/silver och en i rosa/b...
03/02/2020

Har investerat i lite nya och vackra gravidklänningar. Här är en sneak peak på två av dom, en grå/silver och en i rosa/beige med paljetter. Drömmen 😍

Ska bli så kul att få fotografera härliga och fina blivande mammor i dessa framöver. Så fort sonen tillåter mig börja jobba lite så drar jag igång igen. Någon som är lika taggad som jag? 😁

Har startat upp ett instagramkonto där jag kommer visa lite från mina fotograferingar, bakom kameran, tips och annat kul som händer. Följ mig där så har du även koll när nylanseringen sker. Ser fram emot en tid med massa fantastiska fotograferingar och få föreviga era minnen igen.

instagram.com/petrasoderqvistfoto

Adress

Kanalvägen 4
Åkersberga
18441

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Petra Söderqvist Photography postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Dela