20/05/2025
17.mai!
Jeg elsker alt ved nasjonaldagen: våren, barnetog, korpsmusikk, russen, glade fjes og bunader. Jeg blir ordentlig rørt når trommene runger gjennom byen, glad for at barna våre kan gå trygt i gatene, og jeg fascinerer og gleder meg over russen og ungdommen. Jeg er så takknemlig over hvor heldige vi er som bor i et fritt, vakkert og inkluderende land!
Bunad er noe av det vakreste jeg vet. Jeg vet ikke om det er fordi det er så nasjonalromantisk, fint på bilder, eller om det handler om identitet og tilhørighet. Uansett, i mange år har jeg hatt lyst å ta bilder av de fine bunadene og festdraktene våre. I år har jeg starta!