Fotograf Guro Høgberg

Fotograf Guro Høgberg Foreviger livet, sånn livet er!

ALT HAR SIN TIDDa min gode venn Mona fylte 40 noen år før meg, sa hun: Når du fyller førr, må du ta noen grep, ellers dæ...
01/01/2025

ALT HAR SIN TID

Da min gode venn Mona fylte 40 noen år før meg, sa hun: Når du fyller førr, må du ta noen grep, ellers dævver du! Ingen får sagt det som Mona. Sannheten kommer alltid rett fra levra, med en tur innom hjertet først.

Det har vært en lang prosess med mange følelser, men nå når jeg sitter og skriver dette, kjenner jeg bare på lettelse og en ny frihet. I dag har jeg min første dag som pensjonert fotograf, snart 44.

I oktober lå jeg i fosterstilling på sofaen og gråt av Ingvild og Monas samtale i podcasten Sustainable Photography. Det var den dagen beslutningen landet 100% i meg. Episoden er gull verdt å høre også for deg som ikke er fotograf: https://open.spotify.com/episode/0lla0f5SA8emoqfZd1RcQj?si=-nM6IZDKTb27E7oBGCEewA

De siste 15 årene har vært et eventyr! Med kameraet som kompass har jeg besøkt steder jeg ellers aldri ville besøkt. Jeg har møtt mennesker jeg ellers aldri hadde møtt. Jeg har fått venner som vil være med resten av livet.

Men det er en tid for alt.

TUSEN TAKK til alle som har vist meg tilliten og sluppet meg tett på livet. Det har forandret meg som menneske. I dag varmer det skikkelig godt på innsiden å vite at minner vi har skapt sammen henger rundt på hundrevis av vegger. Det varmer også å vite at et fotografi er evig og får større verdi ettersom tiden går.

Om du vil dele et minne vi har sammen i kommentarfeltet, blir jeg veldig glad!

Varm klem til alle fra G**o (som førsøkte på et slengkyss med nysnøen i dag)❤️

Høsten & ventetiden 🧡✨
21/10/2024

Høsten & ventetiden 🧡✨

Lys er fascinerende. Det er bare et klesskift, noen minutter, mellom disse bildene✨Ingen tvil om hva som blir årets jule...
30/09/2024

Lys er fascinerende. Det er bare et klesskift, noen minutter, mellom disse bildene✨

Ingen tvil om hva som blir årets julegave for mammaen, papppaen og resten av familien❤️

Ella i høstskogen☀️🍂✨
23/09/2024

Ella i høstskogen☀️🍂✨

Altså. Bryllup på en helt vanlig onsdag (som på ingen måte er en vanlig onsdag for disse to). Mens Oslo-byen jager på me...
19/09/2024

Altså. Bryllup på en helt vanlig onsdag (som på ingen måte er en vanlig onsdag for disse to). Mens Oslo-byen jager på med sitt, stopper vi tiden bittelitt. På en høstdag varm som en sommerdag, selv om vi inni skyggene blir påminnet om at jo, vi er midt i september.

Hell & lykke på ferden videre, Ida & Marius❤️❤️

Søskenkjærlighet er en fantasiløs tittel, kanskje, men dette bildet kan ikke beskrives på noen annen måte❤️Malin hadde m...
09/09/2024

Søskenkjærlighet er en fantasiløs tittel, kanskje, men dette bildet kan ikke beskrives på noen annen måte❤️

Malin hadde med storesøster (og hele storfamilien) da konfirmantbildene skulle tas❤️

Har du fulgt meg en stund, har du neppe gått glipp av min kjærlighet til Svalbard.Jeg klyper meg fremdeles i armen over ...
04/09/2024

Har du fulgt meg en stund, har du neppe gått glipp av min kjærlighet til Svalbard.

Jeg klyper meg fremdeles i armen over hva jeg fikk være med på i helgen. To-dagers bryllup med vielse i det som faktisk fremdeles er fri og nesten urørt natur.

Med det mektige Tempelfjellet som altertavle, sa Kristin og Steve ja til hverandre. Det var tårer. Det var korsang. Tårer. Latter. Vind. Ull. Norske flagg. Og nesten 200 mennesker -familie og venner- som ble fraktet sjøveien for å feire kjærligheten. Flere bilder kommer, jeg lover!

TAKK, Kristin og Steve, for at jeg fikk være med for å forevige kjærligheten deres❤️

Det er ikke ofte jeg strever med å finne ordene, men nå gjør jeg det. 3. august på Senja var så vakkert ☀️Det var dagen ...
13/08/2024

Det er ikke ofte jeg strever med å finne ordene, men nå gjør jeg det. 3. august på Senja var så vakkert ☀️

Det var dagen min flotte fetter Torjus fikk sitt fyrverkeri av en nordlending og jeg fikk være der med kameraet mitt. Senja serverte et helt usaklig flott vær, vi tørket snørr og tårer og det vare bare så vidt sola duppet en liten tur ned i horisonten før den kom tilbake.

Lagrer helgen i hjertet mitt for bestandig ❤

Lykke til på reisen videre, Margrethe & Torjus ❤️

(Bildene er tatt på Senja Matstudio. Det nest siste ved Djevelens tanngard).

Denne historien er spesiell for meg. Denne historien har jeg vært med på helt fra begynnelsen.10. februar 2009 (faktisk ...
28/07/2024

Denne historien er spesiell for meg. Denne historien har jeg vært med på helt fra begynnelsen.

10. februar 2009 (faktisk på min bursdag) møttes Trond og Elise for første gang. Den dagen møttes vi alle tre for første gang. Vi hadde første dagen på Bilder Nordic, Trond var eneste hane i kurven. Elise kjentes som hjemme fra den dagen og jeg husker jeg sa til henne: Lurer på hvem som kaprer han der.

Lite visste vi at to måneder senere skulle det bli Elise❤️

At de to ble et par, endret ikke det trekløveret vi hadde rukket å bli. Jeg kjente meg aldri som femte hjulet på vogna. Sammen LEKTE vi oss gjennom fotostudiene.

I går lekte vi oss gjennom bryllupsdagen❤️ Jeg var så rørt i går og så innmari stolt! Og vi var søkk gjennomvåte i regnet og så kom sola og tørket oss opp igjen. Været var som livet selv i går; litt av alt.

GRATULERER, kjære venner❤️ Jeg er så glad i dere! Og som jeg sa i går: Jeg tror på dere to❤️

Størst av ALT er kjærligheten❤️

Oftere og oftere får jeg høre: Vi valgte deg fordi vi liker det enkle. Like ofte gjør det meg så inderlig glad🫶🏼 Det ekt...
09/06/2024

Oftere og oftere får jeg høre: Vi valgte deg fordi vi liker det enkle. Like ofte gjør det meg så inderlig glad🫶🏼 Det ekte, nære og enkle er det jeg vil gi kundene mine. Jeg fotograferer mennesker, ikke props!

Nyfødtfotografering hjemme hos en skjønn familie for noen uker siden🌸

Tradisjon tro inviterer jeg til takkekortfotografering under epletrærne i hagen min 🌸Sted: ÅrnesTid: 19. mai fra kl 1915...
15/05/2024

Tradisjon tro inviterer jeg til takkekortfotografering under epletrærne i hagen min 🌸

Sted: Årnes
Tid: 19. mai fra kl 19

15 minutters foto inkl 2 stk digitale bilder: 1490,- (mulighet for å bestille flere)

Jeg følger med på blomstringen nesten fra time til time nå. Det er så vakkert og på søndag trooor jeg det vil være på sitt aller fineste! 🌸🌸🌸

Påmelding: [email protected] 🫶🏼

Begrenset antall plasser!

Jeg hadde lagt bort kameraet og vi var enige om at vi hadde alle bildene vi trengte. Storesøster hadde slått seg og satt...
21/03/2024

Jeg hadde lagt bort kameraet og vi var enige om at vi hadde alle bildene vi trengte. Storesøster hadde slått seg og satt i fanget for å få trøst. Hun var iallfall ikke klar for mer. Men så krabber hun ned fra fanget og legger seg inntil den helt nye lillesøsteren sin. Moralen er: Det meste med barnefotografering kan ikke regisseres. De fineste øyeblikkene bare skjer🫶🏼

Adresse

Oslo

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Fotograf Guro Høgberg legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Kontakt Bedriften

Send en melding til Fotograf Guro Høgberg:

Del

Type