01/10/2020
Waar moet je beginnen met schrijven als je ongeveer een half jaar geen nieuwe posts hebt gedaan? 🙈
Jullie begrijpen vast allemaal dat het op trouwgebied best wel een rotjaar was. Zacht uitgedrukt. De ene na de andere annulering of verschuiving... In totaal heb ik nu 5 bruiloften gehad dit jaar.... Ik had niet kunnen denken dat 2020 er zo uit zou gaan zien.
Maar ik heb niet stil gezeten in de bruiloft-loze periodes. Want in februari, nét voordat de hel losbrak in Nederland, opende ik samen met mijn lieve schoonzus een winkel in Meppel. Jep, een echte winkel. Bij en Mus. Met kinderkleding, lifestyle, speelgoed en meer. De weken die daarop volgen kwamen we gelukkig goed door dankzij onze webshop. Dus ondanks dat de winkel weer 2 weken dicht ging, kijken we toch nog relatief positief terug op deze periode.
Terug naar de fotografie. Want natuurlijk fotografeer ik nog. Ik voel nog steeds 100% liefde voor dit vak als ik een bruiloft aan het fotograferen ben! Maar ik wil wel eerlijk zijn, naar mezelf toe.. en ook naar mijn bruidsparen. En ik vind het gewoon heel erg moeilijk om twee bedrijven te runnen. Één bedrijf is al een uitdaging voor een creatieve flapdrol als ik (stukje zelfkennis ;) ). En in Bij en Mus kan ik gewoon nóg meer kwijt dan alleen in de fotografie. De diversiteit, het klantcontact in de winkel... Want hoe geweldig leuk de bruiloften ook zijn... De meeste tijd besteed ik toch alleen, achter mijn computer. En dat vind ik dus niet zo heel erg leuk meer. Ook de drang om mijn werk te 'delen' is weg. Ik hoef niet zo nodig meer blogs te schrijven, beelden met de wereld te delen, awards te winnen... Ik wil gewoon, hele dierbare herinneringen vangen voor mijn lieve bruidsparen. Prachtige reportages voor ze maken. Dat dus.
Jullie voelen hem misschien al aankomen... Ik ga stoppen als bruidsfotografe. Maar nog niet direct natuurlijk. Want er zijn nog meerdere super leuke bruiloften geboekt voor 2021 en die ga ik natuurlijk nog gewoon doen. En misschien boek ik er nog wel wat meer :) Maar ik heb wel besloten dat 2021 mijn laatste jaar zal zijn als bruidsfotografe. Het is mooi geweest zo. Ik kijk terug op meer dan 10 fantastische jaren. Ik ben heel dankbaar dat ik dit mocht en mag doen.. Het is toch niet normaal dat je dit als werk mag doen. Ik mag het komende jaar nog voor een aantal geweldige bruidsparen de mooiste herinneringen vast leggen... En daar heb ik nog steeds super veel zin in!