15/04/2026
Het waarom van mijn werkwijze…
Ik krijg wel eens de vraag waarom ik het liefst fotografeer tijdens het golden hour of in de avond, en vaak op plekken die ik al goed ken.
Voor mij draait alles om licht. In de avond is het zachter, warmer en veel flatterender. Het geeft rust in een foto en past precies bij mijn stijl. Midden op de dag is het licht vaak hard en onvoorspelbaar, wat het lastiger maakt om diezelfde sfeer te creëren.
En die bekende plekjes? Daar weet ik precies waar het licht mooi valt, waar we kunnen staan en hoe we het beste uit een moment halen. Op een nieuwe locatie moet je dat eerst ontdekken en dan weet je nooit zeker of het licht en de omgeving meewerkt of juist tegenwerkt.
Het lijkt misschien een praktische keuze, maar voor mij is het vooral een bewuste keuze om de kwaliteit en sfeer te kunnen leveren die bij mij past.