Kleine Spruit Fotografie / Linda van Kooperen Fotografie

Kleine Spruit Fotografie / Linda van Kooperen Fotografie Portretfotografie en bedrijfsfotografie in Leiden e.o. E-mailadres: [email protected]

Als er pluisbloemen zijn… dan móét er gewoon even geblazen worden.Volgens mij hoort dat erbij. Net als rennen tussendoor...
26/04/2026

Als er pluisbloemen zijn… dan móét er gewoon even geblazen worden.

Volgens mij hoort dat erbij. Net als rennen tussendoor en kinderen die tijdens een fotosessie ineens iets ontdekken. Juist die spontane momenten maken foto’s levendig.

En ik vind die dwarrelende pluisjes in beeld altijd iets magisch hebben.


Team zon ja of team zon nee?Zelfde locatie, ander licht. De ene foto mét zon en dat warme, kleurige tegenlicht. De ander...
25/04/2026

Team zon ja of team zon nee?

Zelfde locatie, ander licht. De ene foto mét zon en dat warme, kleurige tegenlicht. De andere rustiger en meer zonder directe zon.

Ik vind het altijd mooi hoe licht de sfeer van een foto compleet kan veranderen. Niet beter of slechter, gewoon anders. En precies daarom blijft licht voor mij zo belangrijk.

Ik ben benieuwd: welke spreekt jou meer aan? Met zon of zonder zon? En waarom?

Nieuwe foto’s gemaakt van mijn zoon, net terug van een tripje naar Rome met zijn vader. Altijd leuk om hem even voor mij...
25/04/2026

Nieuwe foto’s gemaakt van mijn zoon, net terug van een tripje naar Rome met zijn vader. Altijd leuk om hem even voor mijn camera te hebben. Hij zit nu gelukkig weer in de fase dat ik foto’s mag maken.

Tussen de bloesems… Deze periode is maar kort, dus extra fijn om het vast te leggen.
20/04/2026

Tussen de bloesems… Deze periode is maar kort, dus extra fijn om het vast te leggen.

Elk seizoen heeft iets moois om in te fotograferen. Het zachte licht in de winter, het frisse groen in het voorjaar, de ...
19/04/2026

Elk seizoen heeft iets moois om in te fotograferen. Het zachte licht in de winter, het frisse groen in het voorjaar, de warme tinten in de herfst…

Maar eerlijk?Van al die kleurige bloemen nu word ik toch wel extra blij.

En ik weet nu al… straks in de herfst zeg ik precies hetzelfde.


Het waarom van mijn werkwijze…Ik krijg wel eens de vraag waarom ik het liefst fotografeer tijdens het golden hour of in ...
15/04/2026

Het waarom van mijn werkwijze…
Ik krijg wel eens de vraag waarom ik het liefst fotografeer tijdens het golden hour of in de avond, en vaak op plekken die ik al goed ken.

Voor mij draait alles om licht. In de avond is het zachter, warmer en veel flatterender. Het geeft rust in een foto en past precies bij mijn stijl. Midden op de dag is het licht vaak hard en onvoorspelbaar, wat het lastiger maakt om diezelfde sfeer te creëren.

En die bekende plekjes? Daar weet ik precies waar het licht mooi valt, waar we kunnen staan en hoe we het beste uit een moment halen. Op een nieuwe locatie moet je dat eerst ontdekken en dan weet je nooit zeker of het licht en de omgeving meewerkt of juist tegenwerkt.

Het lijkt misschien een praktische keuze, maar voor mij is het vooral een bewuste keuze om de kwaliteit en sfeer te kunnen leveren die bij mij past.


Vandaag bezochten we twee locaties van de trouwlocatieroute. Zoveel mooie plekken en inspiratie, en natuurlijk ook veel ...
12/04/2026

Vandaag bezochten we twee locaties van de trouwlocatieroute. Zoveel mooie plekken en inspiratie, en natuurlijk ook veel leveranciers, waaronder fotografen.

Ik weet natuurlijk heel goed welke sfeer ik mooi vind en waar ik blij van word in foto’s. Voor mij zijn dat juist de beelden die blijven. De herinneringen waar je later op terugkijkt. Dus wij zullen zeker niet besparen op de fotograaf.

Ik krijg wel eens de vraag waarom ik foto’s niet standaard zowel in kleur als in zwart-wit lever.Simpel gezegd: niet elk...
11/04/2026

Ik krijg wel eens de vraag waarom ik foto’s niet standaard zowel in kleur als in zwart-wit lever.

Simpel gezegd: niet elke foto is geschikt voor zwart-wit.

Voor mij moet een zwart-wit foto kloppen. Goed contrast, echte diepte. Wit dat echt wit is, zwart dat ook echt zwart mag zijn. Geen grauwe, grijzige beelden zonder kracht.

En dat betekent ook dat het tijd kost. Het is voor mij geen filter dat ik er even overheen zet, maar een bewerking die ik per foto opnieuw bekijk en afstem.

Daarom kies ik bewust welke beelden ik omzet naar zwart-wit. Omdat het iets toevoegt, niet omdat het “erbij hoort”.

Welke vind jij mooier: Nick en Zora in kleur of zwart-wit?


Adres

Zoeterwoude-Rijndijk
2382EL

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Kleine Spruit Fotografie / Linda van Kooperen Fotografie nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Kleine Spruit Fotografie / Linda van Kooperen Fotografie:

Delen