Leonie van den Udenhout Fotografie

Leonie van den Udenhout Fotografie Gediplomeerd fotograaf uit Zevenbergen met een studio aan huis. Zwangerschap& Newborns
Kids Cakesmash
(1)

Hoi, ik ben Leonie, fotograaf uit Zevenbergen, met een rustige studio aan huis. Mijn passie ligt bij het vastleggen van de allereerste momenten van jullie baby, op een pure, natuurlijke en tijdloze manier. In mijn studio werk ik met een naturel newbornstijl: minder geposeerd, met zachte, lichte tinten en veel aandacht voor echte connectie. Tijdens een lifestyle newbornshoot kom ik bij jullie thuis

en leg ik jullie vast in jullie vertrouwde omgeving, zonder geforceerde poses en met ruimte voor spontane momenten. Tijdens mijn newbornshoots fotografeer ik niet alleen jullie baby, maar ook de liefde, geborgenheid en band tussen ouders en kind. Daarnaast kun je bij mij terecht voor zwangerschapsfotografie, zowel in mijn studio als op een mooie locatie buiten. Ook belangrijke mijlpalen van jullie kindje leg ik graag vast, zoals een sittershoot of een cakesmashshoot rond de eerste verjaardag. Verder maak ik tijdloze kinderportretten, waarin je ziet hoe jouw kind groeit en verandert. Tot slot is ook een gezinsfotoshoot mogelijk: een ontspannen moment waarin ik jullie liefde en verbondenheid vastleg in beelden om voor altijd te koesteren.

Ouders zeggen vaak tegen mij: “Ik weet niet of het gaat lukken hoor…”En geloof me… dat snap ik helemaal 😉Tijdens een gez...
29/04/2026

Ouders zeggen vaak tegen mij: “Ik weet niet of het gaat lukken hoor…”
En geloof me… dat snap ik helemaal 😉
Tijdens een gezinsshoot heb je namelijk álle soorten kinderen:
✨ De verlegen kindjes die eerst even moeten wennen. Die kijken de kat uit de boom en hebben vooral rust en geen druk nodig.
✨ De gezellige kletskousen die lekker mee babbelen en vrolijk alle opdrachtjes doen.
✨ En… de ontdekkers 😄 Die nog geen minuut stil zitten en al weggerend zijn voordat ik überhaupt kan klikken.
En eerlijk? Die laatste… dat is soms echt een uitdaging 😅
Dan haal ik alles uit de kast:
“Wie is er als eerste daar?”
“Kun jij op die boomstam klimmen?”
“Kom, we doen het neuzen-spelletje!”
(Huh wat? Ja hoor, dat doen we gewoon 🤣)
Maar ook naar ouders zeg ik altijd:
👉 Speel met je kind
👉 Kietel ze eens
👉 Zwier ze lekker in het rond

Want juist dán ontstaan de échte momenten 💛
Laatst had ik zo’n shoot… rennen, vliegen, alles geven. Superleuk, maar ook best vermoeiend 🙈
Maar weet je?
Deze keer was het totaal anders.
Dit mannetje was een beetje verlegen en lekker bezig met de beestjes om zich heen. Helemaal in zijn eigen wereldje.
En eerlijk… dat is toch ook heerlijk? 🥰
Want uiteindelijk krijg je precies dat wat je wilt:
beelden zoals jouw kinderen écht zijn.

✨ OPROEP: Naturel Newbornshoot ✨Lieve (aanstaande) ouders,Ik wil me de komende tijd volledig gaan richten op een pure, n...
25/04/2026

✨ OPROEP: Naturel Newbornshoot ✨

Lieve (aanstaande) ouders,

Ik wil me de komende tijd volledig gaan richten op een pure, natuurlijke newbornstijl in mijn studio 🤍
Minder geposeerd, meer rust… meer échte connectie tussen jullie en jullie baby.

Dit betekent ook dat ik ga stoppen met de meer geposeerde newbornshoots, en me volledig wil focussen op de naturel newbornstyle zoals ik hem voor me zie: zacht, liefdevol en helemaal vanuit gevoel.

Daarom ben ik op zoek naar een aantal pasgeboren baby’s (tot ongeveer 3 weken oud) samen met hun ouders, om deze stijl verder te ontwikkelen en vast te leggen.

Wat kun je verwachten?
– Een ontspannen shoot in mijn studio
– Pure, liefdevolle beelden zonder ingewikkelde poses
– Meer connectie tussen jullie en je kindje
Als dank voor jullie deelname ontvangen jullie 4 digitale foto’s 🤍

Lijkt dit je mooi of ken je iemand die binnenkort gaat bevallen? Stuur me dan gerust een priveberichtje!
Liefs,
Leonie

Je hebt uiteindelijk die zwangerschap of gezinsshoot geboekt. En nu.... wat trek je nu aan.?Want je  kleding speelt daar...
23/04/2026

Je hebt uiteindelijk die zwangerschap of gezinsshoot geboekt. En nu.... wat trek je nu aan.?

Want je kleding speelt daarin zeker een grote rol.
Voor je shoot adviseer ik om te kiezen voor zachte, neutrale en aardse tinten zoals beige, crème, zand en lichtbruin.

Deze mooie warme kleuren zorgen voor een rustige en warme uitstraling en laten jullie als gezin of jou zwangerschap mooi samenkomen op beeld.
Je ziet deze tinten zeker vaker voorbij komen bij mijn stijl, i love it !!!
Probeer outfits op elkaar af te stemmen, zonder dat iedereen exact hetzelfde draagt.

Het hoeft niet perfect te matchen, als het maar één geheel vormt.
Mijn belangrijkste tip: less is more.
Vermijd drukke prints, felle kleuren, grote logo’s en teksten. Deze leiden af van waar het echt om draait: van jullie.

Denk ook aan de kleine details: lege zakken zorgen voor een mooier resultaat. Telefoons en sleutels kunnen we altijd even apart leggen. Want geloof me alles in je broekzak gepropt is not done.

Maar het allerbelangrijkste: draag iets waar jij en je kinderen zich fijn in voelen.
Als iedereen ontspannen is, zie je dat terug op de foto’s – en dat maakt ze juist zo waardevol.

Tip:Voor jou zwangerschap heb ik mooie jurken beschikbaar in mijn client closet die je mag gebruiken.

Twijfel je over de juiste kleding voor jullie gezinsshoot of jou zwangerschapshoot in de omgeving van Zevenbergen? Ik help je graag met het samenstellen van jullie outfits.

✨ Wanneer plan ik een newbornshoot?” is toch wel een van de meest gestelde vragen die ik hoor.Je kunt je newbornshoot he...
11/04/2026

✨ Wanneer plan ik een newbornshoot?” is toch wel een van de meest gestelde vragen die ik hoor.

Je kunt je newbornshoot het beste reserveren terwijl je nog zwanger bent. Dat lijkt misschien vroeg, maar ik plan een newbornshoot altijd wanneer je kindje tussen de 6 en 21 dagen oud is.

In deze periode zijn ze nog echts zo klein,pril en slapen ze nog veel en ligen ze nog steeds in de natuurlijke foetushouding. Je weet wel de beentjes die zo lief opgetroken worden 😍

En na je bevalling is alles is nieuw, je bent druk met je kindje en moet nog aan elkaar wennen. Het kan zomaar gebeuren dat je vergeet om die gewenste newbornshoot te boeken.
Juist daarom is het handig om tijdens je zwangerschap al een datum te reserveren.
De shoot kan helemaal afgestemd worden op jullie wensen: bij jullie thuis voor een intieme sfeer, of in mijn studio .

En het mooie is dat je ook je zwangerschapsshoot kunt combineren met je newbornshoot en zo kunt profiteren van een leuke pakketkorting.

Herken jij dit ook… dat die eerste dagen met je baby voorbij vliegen?En voordat je het doorhebt, besef je ineens hoe kle...
09/04/2026

Herken jij dit ook… dat die eerste dagen met je baby voorbij vliegen?
En voordat je het doorhebt, besef je ineens hoe klein je kindje eigenlijk was.

Die mini handjes, dat zachte huidje, de eerste knuffels…
Momenten die je niet wilt vergeten, maar juist vast wilt houden.
En juist daarom fotografeer ik zo graag 😍 newbornshoots. Om voor jullie deze momenten vast te mogen leggen.


Deze pure liefde raakt mij elke keer weer.
De liefde die jullie voor je kindje hebben.
En eerlijk… ik ben ook gewoon dol op die kleine baby’s 🤍

Fijne en gezellige paasdagen 🐰🐣Wij gaan vandaag gezellig naar een high brunch. Even weer samen genieten. Verder houden w...
05/04/2026

Fijne en gezellige paasdagen 🐰🐣

Wij gaan vandaag gezellig naar een high brunch. Even weer samen genieten.

Verder houden we het lekker rustig.
Liefs Leonie

Ik pak het weer rustig op 🤍De afgelopen tijd heb ik even een stapje terug gedaan.Inmiddels gaat het gelukkig weer de goe...
30/03/2026

Ik pak het weer rustig op 🤍

De afgelopen tijd heb ik even een stapje terug gedaan.
Inmiddels gaat het gelukkig weer de goede kant op en gaat manlief is ook weer rustig aan werken voor twee halve per week.

Dat voelt voor mij ook als het moment om weer te starten met wat ik zo graag doe.
Wel op mijn eigen tempo, stap voor stap.

De lente is begonnen en dat is zo’n fijne tijd voor warme, lichte beelden 🌿☀️
Of je nu zwanger bent, net een kleintje hebt gekregen of mooie momenten wilt vastleggen met je gezin… je bent weer van harte welkom

Mijn agenda staat open en ik kijk ernaar uit om jullie weer te zien 🤍

Liefs,
Leonie

Wist je dat je bij het boeken van een shoot bij twee van mijn drie pakketten een of twee van deze leuke harmonica-albums...
12/03/2026

Wist je dat je bij het boeken van een shoot bij twee van mijn drie pakketten een of twee van deze leuke harmonica-albums gratis ontvangt?

Ik werk met verschillende pakketten, zodat je zelf kunt kiezen wat het beste past bij jouw wensen en budget. Zo kun je altijd een pakket kiezen dat bij jullie past.

Ze zijn klein, maar zó leuk om doorheen te bladeren of neer te zetten in huis. Ook heel leuk om cadeau te geven aan opa’s en oma’s.

Naast mijn zwangerschaps-, newborn- en gezinsshoots maak ik ook portretfoto’s.Eigenlijk is daar alles mee begonnen.Vroeg...
01/03/2026

Naast mijn zwangerschaps-, newborn- en gezinsshoots maak ik ook portretfoto’s.
Eigenlijk is daar alles mee begonnen.

Vroeger volgde ik al een workshop portrettekenen. Ik was altijd al gefascineerd door gezichten. Door ogen. Door wat iemand uitstraalt. Uiteindelijk ben ik afgestudeerd met portretten. Vooral klassieke fine art portretten van kinderen met rood haar.

Kinderen met rood haar vallen op. En helaas worden ze daar soms om gepest.

Misschien raakt mij dat extra, omdat ik zelf ook heel veel ben gepest.
Zelfs vernederd door een leraar die tegen mij zei dat ik dom was. Dat heeft mij echt gevormd… en ja, ook beschadigd. Ik heb lang gedacht dat ik niet slim genoeg was. Dat ik niet goed genoeg was.

Nu weet ik dat die woorden niet klopten. Dat het niet professioneel en niet oké was om zoiets tegen een kind te zeggen.
Maar weinig zelfvertrouwen… dat herken ik nog steeds bij mezelf.

Misschien is dat wel de reden dat portretten zo dicht bij mijn hart liggen.

Ik weet hoe het voelt om jezelf niet mooi of niet goed genoeg te vinden.
En juist daarom wil ik laten zien wat ik zie.

Dat ze prachtig zijn.
Sterk. Zacht. Uniek.
Precies zoals ze zijn.

Portretfotografie is voor mij niet zomaar een foto maken.
Het is iemand laten zien hoe mooi ze écht zijn.

Wat ga je doen als je stressvolle periodes hebt, dan vind ik het heerlijk om door mijn oude foto's te gaan en deze eens ...
28/02/2026

Wat ga je doen als je stressvolle periodes hebt, dan vind ik het heerlijk om door mijn oude foto's te gaan en deze eens opnieuw te bewerken. Ik vind dit heerlijk ontspannend

Gelukkig is manlief weer thuis en moet hij nu weer gaan aansterken thuis. We zijn er nog niet. maar gelukkig wel al ietjes beterder.

Wanneer ik ga beginnen daar hou ik jullie voor op de hoogte.

UpdateIk wil jullie bedanken voor alle lieve woorden en steun dat doet je goed.Voor nu was het heftig en zwaar voor hem....
19/02/2026

Update
Ik wil jullie bedanken voor alle lieve woorden en steun dat doet je goed.
Voor nu was het heftig en zwaar voor hem. We zijn er nog niet maar langzaamaan gaat het ietsjes vooruit.
Hopelijk blijft dit zo want hij had al eerder een terug val
We wachten nog op uitslagen en waarschijnlijk volgt er nog een onderzoek.

Lieve volgers

Op dit moment wil ik iets persoonlijks met jullie delen.
Mijn man ligt in het ziekenhuis en zijn conditie is zorgelijk. In deze periode wil en moet ik er volledig voor hem zijn. Daarnaast voel ik dat ik zelf ook rust nodig heb om alles een plek te kunnen geven.
Daarom heb ik besloten om mijn fotografie voorlopig even stil te leggen.

Voor hoe lang dit zal zijn, weet ik op dit moment nog niet. Zodra er ruimte is om mijn werk weer op te pakken, laat ik dat uiteraard weten.

Liefs Leonie😘

15/02/2026

Adres

De Meeren 90
Zevenbergen
4761SM

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Leonie van den Udenhout Fotografie nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen