02/10/2023
Toen ik zaterdag bij de oogstmarkt was hoorde ik iemand achter me zeggen dat ' er ook iets was' bij Die Flardingha Ruiters. Iets met ridders. Nou, daar moest ik natuurlijk ook even kijken dan.
Aangezien ik vrij laat aankwam heb ik waarschijnlijk een hoop van de feestvreugde gemist maar een zeer vriendelijke meneer (bedankt nog!) nam me mee naar achteren waar er net een Middeleeuws re-enactment gaande was. Met inderdaad dus: ridders!
Enorm leuk gedaan was dat. Ben gevoelsmatig paar keer bijna onthoofd toen ik een foto wilde maken van de ridders die met hun zwaard een appel van een stok wilde slaan (😅). Gelukkig ging dat goed. Hoofd heb ik nog.
Heb zelfs een foto eraan over gehouden waar ik tevreden mee was. Normaal gesproken ben ik niet gewend om langs galopperende objecten te fotograferen, dus ik moest even schakelen in deze nieuwe ervaring.
De markt was aflopende vanwege het tijstip, maar daar heb ik ook nog een paar plaatjes kunnen schieten. De meneer met het houten brilletje vertelde mij dat ze die dus in de middeleeuwen ook al hadden, met geslepen glas. 🥸
Al met al vond ik het erg leuk, mocht er ooit nog zoiets georganiseerd te worden dan hoop ik er vroeger heen te gaan om er meer van mee te maken. Ook dit was weer een succes!