Uitwijken.naar.buitengebied

Uitwijken.naar.buitengebied Grootstedelijk project bedoeld om Veldhovenaren aan elkaar te verbinden Een jury kiest uit elke wijk één meest aansprekende foto.

Iedereen in Veldhoven kan foto's inleveren van in aanbouw zijnde gebouwen, wegen of andere projecten. Veldhoven kent 11 wijken, dus in totaal elf. Deze 11 foto's worden uitgesprint op een bilboard die tezamen een wandel-. fietstraject gaan vormen in het buitengebied Oerle - Zandoerle

28/04/2012

Maar beste wandelaar, dat is volgens mij precies de bedoeling van de billboards: dat ze er niet thuis horen! Dat wil de kunstenares nu juist laten zien: pas op dat het hier niet helemaal volgebouwd wordt: het maakt mooie stukken natuur kapot! En om dat met een tijdelijke tentoonstelling van billboards die allemaal wel gaan verdwijnen na een korte poos te laten zien aan iedereen, komt er misschien een wat bete besef van wat bedreigd wordt. Dat doet kunst soms: juist solidair zijn met standpunten die maar met moeite gehoord worden. Groet hoor en we zien elkaar nog bij de wandeling.

Ben van Gool - 26-04-2012 | 23:22

28/04/2012

@ Wil van Krieken:
Een "kunstenaar" wil alleen maar een monument voor zichzelf.
Billboards horen niet thuis in een buitengebied. !!!

Wandelaar - 20-04-2012 | 19:04

28/04/2012

Geweldig initiatief.
Het mooie, toeristische en reacreatieve buitengebied van Veldhoven/Oerle moet als zodanig behouden blijven. De groeivan het vliegveld en het nieuwe wegennet berokkenen enorm veel afbreuk hieraan. De dreiging van de komst van een dierenasiel zou voor een verdergaande verindustrialisering zorgen.
Mooi om te zien dat deze kunstenaar juist stelling neemt tegen de oprukkende stad. Dat zouden we allemaal moeten doen.

Wil van Krieken - 20-04-2012 | 17:17

28/04/2012

Wat kunst is, laat zich lastig bediscussiëren. Wat kunstenaars doen niet: zij confronteren ons met onze eigen realiteit en laten ons bezinnen over de dagelijkse dingen die wij doen. De kunstenaar laat dus juist zien hoe kwetsbaar het buitengebied is.
Meneer van Gool heeft gelijk. De kunstenaar confronteert de samenleving met de oprukkende stad en gebruikt daarvoor billboards. Kennelijk doeltreffend raak ook. Goed dat er in Veldhoven en Oerle een brede discussie op gang komt over (het behoud van) ons toeristisch recreatief gebied dat inderdaad fors onder druk staat.

Nóg beter is dat die discussie niet wordt gevoerd in besloten commissies en werkgroepen met ingewikkelde notities. Deze keer gewoon op straat, in het buitengebied zelf, aan de hand van een 'prikkelend' kunstproject. Inderdaad, er is oprukkende bebouwing in Oerle, een zich alsmaar uitbreidend wegennet en toenemend vliegtuiggebulder. Wat hebben Veldhovenaren dan nog nodig om de waarde van de schitterende natuur in hun buitengebied in te zien? Gaan we ons verzetten tegen billboards, of tegen de oprukkende wereld die zich hierachter in het buitengebied aan het opdringen is?

Hans Tilman - 19-04-2012 | 23:51

28/04/2012

Geachte bewoner van Oerle.
Ik heb begrip voor uw mening en respecteer die uiteraard. Ik woon niet in Oerle en heb dus ook minder (geen?) recht van spreken, maar ik vind het toch plezierig om met u in gesprek te zijn over uw inderdaad fraaie dorp Oerle waar ik met genoegen aanleg voor genieting van de natuur en een pintje. Misschien komen we elkaar nog wel tegen zonder het te weten. Dan zal ik vriendelijk naar u knikken. Ik ben ook niet meer dan een simpele liefhebber van kunst, ook al is die soms voor mij moeilijk te begrijpen. Ik doe mijn best. Misschien mag ik aan u vragen zodra de borden er staan: Wat zou de kunstenares nou eigenlijk bedoelen, denkt u? Misschien dat u me wilt helpen?

Ben van Gool - 19-04-2012 | 23:56

28/04/2012

Meneer van Gool
De mensen uit Oerle en het buitengebied hebben echt geen billdoards nodig om stil te staan bij de verandering van Gemeente Veldhoven .En Veldhoven is allang geen dorp meer. Dat is ook het resultaat van de jarenlange verandering.Kijk maar eens naar de oprukkende bebouwing en wegennet in Oerle en buitengebied.
Billboards plaatsen ( ook is het gelukkig maar tijdelijk ) in het buitengebied , vind ik in de verste verte GEEN functie of vorm van kunst! Dus GEEN BILLBOARDS IN ONZE NOG MOOIE NATUUR!

Bewoner van Oerle - 19-04-2012 | 22:51

28/04/2012

Wat een schitterend idee, om een lokale samenleving zich bewust te laten zijn van wat levenslang een strijd in mensen oplevert: verandering. Ook in het mooie Veldhoven veranderen de dingen.
Het is goed om daar van tijd tot tijd (het is maar een tijdelijke tentoonstelling) even bij stil te staan. Dat mag soms een functie zijn van kunst. Stilstaan bij. Zoals billboards dat doen en mensen die stilstaan bij billboards. Veldhoven is en blijft een mooi dorp. Daar verandert een tijdelijke tentoonstelling toch niet echt iets aan. Probeer het maar eens. Veel plezier met dit onschuldige initiatief van een innemende kunstenares.

Ben van Gool - 19-04-2012 | 17:19

28/04/2012

Gemeente en zogenaamde "kunstenaars"'!
Heb RESPECT voor de natuur en het buitengebied, en laat die afschuwelijke billboards in de stad!!! Ze horen echt niet aan de rand van een bos of op een landweggetje!!

Beschamend zo,n idee!!!!!
oerlenaar - 19-04-2012 | 11:07

28/04/2012

Billboards in het buiten gebied !!!!, dat moet een idee zijn van iemand die niet uit het buitegebied komt!!!! Een wandelaar/fietser of liefhebber van de natuur wil landweggetjes/karresporen en eventueel wat wild (hertjes ,konijnen , hazen ,dassen )zien !!! GEEN BLINKENDE GLIMMENDE BILLBOARDS!!!!!!!!! Het wild blijft verre van die dingen , de natuur word verstoord door die lelijke Reclameborden! Gemeente ......Jullie zijn toch ZOOO zuinig op het buitengebied , hoe haal je het dan in je hoofd om die borden in het buitengebied te zetten!!!!

Een boze bewoner van het oh zo mooie (hoe lang nog? ) buitengebied !!!!
Bewoner van het buitengebied - 19-04-2012 | 10:23

28/04/2012

Alweer zo'n luchtfietserij van een"kunstemaker".
Zij vindt dit en zij vindt dat. Nu is het plots een "kunstproject".
Billboards in het buitengebied.!!! (Daar zit geen enkele wandelaar of fietser op te wachten) De Gemeente is er kennelijk ingetrapt.
Als je iets dergelijks wil laten zien doe het dan in de bebouwde kom, maar niet in het fraaie buitengebied. Wat een tenenkrommend krom gedoe. BESCHAMEND !!!

Wandelaar - 18-04-2012 | 19:37

28/04/2012

Dit 'verfraaien' (ahum, billboards in het buiten gebied???) mag dan wel weer van de gemeente. En je woning verbouwen conform andere woningen in de straat/ wijk/ buurt wordt afgekeurd.

Wie beoordeelt deze vergunningen?
Zilstenaar - 18-04-2012 | 15:56

Adres

Veldhoven
5507PX

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Uitwijken.naar.buitengebied nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Uitwijken.naar.buitengebied:

Delen