Barbara Daamen Fotografie

Barbara Daamen Fotografie Mijn missie is mensen te laten realiseren wat foto's voor je kunnen betekenen. Iedereen kent vast wel de uitdrukking " gelukkig hebben we de foto's nog ".

Vooral door naar een foto te kijken word je weer even meegenomen naar dat ene speciale moment. Hoi hoi ik ben Barbara Daamen, begin dit jaar heb ik de 40 aan mogen tikken, ben getrouwd en heb een zoon van 10 jaar. Mijn bedrijfje is ontstaan uit een passie voor fotografie en de liefde voor een border Collie. Toen onze Border Collie Sidda in het gezin kwam, werden er veel foto’s van haar gemaakt en

realiseerde ik, wat deze foto’s eigenlijk voor ons betekende. Het leven gaat zo snel, maar fotografie heeft de prachtige kwaliteit van het vastleggen van een moment. Fotograferen van haar en mijn leven met haar, werd mijn werk en mijn passie. Ik ben mijn grafische opleidingen en workshops gaan uitbreiden en ben me gaan specialiseren in dierenfotografie. Mijn ervaring en Sidda, hebben bijgedragen aan de manier waarop ik nu fotografeer, hoe ik samenwerk met wederzijds respect, hoe ik elke fotoshoot aanpak en elk foto compenseer. Ik benader elk project met een uniek en veelzijdig perspectief…
Mijn motto is dan ook:
"Take Pictures, make memories!"

‼️✋🏻OPROEP STOP ✋🏻‼️Iedereen super bedankt voor jullie enthousiaste reacties!! Echt overweldigend…. 🫶🏼We gaan even alles...
12/06/2026

‼️✋🏻OPROEP STOP ✋🏻‼️

Iedereen super bedankt voor jullie enthousiaste reacties!!
Echt overweldigend…. 🫶🏼
We gaan even alles op een rijtje zetten en dan nemen we met de modellen contact op om iets af te spreken!! Nogmaals dank! 🙏🏻

[ OPROEP ]

Zoals jullie weten ben ik pas geleden een samenwerking aangegaan met een jong ambitieus stel, Rinus & Sylvana.

Zij starten binnenkort een gloednieuwe hondenproductenlijn.
Hiervoor ben ik per direct op zoek naar harige modellen!
De gemaakte foto's zullen schitteren op de officiële website en social media van dit geweldige merk. Hoe gaaf is dat?

Wie zoek ik?
- Alle soorten honden (groot, klein, rashond of unieke kruising).
- Honden die het oké vinden om (kort) te poseren met/naast een product én die vooral van wat actie houden.
- Baasjes die op korte termijn flexibel beschikbaar zijn voor een shoot

Hoe doe je mee? Het is heel simpel! Reageer hieronder op deze post met:
1. Een recente, leuke foto van jouw hond.
2. De naam en het ras/type van je hond.
3. Jouw beschikbaarheid voor de komende 2-3 weken...
4. Dat reizen naar Tilburg (NB) geen probleem is!

Ik ga samen met Rinus & Sylvana snel door alle reacties heen om de perfecte matches te vinden. Wie weet tot snel voor de camera!

Deel dit bericht gerust met vrienden die een fotogenieke viervoetige vriend hebben!

Alvast bedankt voor jullie samenwerking!

Liefs Barbara 🤎

[ UIT MIJN ALPBUBBEL ]Wat een week!De Alpe d'Huez opgaan voor Alpe d'HuZes doet wat met je. Het was enerverend, emotione...
11/06/2026

[ UIT MIJN ALPBUBBEL ]

Wat een week!
De Alpe d'Huez opgaan voor Alpe d'HuZes doet wat met je. Het was enerverend, emotioneel en ontzettend krachtig. Als beeldmaker mocht ik al die kippenvelmomenten, de lach en de traan vastleggen.

Eerlijk is eerlijk: de foto's hadden er al moeten zijn. Een vervelend virus gooide de afgelopen dagen mijn hele planning overhoop en hield me even flink in de greep.
Maar... opgeven is geen optie!
De computer heeft overuren gedraaid, de selectie is gemaakt en de nabewerking is klaar. Mijn foto's staan officieel ONLINE!

Ook mijn geweldige collega's van het Alpe d'HuZes Beeldmakers team hebben keihard gewerkt. Hun prachtige albums staan inmiddels ook zo goed als online.

Ga snel naar de officiële kanalen om na te genieten, jouw moment te zoeken en de herinneringen op te halen. En dat allemaal gratis!

195822767@N07/albums/" rel="ugc" target="_blank">https://www.flickr.com/photos/195822767@N07/albums/
https://www.opgevenisgeenoptie.nl/nieuws-media/foto-en-video/

02/06/2026

Poehee Poehee, daar zijn we weer, even uit onze Alp-bubbel en een berichtje vanuit, nu nog een zonnig Frankrijk...Hopen dat het zo blijft!

Vooral achter de schermen wordt hard gewerkt om het evenement Alpe d'HuZes op te bouwen.
De vrachtwagens worden leger en leger en het plein en Agoralp voller en voller!

Langzaamaan krijgt alles weer zijn "vaste plekkie" en begint het vorm te krijgen.

Vandaag nog de laatste vele puntjes op de i om klaar te zijn voordat we morgen met de Alpe d'HuZUS, een mooie première gaan draaien...
Afgelopen dagen hebben wij als Beeldmakers voor en achter de mensen
Deze foto's kun je terug vinden op mijn flickr-pagina

195822767@N07/albums/" rel="ugc" target="_blank">https://www.flickr.com/photos/195822767@N07/albums/

Tot de volgende post!

liefs Barbara 💜

En we zijn vertrokken...... Vrijdag al ;-) De eerste foto's staan al online. Te vinden op mijn eigen flickr pagina, Via ...
30/05/2026

En we zijn vertrokken...... Vrijdag al ;-) De eerste foto's staan al online. Te vinden op mijn eigen flickr pagina, Via mijn eigen website...

https://barbaradaamenfotografie.nl/alpe-d-huzes

Liefs 💜

Naast mijn werk als dierenfotograaf,  doe ik ook aan vrijwilligerswerk.Ik heb me sinds maart 2018 bij het mooiste team vrijwilligers mogen voegen namelijk:  Het Beeldmakersteam van Alpe D’HuZes.Samen met andere fotografen bundelen wij onze kennis en passie voor fotografie, om mensen die zich inz...

[ STUDIO VOL GEZELLIGHEID ] Wat is het toch fijn om trouwe klanten terug te zien komen. Onlangs mocht ik Thessy met haar...
28/05/2026

[ STUDIO VOL GEZELLIGHEID ]

Wat is het toch fijn om trouwe klanten terug te zien komen.

Onlangs mocht ik Thessy met haar viertal verwelkomen in mijn gloednieuwe fotostudio: Tejo, Eddie, Soof en Kaat!

Na eerdere shoots in de natuur, was het tijd voor een nieuw studio-avontuur.
Onze allereerste studioshoot liep alleen nét even anders dan gepland en moesten we vroegtijdig afronden.
"Achteraf bleek dat een nog geluk bij een ongeluk ".

Ruimte voor de perfecte match!
Hierdoor had Thessy extra tijd om na te denken over de styling. We switchten van knal roze naar een prachtige combinatie van warm beige en olijfgroen. Dit past écht perfect bij hun uitstraling!

Poging twee: pure rust in ronde twee in de studio? Dit was puur genieten. Iedereen was volledig zen, de honden waren super ontspannen en dat zie je direct terug. Het resultaat is een prachtige, relaxte fotoreeks geworden!

Wil jij dit ook?
Mijn nieuwe studio is officieel geopend en klaar voor jouw viervoeter! Of je nu kiest voor olijfgroen, beige of een andere kleur: we nemen alle tijd voor het perfecte, stressvrije plaatje.
en gaanderweg kwam er ook nog eens spontaan een prop bij die Thessy kon gebruiken als verhuisbericht!

Boek nu jouw studioshoot!

Stuur een berichtje of kijk op

www.barbaradaamenfotografie.nl

Liefs Barbara 🤎

[ WHOOP WHOOP LEUK NIEUWS ]Achter de schermen is er al heel wat vergaderd, gebrainstormd en geappt.Ideeën worden uitgewe...
24/05/2026

[ WHOOP WHOOP LEUK NIEUWS ]

Achter de schermen is er al heel wat vergaderd, gebrainstormd en geappt.
Ideeën worden uitgewerkt en een grove planning is gemaakt!

Binnenkort gluren er een heleboel harige snuiten vanaf een gloednieuwe website, want ik ga de fotografie verzorgen voor een fantastisch nieuw bedrijf!

Onze eerste shoot samen, was de foto met Rinus & Sylvana zelf. Ontmoet dit jonge, ambitieuze stel dat hun droom achterna gaat. Zij starten binnenkort hun eigen bedrijf in te gek hondenspeelgoed en verrassingsboxen! Billie hun eigen hond was hun inspratiebron.

Hun passie voor honden spat ervan af, en ik kan niet wachten om hun producten én de kwispelende 'testpanels' prachtig in beeld te brengen.

Dat betekent:
Actiefoto's van honden die het nieuwe speelgoed testen.
Sfeerbeelden waar je als hondeneigenaar direct blij van wordt.

Houd mijn pagina (en hun avontuur) in de gaten voor de eerste 'behind the scenes' beelden!

Wordt vervolgd!

Liefs Barbara

23/05/2026

Douwe Bob schreef speciaal voor Alpe d’HuZes het nummer 𝐀𝐥𝐥 𝟒 𝐎𝐧𝐞.
Een rauw, puur en oprecht nummer over samen strijden, samen zweten en samen alles geven voor de échte strijders. ⛰️🚴‍♂️❤️

“Samen zweten en strijden geeft een oerkracht. Het verbindt en maakt sterker.” Met die gedachte schreef Douwe samen met Stijn van Dalen en Femke Weidema dit krachtige nummer. Snel, puur en opgenomen in één take. Erop of eronder. 𝐀𝐥𝐥 𝟒 𝐎𝐧𝐞.

Nog mooier: de volledige opbrengst van 𝐀𝐥𝐥 𝟒 𝐎𝐧𝐞 gaat naar Alpe d’HuZes 💛 Dus luister het nummer, deel het massaal en zet het op repeat!

Op 4 juni beklimt Douwe zelf de berg en zal hij na zijn beklimming samen met zijn band het nummer live spelen. Hoe gaaf is dat?! 🔥

🎧 Luister hier naar 𝐀𝐥𝐥 𝟒 𝐎𝐧𝐞
https://www.youtube.com/watch?v=UNOAP7DQ_cU&list=RDUNOAP7DQ_cU&start_radio=1

[ NELSON ] In maart had ik de 1e ontmoeting met Nelson. Een lieve, grijze dwergsnauzer van 13,5 jaar. Hij genoot van zij...
14/05/2026

[ NELSON ]

In maart had ik de 1e ontmoeting met Nelson. Een lieve, grijze dwergsnauzer van 13,5 jaar.
Hij genoot van zijn boswandelingetje en voor wat heerlijke brokjes bleef hij rustig zitten zoals zijn baasje hem vroeg.
een fotootje hier een fotootje daar en toen was het klaar.

Niet helemaal Nelson, in April gaan elkaar ook nog een keer zien, namelijk in het centrum van Tilburg...
In de bruisende stad, gingen we samen aan de slag!
Stoer en Chill bleef hij staan of zitten op de momenten dat zijn baasje het vroeg. Hij had veel bekijks.
Na een korte tijd, zodat we hem niet overvroegen qua prikkels,
zat de urbanshoot erop.

Super goed gedaan Nelson. Een paar van deze foto's zullen gebruikt worden voor de website van zijn baasje.

Helaas ging zijn gezondheid de laatste weken snel achteruit en heeft zijn baasje, een moeilijk besluit moeten nemen en hem uit liefde moeten laten gaan....

Lieve Marja, Heel veel sterkte met dit grote verlies!

Liefs Barbara 🤍

05/05/2026
[ SPRING MAAR ACHTER OP BIJ MIJ, ACHTER OP DE MOTORFIETS…. ]Over een kleine 2 maanden zitten we met Alpe d'HuZes alweer ...
12/04/2026

[ SPRING MAAR ACHTER OP BIJ MIJ,
ACHTER OP DE MOTORFIETS…. ]

Over een kleine 2 maanden zitten we met Alpe d'HuZes alweer op onze berg.

Alle Motards zorgen in de koersweek voor de juiste veiligheid op de Alp Huez en dan heb je zeker een goeie motorbeheersing nodig.

Om ons op de Alpe d’HuZUS en de koersdag goed te kunnen verplaatsen naar de juiste spot, om daar de mooie foto’s te maken, hebben wij als beeldmakers onze eigen motards tot onze beschikking. (Wat een boffers dat we zijn).

Om goed en veilig samen te kunnen werken, waren we ook dit jaar met alle motards welkom op de Kazerne Oirschot en hebben we gisteren een hele dag training gehad van de Politieacademie.

De meeste oefeningen, met ons beeldmakers incl camera’s achterop. Hopelijk waren we goeie ballast en niet als last?
Wat een toppers en wat een beheersing!
Ik zeg geslaagd mannen! 💪🏻

Een kleine impressie van een intens en intensief dagje! 💜

Adres

STUDIO 5&20, Middelharnisstraat 25
Tilburg
5045JN

Openingstijden

Maandag 09:00 - 19:00
Dinsdag 09:00 - 19:00
Woensdag 09:00 - 19:00
Donderdag 09:00 - 19:00
Vrijdag 09:00 - 19:00
Zaterdag 10:00 - 17:00

Telefoon

+31623143177

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Barbara Daamen Fotografie nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Barbara Daamen Fotografie:

Delen