11/05/2026
Eerste week kraamzorg...
Veel van mijn newborn klanten zie ik de laatste jaren vaak pas na 6 weken, ik vertel altijd geniet eerst van de eerste week, land als gezin even, neem je tijd.
Nu was ik door mijn nieuwe opleiding/baan bij die eerste week na de geboorte aanwezig, een intensieve week.
Voor mij in mijn nieuwe rol. Maar ook zo intensief voor de nieuwe ouders. Ik heb deze week een hoop geleerd, hoe we het vroeger deden ( 17 jaar geleden). en hoe het nu gaat, daarin zijn wel wat kleine veranderingen. Handige tips gekregen van mijn werkbegeleidster, deze week was dat Jacqueline van Wijck .
Voor moederdag maakte wij een voetafdrukje, met lippenstift... te lief toch?
Het zorgde voor mama voor wel wat kraamtraantjes vertelde zij. Papa had het cadeautje gegeven bij de voeding eerder die ochtend.
We sloten vandaag de kraamweek af met een heerlijke reep chocolade, ik heb gewerkt aan een verslag voor mijn opleiding. Veel aantekeningen gemaakt, om in het volgende gezin weer meer te weten. Nu even twee dagen vrij, met Hemelvaart sta ik ingeroosterd voor een opstart dienst, natuurlijk wel weer onder begeleiding. En dan volgende week, en een aantal weken daarna 4 hele dagen naar school. Pittig... maar zo ontzettend leuk!!
Maar van het weekend ga ik ook weer twee fotoreportages maken.... van alle markten thuis 😜
Voor nu..
Liefs van mij. ❤
En Jacqueline van Wijck bedankt voor je geduld en het delen van je kennis en tips!
LFS, Marjolijn