01/02/2024
We zijn knettergek geworden!
Zo, dat is eruit. We zijn allemaal voortdurend bezig met het nastreven van het perfecte plaatje. Beïnvloed door alles wat we zien op social media laten we alleen onze beste kant zien. Kinderen die altijd luisteren, werk dat altijd fantastisch is, en het hele leven is leuk en gezellig.
In mijn werk zie ik dit vooral terug in de perfect gestylede shoots. De meest prachtige jurken, kleuren die perfect bij elkaar passen, geen snottebel of gek gezicht te zien. Maar wat ik me afvraag, zijn dit de dingen waar je later je geluk uit gaat halen? Als je later in je fotoboek kijkt, gaat je aandacht dan naar die perfecte jurk waarin je straalt? Of gaat je aandacht naar een emotie die het beeld laat zien?
Wanneer gaan we weer eens echt inzien dat de waarde van foto’s niet gaat om de styling, maar om de momenten, om datgene wat een beeld bij je oproept? Bijvoorbeeld dat je kind zich altijd verstopt in de wasmand. Of dat puntje van het tongetje wat hij of zij altijd uitsteekt tijdens het knutselen.
Laten we allemaal weer wat meer normaal gaan doen en genieten van de kleine dingen. Het leven is kort, dat heb ik helaas de afgelopen week van heel dichtbij mogen meemaken. Zorg dat je waardevolle beelden hebt om op terug te kijken.