11/09/2022
Ik krijg wel eens de vraag waar komt je passie voor fotografie vandaan.
Het begint altijd ergens , als klein meisje speelde ik graag met de poloraid camera van mijn oma , die was inmiddels toen al vintage dus al best een oude.
Ik deed dan alsof ik 1000 foto's maakte en genoot van de fantasie die ik erbij kreeg.
Naarmate werd ik ouder en kreeg ik natuurlijk andere interesses , maar als we op vakantie waren greep ik toch liever naar een camera.
Zo kan ik me nog herinneren dat ik samen met mijn moeder en mijn stiefvader in Turkije was en ik foto's had gemaakt van verschillende soorten stenen en schelpen die ik op het strand had gevonden ( moeders natuurlijk minder blij want die maakte foto's van de omgeving en natuur en gebouwen en toen stonden er in eens random 30 steen foto's tussen , uiteindelijk kunnen we hard lachen om de onbenullige fotos van toen)
In 2015 begon ik met urbexen , daar ging ik met mijn Samsung S5 oppad , mijn telefoon raakte vol en de foto's waren om te gieren ๐คญ๐คฃ
Toen besloot mijn man mij mee te nemen naar de mediamarkt. Ik denk die moet weer een computer spelletje hebben ( die was ook gehaald hoor daar niet van ) en mocht ik een camera uitkiezen.
Toen is mijn avontuur in de fotografie echt voor mij begonnen. Een canon eos 1300D heeft mij de mooie wereld van een spiegelreflex camera laten zien , tuurlijk we hebben betere systemen maar voor een beginner was ik zo trots.
Met mijn camera ging ik oppad, foto's maken van dieren, verlaten gebouwen , mensen zodra ik de kans zag was de camera mee.
Ook heb ik mindere tijden gehad dat de inspiratie er niet meer was en je je werk gaat vergelijken met andere.
We zijn inmiddels 7 jaar verder , ik ben na lang sparen geupgrade naar de Canon Eos 800D en daar heb ik deze prachtige foto mee gemaakt , van een super gezellig en leuk en vrolijk stel.
Passie brand soms een beetje uit , maar met de juiste lucifer kan die nog beter branden als voorheen.