02/05/2026
Madelief // Portraits at home
Een cadeau voor pappa.
Het is nog vroeg als ik in het pittoreske straatje parkeer en aanbel. Het eerste zonlicht legt net dat beetje extra over het vrolijke huis. Binnen stap ik een walhalla van kleur in. Overal kleine pareltjes: kunst, planten, meubels, alles met zorg gekozen. Zo’n huis waar je meteen voelt dat het met liefdevolle aandacht is ingericht.
Winnie (de kat des huizes) en Madelief komen me tegemoet en samen met Emma begin ik de ochtend met goede koffie. We kletsen over van alles en nog wat.
Deze shoot is anders dan anders. Het is niet p***e de bedoeling om Madelief vast te leggen, maar om een moment te vangen. Geen klassiek portretidee, maar juist een beeld dat mag ontstaan. De woorden van Emma als vertrekpunt, iets kunstzinnigs, met gevoel voor esthetiek, of juist een tikje rommelig, losjes, ongepolijst en puur, zonder dat Madelief nadrukkelijk herkenbaar hoeft te zijn.
Ik vind het fijn om mee te bewegen met wat zich aandient. Te spelen met het licht, en ondertussen te kletsen met Madelief, die enthousiast om me heen draalt.
Op een gegeven moment zet Emma Madeliefs lievelingsnummer op en zo staan we ineens dansend in de keuken.
Dit was zo’n ochtend die ik niet snel vergeet. Dankjewel lieve Emma, Madelief en oh ja Winnie, jij ook bedankt.
De print is verzorgd door niemand minder dan Marcel van en binnenkort deel ik een foto van het eindresultaat!