Puur Nicole Fotografie

Puur Nicole Fotografie Werk aan de muur
| |

06-81686597
(1)

Familie | Personal Branding | Iris

Ik leg pure momenten vast, van familiegeschiedenissen en authentieke ondernemersverhalen tot de unieke schoonheid van irissen.

Zoals jullie misschien wel gemerkt hebben post ik hier niet meer zoveel.Heel eerlijk gezegd komt dat omdat ik veel tevee...
25/01/2026

Zoals jullie misschien wel gemerkt hebben post ik hier niet meer zoveel.

Heel eerlijk gezegd komt dat omdat ik veel teveel social accounts heb en het af en toe moe ben om alles bij te houden.

Facebook is voor mij een platform met weinig verbinding en dat terwijl ik juist de verbinding heel fijn vind.

Ik ben vooral actief op Instagram. Een super leuk platform waar ik de verbinding wel voel.

Als ik Facebook helemaal kan loslaten ga ik dit account verwijderen. Mocht je het leuk vinden om mij te volgen, dan ben je uiteraard van harte welkom op Instagram. Hier deel ik volop 😉

https://www.instagram.com/puurnicolefotografie?igsh=aXBuNHlnOG5rb3U5

🖼️ Wat als jouw iris méér verdient dan acrylglas?Je ziet ze tegenwoordig overal: irisfoto’s op acryl of plexiglas. Strak...
15/01/2026

🖼️ Wat als jouw iris méér verdient dan acrylglas?

Je ziet ze tegenwoordig overal: irisfoto’s op acryl of plexiglas. Strak, glanzend, maar ook een beetje standaard nu ik langer irissen fotografeer.

Voor jouw iris kies ik liever iets anders. Iets met zachtheid, diepte en karakter.
Daarom werk ik samen met Herm van Just Herm Photography in Venlo.

Een vakman die, net als ik, oog heeft voor detail, kwaliteit en een lange levensduur.

In mijn nieuwste blog vertel ik je hoe jouw irisfoto verandert in een tijdloos kunstwerk aan de muur. Met zorg geprint, professioneel afgewerkt en helemaal passend bij jou.

Niet wat iedereen al heeft hangen, maar iets echts. Iets van jullie.

Nieuwsgierig naar dit alternatief?
Lees het hele verhaal hier. https://www.puurnicolefotografie.nl/BLOGS/

Op 6 januari genoot ik van een heerlijke netwerkwandeling georganiseerd doorNetWalking MiddenLimburg in Nederweert-Eind....
10/01/2026

Op 6 januari genoot ik van een heerlijke netwerkwandeling georganiseerd door
NetWalking MiddenLimburg in Nederweert-Eind.

Wat ik daar zo fijn aan vind? Ondernemers ontmoeten op een ongedwongen manier. Geen pitches. Geen haast, maar gewoon wandelen, praten en elkaar echt leren kennen.

En als kleine verrassing had ik mijn camera meegenomen 📷 om deze prachtige ondernemers vast te leggen in een portretfoto.

Niet geposeerd. Niet perfect, maar puur, krachtig en helemaal henzelf. Juist in dit soort momenten zie ik het. De zachtheid en de kracht. De twijfel en het vertrouwen. Alles wat een vrouwelijke ondernemer zo mooi maakt.

Misschien herken jij dit ook. Dat je zichtbaar wilt zijn, maar wel op jouw manier. Niet schreeuwerig, maar echt.
Niet strak, maar met gevoel.

Als jij voelt dat het tijd is voor foto’s die laten zien wie jij bent, dan nodig ik je graag uit 🫶🏻

Stuur me gerust een DM.
Dan kijken we samen wat bij jou past.

Misschien volg je me al een tijdje. Misschien ben je net nieuw hier.Dus laat ik me (opnieuw) even voorstellen.Ik ben Nic...
04/01/2026

Misschien volg je me al een tijdje. Misschien ben je net nieuw hier.
Dus laat ik me (opnieuw) even voorstellen.

Ik ben Nicole Schmidt. Getrouwd met de liefste man ter wereld
(die ook nog eens heerlijk kan koken 😄) en moeder van drie prachtige zonen: Sam, Thom en Daan.

Dit jaar word ik 50. En alsof dat nog niet bijzonder genoeg is,
mag ik voor het eerst exposeren bij The Artpoint in Panningen.
Mijn project “Geraakt, maar niet gebroken” gaat over vrouwen met zichtbare en/of onzichtbare littekens. Verhalen die gezien mogen worden. Zonder oordeel, maar met zachtheid.

Ik ben ’n ech Limburgs maedje. Dol op boeken, gek op Netflix
en zo op zijn tijd geniet ik van een goed glas wijn. Het allerliefst maak ik samen met mijn gezin herinneringen, want familie, dat betekent voor mij alles.

Naast mijn eigen bedrijf werk ik bij de Kamer van Koophandel.
Daar mag ik ondernemers inschrijven, meedenken, adviseren
en ben ik fraude preventie ambassadeur. Elke dag weer mensen helpen hun droom vorm te geven.

Dit jaar staat voor mij in het teken van nog meer verbinding. Mijn jaarwoord is SJTRAOLE ✨ (Stralen, op zijn Limburgs.)

Het wordt tijd om mezelf meer te laten zien. Stralen is mijn geboorterecht. Mijn licht mag groots, feller en helderder schijnen.

Een kleine gedachten om even bij stil te staan: Je hoeft jezelf niet kleiner te maken. Jouw licht mag er zijn. Altijd.

Fijn dat je hier bent!

Inmiddels hebben mijn bestaande klanten een toffe actie via de mail mogen ontvangen i.v.m. mijn 4-jarig bestaan 02-02-20...
28/12/2025

Inmiddels hebben mijn bestaande klanten een toffe actie via de mail mogen ontvangen i.v.m. mijn 4-jarig bestaan 02-02-2026.

Maar, denk je nu: “Heej Nicole, doe bis mich vergete?” 😉
(en ja, dat is Limburgs voor: ben je mij vergeten?)

En wil je deze actie toch graag ontvangen? Stuur me gerust een DM.
Dan zorg ik dat ut good kump.

Liefs, Nicole 😘

Sommige dingen wil ik niet zomaar voorbij laten gaan. Zoals dankjewel zeggen.Als dankjewel voor het afgelopen jaar ontva...
27/12/2025

Sommige dingen wil ik niet zomaar voorbij laten gaan. Zoals dankjewel zeggen.

Als dankjewel voor het afgelopen jaar ontvangen al mijn klanten binnenkort
een toffe actie in hun mailbox.

Gewoon, omdat ik je waardeer. Omdat jij voor mij koos en omdat jij mij jouw vertrouwen gaf.

Mede dankzij jou groeit mijn bedrijf.
Niet alleen in aantallen, maar in vertrouwen, verbinding en plezier.
En daar ben ik oprecht heel dankbaar voor.

Sta eens stil bij wie jou het afgelopen jaar gesteund heeft. Een berichtje, een bedankje, een klein gebaar, het kan zoveel betekenen.

Dankjewel dat je hier bent, voor het vertrouwen. Dankjewel voor jou 😘.

Wie maakte jouw afgelopen jaar een beetje mooier?

Terwijl dit jaar langzaam afrondt, kijk ik alvast vooruit. Niet gehaast. Wel met zin. En met heel veel creativiteit.Aank...
18/12/2025

Terwijl dit jaar langzaam afrondt, kijk ik alvast vooruit. Niet gehaast. Wel met zin. En met heel veel creativiteit.

Aankomend jaar ga ik zwart-wit fotografie aanbieden voor ondernemers. Als onderdeel van mijn aanbod. Een mooie mix van kleur en zwart-wit. Omdat sommige verhalen schreeuwen om kleur
en andere juist fluisteren in zwart-wit.

Ook ga ik nieuwe bewerkingen voor irisfotografie aanbieden.
Een aantal heb je al voorbij zien komen in mijn vorige posts.
Daarin mag ik helemaal los: spelen, voelen, creëren. En jouw ogen nog meer laten spreken.

Daarnaast ben ik druk met de voorbereidingen voor de expositie
“Geraakt, maar niet gebroken.” Een droom die uitkomt. Een project dat raakt, verbindt en verhalen zichtbaar maakt. Ik voel nu al: dit wordt bijzonder.

Dit zijn mijn zakelijke doelen voor 2026. Niet omdat het ‘moet’.
Maar omdat het klopt.

Op 2 februari bestaat mijn bedrijf 4 jaar. En ja, dat gaan we vieren.
Binnenkort deel ik leuke acties met je, want dit feestje is er ook dankzij jou.

En misschien is dit meteen een kleine reminder voor jou:
Sta ook eens stil bij wat jij aan het bouwen bent. Welke dromen mogen volgend jaar meer ruimte krijgen?

Voor nu wens ik je een hele mooie kerst en een gezond, liefdevol en gelukkig 2026

Dankjewel dat je hier bent.

PS. Ik weet dat ik moe kijk op de foto, maar dit is wel wie ik ben. Ook dat wil ik laten zien.

Soms begint een droom heel stil. Met twijfel. Met stemmetjes. Met de vraag of jij wel genoeg bent.Ik was een onzekere fo...
16/12/2025

Soms begint een droom heel stil. Met twijfel. Met stemmetjes. Met de vraag of jij wel genoeg bent.

Ik was een onzekere fotograaf met veel stemmetjes in mijn hoofd.
Ik voelde me onzeker. Ben ik wel goed genoeg? Kan ik dit wel? Kan ik dit combineren met mijn loondienstverband en mijn gezin?

Het voelde allemaal heel spannend om de stap naar een eigen bedrijf te zetten. Ik dacht: wie ben ik om als fotograaf naar buiten toe te treden? Er zijn er al zoveel. Wie zit er nou op mij te wachten?

Totdat ik me realiseerde: ik ben goed en uniek zoals ik ben. En ik ga het gewoon proberen. We zien het wel.

Ik nam de keuze om te denken: ik kan het wel. Ik volgde veel trainingen, opleidingen en masterclasses. Wist ik iets niet, dan ging ik het opzoeken en proberen, net zo lang tot het lukte. Ik geef niet zomaar op.

En nu is dit mijn nieuwe realiteit: mensen boeken mij als fotograaf.
Niet alleen voor de foto’s, maar ze boeken MIJ. Om wie ik ben.

Ik zie hun kwetsbaarheid, hun kracht, hun verhaal in één oogopslag.
Ik voel me zelfverzekerd. Ik vind het fijn om mensen blij te maken en ze een goed gevoel te geven.

Ik durf nu te zeggen dat ik een professioneel fotograaf ben. Met een bedrijf dat er mag zijn. Ik ben er voor de mensen die mij nodig hebben en denk met hen mee. En nu help ik anderen.

Nooit je dromen opgeven, want het is een mooie reis. Volg altijd je passie.

Waar je nu ook staat: het begin zegt niets over waar je uit kunt komen. Blijf bewegen, op jouw tempo.

Herken jij jezelf hierin? En waar sta jij nu op jouw eigen reis?

Als startende ondernemer worstelde ik met stemmetjes in mijn hoofd. "Moet ik wel een bedrijf oprichten?” “Is het niet be...
14/12/2025

Als startende ondernemer worstelde ik met stemmetjes in mijn hoofd.

"Moet ik wel een bedrijf oprichten?”
“Is het niet beter om dit als hobby te blijven doen?”
“Wie zit er nou op mij te wachten?”
“Er zijn al zoveel fotografen en welke prijs moet ik dan vragen?”

Al die vragen bleven maar rondgaan. Ik denk dat deze worsteling zeker een half jaar heeft geduurd. Ik voelde me onzeker en twijfelde enorm. Want ja, wie zit er nou op mij te wachten? Wat als niemand mijn stijl mooi vindt?

Het lastigste moment was dat ik me zo klein maakte. Daar heb ik nu nog weleens last van, maar heb het niet altijd in de gaten. Gelukkig is het wel minder geworden.

Ik probeerde positief te blijven denken (dat zit gelukkig wel in mij)
en ik sprak veel met collega-fotografen. Ik was op zoek naar houvast.

Iedere fotoshoot vond ik spannend. Ik was zenuwachtig.
En mijn perfectionisme kwam ook om de hoek kijken, want je wilt het gewoon goed doen voor de klant.

Wat ik me gaandeweg realiseerde, is dat stap voor stap alles veranderde. Door het gewoon te doen, groeide mijn zelfvertrouwen. De positieve feedback van klanten en het sparren met collega-fotografen gaven me een enorme boost.

Je groeit. Als fotograaf. Als ondernemer en eigenlijk ook gewoon als mens.

Je hebt een beginpunt en de reis wordt alleen maar mooier,
zolang je blijft doen waar je energie van krijgt.

Misschien is dit ook voor jou: Je hoeft niet alles zeker te weten om te beginnen. Twijfel hoort erbij en groei ook. Vertrouwen komt vaak pas nadat je de eerste stappen zet.

De eerste nieuwe bewerking heb ik je al laten zien, maar ook deze toffe bewerkingen staan nu voor je klaar. Ik vind het ...
11/12/2025

De eerste nieuwe bewerking heb ik je al laten zien, maar ook deze toffe bewerkingen staan nu voor je klaar.

Ik vind het heerlijk om zo creatief bezig te kunnen zijn in Photoshop. Dat prutsen, proberen, schuiven, experimenteren, dat is precies waar mijn creatieve hart van gaat kloppen.

En misschien herken jij dat ook wel:
dat iets pas echt van jou wordt op het moment dat je er je eigen draai aan geeft. Je eigen stijl, je eigen gevoel en
Je eigen verhaal.

Zo is het bij mij met irisfotografie
en misschien is het bij jou iets heel anders. Maar één ding weet ik zeker:
creativiteit doet iets met je. Het maakt je zachter, blijer, opener en het geeft ruimte.

Daarom vind ik het zo leuk om keuzes te kunnen bieden. Jij kiest wat bij jou past.
Simpel, puur, uniek.

Welke stijl spreekt jou het meest aan? Of welke zou jij in je woonkamer zien hangen?

2025 stond voor mij in het teken van gezond worden.Ik begon een leefstijltraject bij Miez van Foodvice, omdat ik wilde l...
09/12/2025

2025 stond voor mij in het teken van gezond worden.
Ik begon een leefstijltraject bij Miez van Foodvice, omdat ik wilde leren hoe ik méér energie uit voeding kon halen. En eerlijk, ik bedacht me dat er toch wel meer te doen is dan alleen 2x per week geïnjecteerd worden.

Ik wilde me niet meer zo moe voelen. Ik wilde weer alles kunnen doen. Zeker met het vooruitzicht dat het lang kan duren voordat je vitaminepeil weer op orde is.

Ik heb ook echt van die dagen gehad dat ik me down voelde.
Dat mijn lichaam zei: “Vandaag even niet.” En ik heb geleerd dat dat gevoel er ook mag zijn. Maar het is aan mij wat ik ermee doe.

Als ik me zo voel, dat het huilen me nader staat dan het lachen, probeer ik het te omarmen. Het om te buigen in iets positiefs.
Dankbaar dat het al stukken beter met me gaat. Dankbaar dat ik iedere dag mag opstaan en genieten van wat de dag brengt. Van de liefde van mijn gezin.

Na ongeveer drie weken merkte ik al verandering. Mijn ogen stonden niet meer zo moe. Ik had meer energie. Wauw, wat gaf me dit een goed gevoel.

Ik heb geleerd hoeveel ik mag eten, want ik at veel te weinig.
Daardoor kreeg ik ’s avonds trek en ja, dan ging natuurlijk de snoepkast open in plaats van iets gezonds te pakken.

Ik drink nu nog maar af en toe een wijntje en nauwelijks koffie.
En dit terwijl ik een echte koffieleut was. Cravings heb ik geen last meer van. Ik kan chips en chocolade goed laten staan.

Vorige week ben ik zelfs begonnen met het afbouwen van de B12-injecties. Nu krijg ik ze om de vijf dagen. Ik zit wel even in een energiedip, maar ik weet dat mijn lichaam hieraan moet wennen.
En ik heb alle vertrouwen dat het goedkomt.

Mooie bijkomstigheid? In 10 weken ben ik 5 kilo afgevallen. Een kledingmaat minder. En damn wat doet dit goed. Een enorme boost voor mijn zelfvertrouwen.

Het sporten heb ik ook weer opgepakt. En dat alleen al voelt als een overwinning.

En wat ik jou mee wil geven, als het even niet goed gaat om welke reden dan ook: Het komt goed. Echt. Je hebt zelf de regie in handen. Niet om alles altijd perfect te doen, maar om stappen te zetten die goed zijn voor jou. Je hoeft alleen maar te beginnen.
Heel klein. Net als ik.

PS. Deze foto is zoals ik me vandaag voel. Laag in mijn energie, maar dat is oké.

Adres

Veldwachterstraat 6
Panningen
5981HK

Openingstijden

Dinsdag 08:30 - 17:00
Donderdag 08:30 - 17:00
Zaterdag 08:30 - 17:00
Zondag 08:30 - 17:00

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Puur Nicole Fotografie nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Puur Nicole Fotografie:

Delen