Eva Thomassen Fotografie

Eva Thomassen Fotografie Geboortefotograaf Breda, geboortefotografie en newborn lifestyle fotografie

Als je kindje wordt geboren zijn ze soms nog lekker ‘verfrommeld’ van de smalle weg naar buiten. Binnen een dag, soms ze...
11/06/2026

Als je kindje wordt geboren zijn ze soms nog lekker ‘verfrommeld’ van de smalle weg naar buiten. Binnen een dag, soms zelfs al na een paar uur, zie je hier niks meer van. Maar zou jij je dat, zonder foto’s, nog herinneren? 💜

BucketlistElke geboorte is uniek. Ouders kunnen het ook nog zo willen plannen, een geboorte laat zich zelden sturen. Als...
09/06/2026

Bucketlist

Elke geboorte is uniek. Ouders kunnen het ook nog zo willen plannen, een geboorte laat zich zelden sturen. Als geboortefotograaf heb ik er al helemaal niks over te zeggen! Maar toch, heb ik stiekem toch een paar situaties, waarvan ik het gaaf zou vinden als ik ze zou mogen fotograferen:

* Een Mother Assisted Caesarean (ofwel MAC)
* Een twee- of meerlinggeboorte
* Een en-caul geboorte (waarbij het kindje in de vruchtzak wordt geboren)
* Een geboorte op een bijzondere locatie
* Een draagmoeder-bevalling

De derde mag dan niet vooraf te plannen zijn, maar ik zou het zo mooi vinden om bij de andere soorten bevallingen te mogen fotograferen. 🥰 Zijn jullie of ken je ouders in een van bovenstaande situaties en zoeken jullie nog een geboortefotograaf? Tag me gerust of stuur me een PB!

Drukte, maar ook verstilling. Je draagt het hele nieuwe leven; wat in je buik zat, nu in je armen. In de beide armen je ...
14/05/2026

Drukte, maar ook verstilling.

Je draagt het hele nieuwe leven; wat in je buik zat, nu in je armen. In de beide armen je kindje en in een van je handen tegelijk de placenta. Waar jij het waardevolste bezit draagt, word jij zelf gedragen. Door je partner die niet van je zijde wijkt, en door het verloskundig team wat ervoor zorgt dat ze niet weggaan voordat alles goed met je is.

Aan de ene kant lijkt het heel onrustig om je heen, maar ook lijkt de tijd even stil te staan.

MOEDERDAGIk wens alle mama’s een fijne Moederdag, dat jullie maar flink in het zonnetje worden gezet! Maar ook denk ik a...
10/05/2026

MOEDERDAG

Ik wens alle mama’s een fijne Moederdag, dat jullie maar flink in het zonnetje worden gezet! Maar ook denk ik aan de wensmama’s, van wie het hart vol is van liefde, maar de armen (nog) leeg zijn.

Vandaag sta ik ook stil bij iets anders: afgelopen week namen we afscheid van een mama van een van de kindjes uit Silas zijn klas. Ze is veel te jong, plotseling overleden. Dat deze kinderen nu Moederdag zonder mama moeten doorbrengen, is onbeschrijfelijk. Dus ik denk tegelijk aan alle mama’s die hier niet meer zijn en ongelofelijk gemist worden, maar doorleven in hun kinderen.

Zo dichtbij, voor de eerste keer. 💜
30/04/2026

Zo dichtbij, voor de eerste keer. 💜

Hallo wereld, hier ben ik! April is Caesarean Awareness Monthen ik ben zo blij dat ik dit krachtige beeld mag delen van ...
17/04/2026

Hallo wereld, hier ben ik!

April is Caesarean Awareness Monthen ik ben zo blij dat ik dit krachtige beeld mag delen van de ouders. Bevallen met behulp van een keizersnede ofwel sectio is een andere manier van bevallen, maar net zo groots en episch. Het is dan ook zo waardevol als een ziekenhuis zich gastvrij opstelt tegenover een geboortefotograaf. Want deze bevallingen zijn net zo ingrijpend en intens en net zo uniek voor de ouders als een vaginale bevalling is.

Ik krijg wel eens het compliment van ouders dat ik zoveel details op de foto heb gezet. Maar die maken juist het verhaal...
16/04/2026

Ik krijg wel eens het compliment van ouders dat ik zoveel details op de foto heb gezet. Maar die maken juist het verhaal, samen met alle ‘grote’ beelden. Dit bijvoorbeeld, was het huis waar ik na een prachtige thuisbevalling de deur achter me dichttrok: een zonovergoten ochtend en de luiken zijn nog dicht. Een letterlijke belichaming van de geboortebubbel. De buitenwereld doet er (nog) even niet toe… Er zit zoveel poëzie in geboorte, en dus ook in geboortefotografie…. 💜

Lieve mama… Wat ben ik on-ge-lo-fe-lijk trots op jou! En dat wil ik je laten zien:Hoe sterk jouw lichaam was.Hoe veerkra...
15/04/2026

Lieve mama… Wat ben ik on-ge-lo-fe-lijk trots op jou! En dat wil ik je laten zien:

Hoe sterk jouw lichaam was.
Hoe veerkrachtig je was, maar ook vastberaden.
Hoe je letterlijk alles van jezelf hebt gegeven tijdens de bevalling.
Hoe je blijft geven na de geboorte, zelfs als alle emoties als een golf over je heen komen.
Hoe je gekoesterd wordt door iedereen die je lief is.

Dat je dit nooit meer hoeft te vergeten. Daarvoor ben ik. 💜 Gun jezelf dit en niet minder.

Een gouden eerste reactie op het afleveren van de hele geboortereportage🥰 Daarom hou ik zo van mijn werk!”Wauw Eva.. ech...
25/03/2026

Een gouden eerste reactie op het afleveren van de hele geboortereportage🥰 Daarom hou ik zo van mijn werk!

”Wauw Eva.. echt niet normaal hoe mooi dit is! Zo bijzonder om ons gezin zo samen te zien in zo’n intens moment.. echt tranen over onze wangen hier! Zo blij en dankbaar dat we jou erbij hebben gehad om dit vast te leggen!!! ❤️❤️❤️”

Dank jullie wel dat ik dit voor jullie mag betekenen! 🙏🏻💜

Je kunt er wat van vinden, van thuis bevallen met je kinderen in de ruimte. Je kunt vooraf bedenken dat het traumatisch ...
12/03/2026

Je kunt er wat van vinden, van thuis bevallen met je kinderen in de ruimte. Je kunt vooraf bedenken dat het traumatisch is voor kinderen om hun moeder zo te zien, om zoveel bloed te zien, om te zien hoe het kindje daadwerkelijk geboren wordt… Maar mijn ervaringen tot nu toe zijn helemaal anders.

Waar ruimte is voor kinderen om hun eigen plaats in de geboortebubbel in te nemen, en waar ouders het geduld hebben om vragen liefdevol te beantwoorden, verloopt vaak alles heel organisch. Waar kinderen afstand mogen nemen als ze dit willen, zullen ze ook makkelijker toenadering zoeken wanneer hun nieuwsgierigheid dit toelaat.

Deze krachtige mama beviel thuis van hun jongste zoon, en wauw!!! De dynamiek van ouders en kinderen was prachtig organisch. Deze ‘grote’ zus zocht toenadering om mama te steunen, samen met papa. Beiden voelden aan dat mama deze oxytocine nodig had om te kunnen ontspannen. En daarna ging ze gewoon buiten spelen.

Dankbaar dat ik me, samen met de altijd warme Verloskundigenpraktijk Evita, mocht voegen in deze geboortebubbel.

Adres

Oosterhout

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Eva Thomassen Fotografie nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Eva Thomassen Fotografie:

Delen