23/02/2026
Alááááááááááááffffffffff Alááááááááááááffffffffff
Inmiddels is het carnaval voorbij. Ook in IJsselstein. Volgens mij de stad in onze regio waar het heftigst carnaval word gevierd. Een fantastische optocht, goeie feesten op prima locaties. Mooie clubs. Groepen en vrienden die hier een echt feest van maken. Ikzelf ben niet zo’n carnaval vierder maar ik vind het wel ongelofelijk leuk en mooi om te zien hoe anderen het beleven. Op facebook zie ik de foto’s van het feest voorbij komen. Dat doet mij denken aan hoe ik als fotograaf verbonden ben geweest met carnaval in Apestad. Ronde de jaren 90 was ik overal te vinden waar carnaval was. In de kerk, bij de carnavalsmis, kindercarnaval in de ridder, bij amacitia, in ons centrum bij de snotaapjes, in de oase bij de wat ouderen, afhangen van de prinsen, en jarenlang portretfotograaf van de prinsen, en ga maar door. Was heel leuk om te doen en zo iedereen te leren kennen. Er zijn 2 dingen die ik nog wel even wil delen met jullie. De carnavalsgroep de Kwakkebollen hadden een soort eerbetoon aan mij gemaakt. Zie ik tijdens de optocht ineens een enorme krullenbol met een fototoestel. Zeg ik: je lijkt mij wel. Draait hij zich om en op zijn rug staat mijn naam, hoe leuk en stoer is dat. Als bruidsfotograaf had ik ook de meeste Kwakkebollen gefotografeerd als bruidspaar. Maar toch.
In die tijd was ik ook zanger in een bandje. Dat was voor Ruud Leijnse reden om te vragen om iets te doen voor de carnavals cd. Ik zei oké ik maak wel de foto’s en doe wel een liedje. Het werd het IJsselsteins volkslied in een carnaval mix. Samen met mijn broer, Ron, maakten we dit onder de naam : Klik en Klak. Gek genoeg heb ik in 1998 tijdens diverse feesten dit live kunnen zingen. Was weer eens wat anders. Benieuwd…????? Klik op de link
Dus ondanks alles heb ik wel een apenstad carnavals hart. IJsselstein, Apestad, ga zo door.